StoryEditor

Taliansky životný štýl na predaj. To najlepšie z milánskeho veľtrhu HOMI

20.10.2014, 00:00
Autor:
stlstl

Do úrody európskych prehliadok, veľtrhov a výstav dizajnu, architektúry a kultúry, sa túto jeseň dostal aj HOMI, staro-nový taliansky formát sústredený na životný štýl a priestor domova. Prelínajúc sa so 14. Benátskym bienále architektúry a Septembrom dizajnu v Bruseli, milánsky HOMI v kalendári podujatí nasledovali Londýnsky Design Festival alebo bienále dizajnu BIO v Ľubľane. Svojím zameraním a obsahom sa tento veľtrh asi najviac podobá na MAISON&OBJET v Paríži, ktorý skončil len tri dni pred jeho otvorením.



Iba druhé vydanie HOMI má za sebou už polstoročnú históriu. Je totiž pokračovaním jedného z najdôležitejších medzinárodných veľtrhov s témou domácností, Macef, ktorý v Miláne odštartoval pred 50 rokmi a odvtedy sa konal celkom 95 krát. HOMI je jeho redizajnom, a zároveň novou značkou milánskeho výstaviska Fiera Milano, ktoré ho verejnosti ohlasuje ako väčší a lepší Macef. Domovom HOMI je natrvalo talianske Miláno, kde sa bude aj po ďalšie roky uskutočňovať až dvakrát do roka, aby pokryl záujem po biznise hladných Talianov a zahraničných kupcov. Najprv v januári, a potom v septembri v priestoroch milánskeho výstaviska, no tiež v apríli, máji a októbri v Ázii, USA a Rusku, keďže zámerom nového veľtrhu je dosiahnuť globálny rozmer.

Tento rok sa na tejto “lifestyle” výstave sústredilo okolo 78-tisíc návštevníkov a 1300 vystavovateľov, z ktorých až 80 percent tvorili talianske firmy. Vo svojej sci-fi komunikácii k verejnosti HOMI pozýva na veľtrh tých, ktorým záleží na kráse, štýle a chuti, sľubujúc typický taliansky vkus a eleganciu. Abstraktne popisuje príchod nových životných štýlov, novej idey veľtrhu, zobrazujúcej svet ľudí, ich štýlov a priestorov. Odhaľuje HOMI vesmír, víziu obchodov budúcnosti, trendy a koncepty pre život, ktoré ponúka so silným emocionálnym účinkom v podobe desiatich dimenzií domova a životného štýlu.
V skutočnosti ide ale o veľtrh, miesto biznis stretnutí obchodníkov, výrobcov, distribútorov a kupcov pripravených robiť objednávky na ďalšiu sezónu, prípadne dizajnérov, dekoratérov a novinárov. Význam slova „veľtrh“ si na mieste uvedomíte veľmi jasne. Desať satelitov, čiže častí veľtrhu, predstavuje desať oblastí životného štýlu, ako napríklad životné zvyky, domáci wellness, móda a šperky, záhrada, či práca.




Okrem tohto rozdelenia má výstava aj niekoľko špeciálnych priestorov s tematickým výberom značiek a produktov. Napríklad priestor „Homisphere“, scénograficky najzaujímavejší na celom veľtrhu, bol zacielený na návštevníkov hľadajúcich komfort, exkluzivitu a inovácie. V tomto priestore rozdelenom do troch tém; príroda, kultúra a relax, sa vo výsekoch imaginárnych interiérov a exteriérov spojili produkty rôznych značiek. Výsledok pôsobil naozaj harmonicky a unavený návštevník s nachodenými kilometrami tam mohol nájsť dokonca chvíľu pokoja.

Vystavovatelia v desiatich satelitoch HOMI predstavovali pestrú zmes, nielen čo sa týka oblastí a štýlov, ale aj veľkosti či kvality. Vedľa svetovo známych, „dizajnových“ značiek sa prezentovalo veľa tradičných firiem a producentov s krédom „Made in Italy“. To je aj špecifikom tohto veľtrhu; popri veľkých medzinárodne známych menách dáva zároveň šancu aj tým najmenším možným rodinným podnikom a výrobcom.



Dva výstavné priestory sa líšili od väčšiny plochy veľtrhu; „HOMI Creazioni“ slúžil menším firmám experimentujúcim s výrobnými technikami a materiálmi, vyrábajúcim malé série produktov. Druhý priestor, HOMI Sperimenta, bol zameraný na vývoj nových produktov, inováciu a prezentoval produkty mladých dizajnérov a tvorcov, viaceré zamerané na ekologicky udržateľnú výrobu. Zmyslom priestoru bolo umožniť stretnutie začínajúcich tvorcov s profesionálmi zo sveta biznisu, ktorí vyhľadávajú nové kreatívne impulzy. Časť priestoru Sperimenta bola venovaná víťazným projektom medzinárodnej dizajnérskej súťaže HOMI Maker Design Award. Medzi šiestimi víťazmi z rôznych krajín Európy bol aj zástupca slovenského dizajnu - dizajnér Pavol Capik sa na HOMI prezentoval nábytkovou kolekciou „Gate X“.

Ďalšie vydanie HOMI sa uskutoční v januári 2015, v období posledných príprav na svetovú výstavu EXPO 2015, kedy sa do Milána chystá doslova celý svet. Na veľkolepej výstave, ktorá potrvá od mája do októbra, a jej prípravami žije Miláno už teraz, bude mať svoj národný pavilón aj Slovensko. Ústrednou témou je slogan „Uživiť planétu, energia pre život“, výstava má reagovať na otázky o budúcnosti výživy a zdrojov planéty a otvoriť medzinárodný dialóg o hlavných problémoch globálneho rázu. Snáď nepôjde o ďalšie sci-fi.

Pripravila Silvia Bárdová

01 - Modified: 2006-11-23 08:54:00 - Feat.: 0 - Title: V poolympijskej zime viacero favoritovv severnej kombinácii
01 - Modified: 2024-04-22 08:12:17 - Feat.: - Title: V obľúbenej dovolenkovej destinácii si v noci zmrzlinu už nedáš. Talianske mesto zakáže nočný predaj jedla 02 - Modified: 2024-04-22 06:32:56 - Feat.: - Title: Miláno mierni nočný život. Zakáže jedlo aj zmrzlinu v uliciach, predajcovia sa búria 03 - Modified: 2023-08-10 17:21:33 - Feat.: - Title: V Miláne ukradli luxusné kabelky za 90-tisíc eur, zlodeji ich nahradili lacnejšími 04 - Modified: 2023-07-07 08:22:14 - Feat.: - Title: Pri požiari v milánskom domove dôchodcov zomrelo šesť ľudí, 60 sa zranilo 05 - Modified: 2023-06-21 15:07:31 - Feat.: - Title: Letisko, štadión či most na Sicílii? Taliani riešia, čo pomenujú po Berlusconim
menuLevel = 2, menuRoute = style/byvanie, menuAlias = byvanie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
03. máj 2024 13:17