StoryEditor

Na displej mobilu sa pozrieme takmer každých sedem minút

01.02.2014, 23:00
Bežní ľudia sa najčastejšie pozrú na mobil kvôli SMS správam. V priemere 23-krát za deň. V prípade smartfónu je to ešte častejšie.

Mobilné telefóny už dávno neslúžia iba na volanie, či písanie správ. Internetové pripojenie, podpora hudobných a videosúborov, či nespočetné množstvo aplikácií a hier z nich robia multimediálnu záležitosť, a tým aj nevyhnutného spoločníka pre väčšinu z nás. Siahnuť po mobile je často rýchlejšie, než čakať na štart počítača.

Pred časom sa objavila celoeurópska štúdia jedného z výrobcov mobilov, kde sa zistilo, že priemerný používateľ sústredí pohľad na svoj mobil až 150-krát za deň. Ak bežný človek naspí denne 8 hodín, pozrie sa v zostávajúcich 16 hodinách na displej telefónu v priemere každých 6,5 minúty. Rovnaké zistenie odhalila aj americká pobočka jedného z mobilných operátorov, ktorá urobila porovnateľný prieskum na tamojšom trhu. Výhradne na používateľov smartfónov sa sústredila zase podobná britská štúdia. Britom skĺzne pohľad na telefón v priemere 200-krát denne.

Najčastejšie dôvody

Analytik Tomi Ahonen, bývalý manažér Nokie, sa na svojom blogu Communities Dominate Brands rozhodol dokázať, že publikované výsledky sú celkom reálne. Vycházal nielen z dostupných štatistík, ale aj z vlastných skúseností a z diskusií s odborníkmi.

Dokázateľne najväčší podiel na výslednom čísle majú stále esemesky a hovory. Nie je to nič prekvapivé, telefóny predsa slúžia na tento účel. Z týchto dôvodov ľudia sústredia pohľad na mobil dovedna 45-krát za deň.

Zo štatistík však vyplýva, že priemerný používateľ pošle denne šesť SMS a rovnaký počet ich za deň prijme. Dostávame sa teda na číslo dvanásť. Zostávajúce prípady sa týkajú minimálne jednej rozpísanej správy denne, ktorú potom len uložíme. Často sa vraciame aj k už predtým prečítaným správam a podiel na upútaní našej pozornosti majú i reklamné správy. Telefón však často sledujeme iba kvôli kontrole, či sme neprepásli dôležitú SMS.

Presný čas

Podobné je to aj s hovormi, keďže podľa štatistík denne používateľ urobí alebo príjme po troch hovoroch. Zostávajúcich 16 prípadov potom súvisí nielen s neúspešne volanými, zmeškanými, či odmietnutými hovormi, ale aj s kontrolou ich ukončenia. Až päťkrát denne kontrolujeme telefón aj kvôli očakávanému hovoru.

Ďalším najčastejším dôvodom je kontrola času, až 18-krát denne. Deje sa to napríklad ráno, aby sme včas odišli do práce, ale aj počas dňa pri stretnutiach, v práci, či v škole. Hodiny na mobile kontrolujeme tým častejšie, čím bližšie je čas odchodu naspäť domov. Overenie času je veľakrát podvedomé. Napríklad pri otázke na presný čas sme donútení sa pozrieť na mobil, hoci sme si čas zisťovali už pred chvíľou.

Cvaknutie fotografií

Budík či fotoaparát strhnú našu pozornosť na mobil priemerne až 8-krát za deň. Myslíte, že to nie je v prípade budíka možné? Omyl. Zapnutie, kontrola jeho nastavenia, funkcia viacnásobného budenia, či opakované odkladanie budenia tento počet bez problémov naplnia.

Podobné je to s fotoaparátom, napriek tomu, že spotrebiteľské prieskumy dokázali, že priemerný majiteľ mobilu cvakne len jednu snímku za deň. Analytik však poukazuje na to, že fotoaparát opäť treba spustiť, zaostriť a cvaknúť. Medzi jednotlivými krokmi pritom náš pohľad upúta aj okolité dianie. Nasleduje taktiež kontrola fotografie, potom neraz príde jej vymazanie a urobenie novej snímky. Po kontrole ďalšej fotky sa k nej používateľ podľa štatistík ešte v priebehu dňa minimálne raz vráti. Na displej telefóna sa tak v spojení s vytvorením jednej fotografie pozrieme až 8-krát.

Mladí v zajatí sociálnych sietí

Keďže štúdia sa týkala všetkých používateľov mobilov a nesústredila sa, ako britská, len na majiteľov smartfónov, neprekvapuje relatívne nízky počet prípadov, keď sa na displej telefónu pozrieme kvôli sociálnym sieťam. Priemerný používateľ sústredí z tohto dôvodu pohľad na mobil 5-krát za deň. Ahonen v analýze spresňuje, že zohľadnil celé spektrum bežných požívateľov, nielen manažérov alebo mládež, která je od sociálnych médií takmer závislá. Jediným obmedzením pre mladých mobilných používateľov je často iba dátový objem ich tarify.

Výsledné fakty

Ahonen sa svojím vlastným rozborom dostal k 140 dôvodom, keď v priebehu dňa skĺzne pohľad používateľov na displej. Sám pritom poukázal, že je tu aj rad iných prípadov zaostrenia očí na displej. Napríklad aktivovanie wi-fi pripojení, kontrola stavu batérie, prenosy súborov cez Bluetooth, ale aj sťahovanie máp, mobilné platby alebo prepínanie medzi SIM kartami na dvojsimkových telefónoch.

Akokoľvek sa na začiatku možno zdalo 150 prípadov denne neskutočných, bude toto číslo v nasledujúcich rokoch pod vplyvom rastúcej obľúbenosti smartfónov raketovou rýchlosťou rásť. Čoskoro tak môže byť málo aj 200 prípadov, ku ktorým dospela britská štúdia urobená medzi používateľmi smartfónov.

Zdroj: Idnes.cz

01 - Modified: 2005-12-30 09:15:20 - Feat.: 0 - Title: S kariérou vám pomôže poradca
01 - Modified: 2024-04-17 14:00:00 - Feat.: - Title: Sony pristúpi k razantnému kroku. Zo svojho vlajkového smartfónu odstráni vlastnosť, ktorá ho robí výnimočným 02 - Modified: 2024-03-01 23:00:00 - Feat.: - Title: Smartfón, ktorým si obopnete zápästie. Motorola a Samsung ukázali na MWC budúcnosť ohybných zariadení 03 - Modified: 2024-02-26 11:00:00 - Feat.: - Title: Priehľadná obrazovka a AI. Lenovo ukazuje novým konceptom schopnosť inovovať 04 - Modified: 2024-02-06 11:47:24 - Feat.: - Title: Farby na displejoch vlajkových modelov Samsungu nežiaria ako kedysi. Je to zámer, tvrdí spoločnosť 05 - Modified: 2023-01-27 12:25:00 - Feat.: - Title: Veľké displeje v autách budú do 10 rokov minulosť. Šéf BMW vraví, že už majú náhradu
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
02. máj 2024 16:33