StoryEditor

Nemáte čísla? Predajte svoj nápad vášňou

15.04.2015, 00:00

Otázka:Ak ste si istý svojím konceptom pre biznis – no čakáte, než ho ľudia pochopia – ako predáte takýto nápad, ktorý je založený viac na vášni než na číslach?(Karen Soeffker)

Odpoveď: Predať nápad nie je jednoduché. Spomínam si, ako som na začiatku svojej kariéry postával v telefónnej búdke a obvolával potenciálnych inzerentov, aby si kúpili priestor v časopise, ktorý ešte neexistoval. Dobre teda viem, aké frustrujúce môže byť, keď vám ľudia nedajú šancu. Svojim nápadom som však vždy veril a naučil som sa, že ak máte dôveru v samého seba, vyvoláva to dôveru aj u druhých.

Neobával by som sa toho, že váš nápad ostatní ešte nepochopili. Môže to znamenať, že ste postrehli príležitosť skôr ako ktokoľvek iný. Všetko, čo teraz potrebujete, je prvý predaj. Ostatné už príde. A aby ste to dosiahli, potrebujete zdokonaliť prezentáciu svojho biznis plánu.

Skvelou prezentáciou môžete dosiahnuť naozaj veľa. Môžete ňou presvedčiť potenciálnych investorov a klientov alebo objaviť talenty, ktoré vám pomôžu váš biznis rozšíriť. Toto sú najdôležitejšie ingrediencie úspešného podnikania.

Prezentácia musí byť ľudská

Prvým pravidlom skvelej prezentácie je, aby bola ľudská. Až priveľa prezentácií a prejavov totiž pôsobí umelo a drevene. Nechajte zažiariť vašu vášeň tým, že ostanete sám sebou a k pointe sa dopracujte prirodzene. Použite humor, aby ste si vytvorili puto s poslucháčmi a demonštrovali svoju kreativitu.

Jednu z najlepších prezentácií, aké som kedy videl, predniesol podnikateľ vlastniaci firmu na inštaláciu výťahov. Vedel, že ľudia sa ma často snažia presvedčiť svojou „výťahovou prezentáciou“, a tak si myslel, že bude efektívnejšie a zábavnejšie, ak budeme v skutočnom výťahu. Hoci jeho biznis nápad nebol úplne schodný, svojou prezentáciou mi vyčaril úsmev na tvári.

Spomeňte príklady zo života

Samozrejme, fakty a čísla sú dôležité. Ak máte dáta, ktoré podporujú váš potenciálny biznis, je to skvelé. No dávajte si pozor, aby ste ľudí v číslach neutopili. Mne samému sa zahmlieva pred očami, keď na mňa prezentujúci vysype priveľa štatistík.

Ak nemáte žiadne dáta, musíte ľuďom predať vašu víziu a váš sen. Povedzte im, prečo presne chcete, aby tento biznis uspel. Vysvetlite problém, ktorý chcete vyriešiť svojím produktom alebo službou, a prečo ste presvedčený, že vôbec riešiť potrebuje. Uistite sa, že máte v zásobe aj príbehy z reálneho života – zvýraznia pointu a urobia váš nápad uchopiteľnejším a osobnejším.

Pamätajte, že ľudia chcú investovať do ľudí. Hovorte o vašich predošlých úspechoch. Napríklad, ak ste už raz uspeli v podnikaní, ľudia budú veriť, že sa vám to podarí znovu. Ak žiadne úspechy za sebou nemáte, zdôraznite vaše schopnosti a kontakty, ktoré pomôžu biznis plán zrealizovať. Spomeňte aj to, aké dohody a partnerstvá ste už uzatvorili, aby ste uskutočnili svoju víziu.

Buďte tvárou vášho biznisu

Zároveň sa musíte uistiť, že o vás bude počuť. Napokon, ste najväčším aktívom vašej firmy. Vždy som bol osobne v srdci promovania akýchkoľvek nových podnikov a expanzií spoločnosti Virgin. Potenciálni investori a zákazníci si totiž lepšie zapamätajú firmu alebo značku, ak si ju vedia spojiť s tvárou. Neurobte však chybu, že sa budete snažiť urobiť všetko sami. Ak chcete napredovať rýchlo, choďte do toho sami. Ak chcete zájsť ďaleko, choďte do toho spolu s niekým. Podpora podnikania je dnes už bohatá, a existuje mnoho ľudí a organizácií, ktoré vám pomôžu aj zadarmo.

Vybudovať biznis od nuly je ťažké. Najmä ak predávate koncept, s ktorým doteraz ešte nikto neprišiel. Ale pamätajte – mnoho ľudí si svojho času myslelo, že nápady Alberta Einsteina či Isaaca Newtona sú šialené. No sú to práve vášniví a húževnatí myslitelia ako oni, kto mení svet k lepšiemu. Ak sa nevzdáte svojej vízie, určite prerazíte.

01 - Modified: 2007-05-10 09:14:00 - Feat.: 0 - Title: Rosnefť kúpila aj posledné rafinérske aktíva skrachovaného Jukosu
01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
05. máj 2024 02:38