Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-05-09 18:23:07 - Feat.: - Title: Gazprom rozpredáva nehnuteľnosti v Moskve, zdôvodňuje to sťahovaním do Petrohradu
02 - Modified: 2024-05-09 18:19:32 - Feat.: - Title: Hackeri odvysielali v ukrajinských televíziách vojenskú prehliadku v Moskve
03 - Modified: 2024-05-09 18:15:24 - Feat.: - Title: Izrael zostane v boji proti Hamasu sám, ak bude musieť, reaguje Netanjahu na varovania z USA
04 - Modified: 2024-05-09 18:10:58 - Feat.: - Title: Zelenskyj po odhalení ruských agentov odvolal šéfa bezpečnostného úradu
05 - Modified: 2024-05-09 17:54:03 - Feat.: - Title: USA obmedzili čínskym spoločnostiam prístup k americkým technológiám. Mali sa podieľať na špionáži