Pozdĺžne usporiadané sedadlá sú do oblúka. Výskumy ukázali, že sa cestujúci v tomto usporiadaní cítia lepšie.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Budú sa cestujúci aj počítať?

04.05.2018, 00:00
Trasy sa budú prispôsobovať aj potrebám cestujúcich.

Na hlavných linkách zostanú dané trasy, aktuálna ponuka ovplyvní ich interval, veľkosť vozidiel a to, či bude napríklad na konkrétny spoj treba nasadiť električku s jedným alebo dvomi vozmi.

Flexibilnejšie budú nadväzovacie linky, kde by sa mohla i trasa prispôsobiť potrebám cestujúcich.

V neposlednom rade potom rozvoj autonómnych vozidiel umožní rozšíriť mestskú dopravu i do miest, kam dnes pravidelné spoje pre nízky počet cestujúcich nezachádzajú, pretože sa to dopravcom neoplatí.

Prvým krokom je podľa Morysa vybavenie skoro sedem desiatok spojov elektronickými počítadlami počtu cestujúcich.

Takto získané údaje pomôžu dopravcom s rozhodnutím, či na trase nasadiť viac vozidiel alebo sa ich počet naopak zníži.

Do budúcnosti by mali podobné počítadlá byť i na zastávkach, aby dopravcu upozornili na čakajúcich cestujúcich.

01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
10. máj 2024 01:38