20.05.2010, 00:00

Moje značky: Kedy ma nespoznávajú

V práci si extravaganciu dovoliť nemôže. Vo voľnom čase ho však vraj kolegovia niekedy ani nespoznajú... Riaditeľ Consultingu spoločnosti Deloitte Ivan Lužica.

Od koho si vlastne necháva poradiť riaditeľ poradenských služieb?
"Podľa toho, v akej oblasti. V rôznych životných situáciách najviac od manželky, pri zásadných rozhodnutiach v biznise od kolegov a partnerov, a pri obliekaní od staršej dcéry. Takže na každú oblasť je niekto iný," vyratúva Ivan Lužica, riaditeľ Consultingu spoločnosti Deloitte.

"Čo sa týka oblečenia, nakupujeme zväčša na Slovensku, ale sme rodina, ktorá veľmi veľa cestuje, takže to využívame aj na nákupy," pokračuje Lužica a pri otázke, ktoré z miest je jeho srdcovkou, jednoznačne odpovedá: Paríž.

"Priatelia mi tiež hovoria, že v Londýne sa dá výhodne nakúpiť. Na moje veľké prekvapenie sú tam vraj štandardné ceny - bez nejakých zliav - nižšie ako na Slovensku," hovorí Lužica a dodáva, že sortiment na Slovensku je predsa len istým spôsobom limitovaný. Svoju rolu zrejme zohráva aj fakt, že žil štyri roky v Kanade, kde pôsobil ako diplomat.

"Trochu to zmenilo môj pohľad, pretože v Kanade sa ľudia počas pracovného času obliekajú veľmi formálne, striktne podľa svojho povolania. Vo voľnom čase však bolo pre mňa veľkým prekvapením, keď som stretával vysoko postavených ľudí vo vyťahaných tričkách a ošúchaných džínsoch."

Ivana Lužicu toto striktné oddeľovanie pracovného a súkromného života tiež ovplyvnilo, takže ho vo voľnom čase môžete stretnúť vo veľmi ležérnom a neformálnom oblečení, takmer inkognito...

"Často sa mi stáva, že moji pracovní partneri ma oblečeného v tričku a rifliach ani nespoznajú," priznáva so smiechom.
Keď však ste riaditeľom Consultingu nadnárodnej firmy, v práci zrejme nie je priestor na veľkú extravaganciu...

"Áno, v práci je to dosť konzervatívne. Samozrejme, naša firma má isté pravidlá, ktoré musíme dodržiavať. Samozrejmosťou je slušný oblek s košeľou a kravatou."
Či už Ivan Lužica nakupuje obleky, alebo voľné tričká, priznáva, že s pribúdajúcim vekom sa orientuje skôr na značky a kvalitu a menší problém je s cenou. Opäť sa to však dá rozdeliť na dve "kôpky": oblečenie na voľný čas je také, aby sa mu najmä páčilo, v poslednom čase nedá dopustiť na svieže a jasné farby ako modrá či červená. Pri pracovnom oblečení hrá prím kvalita a značka. Do jeho vkusu sa pritom najviac "triafa" pri džínsoch Levis, pri tričkách Lacoste či Hugo Boss.
Doteraz sme hovorili najmä o Ivanovi Lužicovi, ako to však je v obrátenom garde - čo ho na prvý pohľad upúta pri stretnutí s niekým iným?
"Celkový dojem, či je človek upravený. Pozerám sa na to, ako je zladený, teda, či napríklad nemá kravatu a džínsy," uzatvára s úsmevom Lužica.


DOTAZNÍK
KOZMETIKA
Parfum: Armani, Hugo Boss
Šampón a kondicionér: Nivea
OBLEČENIE
Biznis oblečenie: obleky šité na mieru od Marco Mirelli, kupované Alain Delon, Hugo Boss, Zegna
Oblečenie na voľný čas: Lacoste
Džínsy: Levis
Obuv: športová - Puma, elegantná - to, čo mi vyhovuje
DOPLNKY
Hodinky: Omega, Tag Heuer
NÁPOJE
Nealko: neperlivá voda
Víno: Merlot alebo Cabernet Sauvignon
Pivo: plzenské
Kokteil: nemám veľmi rád, zriedka Gin Tonic
ELEKTRONIKA
Mobilný telefón: Nokia
Spotrebná elektronika: Sony
Autá: kvalitné nemecké autá, momentálne Audi 6
OBĽÚBENÉ MIESTA
Kaviareň: kávu nepijem, takže ani do kaviarní veľmi nechodím
Reštaurácia: mám rád príjemné prostredie s dobrou obsluhou, napríklad v reštaurácii Kogo
Ďalšie miesta: Paríž, je to mesto s francúzskou noblesou