06.06.2014, 00:02

Slovenský Tetris „fičal“ na kazetových páskach

Rozhovor s Marianom Ferkom, spolutvorcom kultovej slovenskej hry Quadrax, ktorá sa inšpirovala Tetrisom a jeho klonmi.


Marian Ferko, spolutvorca hry Quadrox, spomína aj na to, že začiatkom 90.rokov sa počítačové hry šírili cez kazetové pásky. Snímka: archív M.Ferka 

Je spolutvorcom počítačovej hry, ktorá ako jedna z prvých v rámci Československa prerazila aj v Európe. Experti ju považujú za slovenský Tetris a fanúšikovia dodnes vytvárajú ďalšie pokračovania. „Sú také náročné, že končím hneď na začiatku,“ smeje sa Marian Ferko, zakladateľ hernej vývojárskej spoločnosti Cauldron a spolutvorca hry Quadrax.

Vaša hra Quadrax býva označovaná aj ako slovenský Tetris. Do akej miery ste sa ním naozaj inšpirovali?
Tetris v skutočnosti inšpiroval mnohých tvorcov, spustil doslova lavínu podobných hier. Nás skôr inšpirovali jeho klony. Povedali sme si, že vyskúšame vytvoriť hru na princípe rôznych padajúcich kvádrov – teda na rovnakej metóde, akú využíval aj ruský originál. K tomu sme primixovali pohyb v priestore z ďalšej hernej klasiky menom Sokoban.

Quadrax tento rok slávi dvadsiate výročie od uvedenia na trh. S jeho vývinom ste však začali už okolo roku 1989.
To je pravda. V tom čase sa dostali na trh jednoduché počítače Didaktik Gama určené na hranie pre deti. A keďže sa tu v tom čase nedal kúpiť žiadny softvér, s kamarátom Dávidom Durčákom (spoluzakladateľ Cauldronu, v k

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.