StoryEditor

Slovenské odevné značky úspešne odolávajú konkurencii

30.10.2008, 23:00

Tradičná móda v podobe módnych značiek Ozeta a Makyta si na Slovensku udržiava svoju stálu pozíciu. Základom úspechu je tvorba kvalitných vecí prispôsobujúcich sa súčasným módnym trendom. Svojich klientov nechcú sklamať.

Situácia v textilnom a odevnom priemysle na Slovensku je zložitá kvôli návalu cenovo dostupnejších zahraničných značiek, dovozu lacných výrobkov z Číny a stále pretrvávajúcej finančnej kríze. Tá zasiahla i módny priemysel. "Rozvíjame výrobu exkluzívnejšieho tovaru v nižších sériách a s vyššou úrovňou predajného servisu. Zákazkové krytie do konca roka 2008 je vyššie ako sú naše kapacity. Zložitejšia je situácia dodávok pre automobilový priemysel, kde došlo k redukcii objednávok,“ hovorí generálny riaditeľ Makyty Púchov, Marián Vidoman. Na slovenskom trhu je jej klasickou konkurenciou v pánskej móde módna značka Ozeta Neo.

Módne trendy a inšpirácie
Tvorcovia z módneho domu Makyta čerpajú inšpiráciu na módnych veľtrhoch a spoluprácou s významnými svetovými značkami. O ich modeloch sa dá tvrdiť, že každý jeden je originál. Každoročne pripravuje pre svojich zákazníkov nové kolekcie, kde sú zohľadnené najnovšie módne trendy, ako aj požiadavky zákazníkov. "Kvalita nie je vec diskusie. Kvalita musí byť za každých okolností zabezpečená,“ tvrdí Vidoman. Samozrejme, že popri kvalite je pre ňu veľmi dôležitý názor a spokojnosť zákazníka. Ozeta sa necháva inšpirovať odbornými časopismi, ako aj účasťou na veľtrhu pánskej módy vo Florencii. "Ceníme si spoluprácu s našimi odberateľmi, a to najmä s firmami sOliver, Hans Ubbink či Ricco Vero, ktorí k nám prinášajú progresívne modely, módne siluety a nové strihové riešenia,“ hovorí obchodný riaditeľ značky Ozeta Neo Jozef Iváček. V oblasti pánskej módy pri značke Ozeta Neo pretrváva trend k štíhlej siluete zvýrazňujúcej mužný vzhľad. "Obleky a saká sa zhotovujú z elegantných a nákladných materiálov. Prevažuje čierna, antracitová, hnedá a obľúbená námornícka modrá. Aktuálne sú medené, strieborné a mosadzné tóny. Saká sú kratšie a majú užšiu a špicatú fazónku. Zapínanie je na dva alebo tri gombíky,“ dopĺňa Iváček.

Tvorba kolekcie
Jednotlivé kolekcie značky Makyta tvorí odborný tím, ktorý spolupracuje so zahraničnými firmami. Pôsobí nielen na Slovensku, ale exportujú i na český trh. V minulosti Makyta organizovala reprezentačné módne prehliadky pre svojich obchodných partnerov v Bratislave. Dnes organizuje menšie prehliadky v mestách, kde sa nachádzajú aj jej predajne. Pre Ozetu Neo realizuje návrhy vlastný tím skúsených, ale aj mladých tvorcov. "Vytvárame vlastnú kolekciu, ktorú ponúkame najmä na tuzemsky trh a do Českej republiky,“ hovorí Iváček.

Orientácia na zákazníkov
Modely módneho domu Makyta sa orientujú prevažne na ženy v aktívnom veku, a preto aj jej jednotlivé kolekcie sú orientované na manažérsku, elegantnú módu. Športovejšej móde sa venuje len okrajovo. Pánska konfekcia tvorí tiež iba doplnkový program, pričom si časť výrobkov zabezpečuje vlastnou výrobou a časť v spolupráci s inými slovenskými a zahraničnými firmami. Ozeta Neo rozdeľuje svojich zákazníkov do dvoch základných skupín. "Patria medzi nich tí, ktorí uprednostňujú klasické línie, triezvu farebnosť a pohodlné materiály, ale i ľudia orientovaní skôr voľnočasovejšie. Tento druh výroby je síce náročnejší, ale umožňuje nám byť viac ,trendovými’ a flexibilnými,“ uzatvára Iváček.

menuLevel = 2, menuRoute = style/vikend, menuAlias = vikend, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 02:25