Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.08.2021, 00:01

Dravý nováčik chce zamiešať karty. Vyskúšali sme jeho smartfón

Nová značka na slovenskom trhu s názvom Oppo predstavila smartfón Reno 5 5G. Podarilo sa mu zaujať. Bude to stačiť?

Dravý nováčik chce zamiešať karty. Vyskúšali sme jeho smartfón
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

Značka Oppo zatiaľ nie je v našich končinách práve najznámejšia. Fanúšikovia smartfónov ju však iste poznajú a registrujú už dlhšie. Zatiaľ si „nevydupala“ na našom území také meno ako jej krajania Xiao­mi či OnePlus.

Iste, môže za to i fakt, že spomínané dve značky už majú za sebou výraznejšiu expanziu do Európy. Oppo sa zatiaľ držalo opodiaľ, no stáva sa čoraz dravejším a z hľadiska svetových predajov smartfónov nie je žiadne béčko.

Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová / HN

​V júni mu podľa analytickej spoločnosti Counterpoint Research patril 11-percentný podiel na svetovom trhu za prvý kvartál roku 2021. Oppo totiž vzniklo ešte v roku 2004 a patrí pod krídla obrieho konglomerátu BBK Electronics. Táto materská firma má pod sebou aj práve už zmieňované OnePlus, no i značky ako Vivo či Real­me. Aj tie sa u nás stávajú čoraz známejšie.

O sile BBK Electronics sa dá navyše spraviť lepší obraz z toho hľadiska, že ak spočítame predaje Realme, Vivo, Oppo a OnePlus, vznikne z toho svetová jednotka v predajoch, ktorá predbehla aj Samsung či Apple. Uvidíme, ako sa preň situácia vyvinie po uzavretí analýzy druhého kvartálu tohto roka, no Oppo je čoraz silnejšie a prichádza zamiešať karty.

Pozrite si galériu nafotenú týmto zariadením:

Zaujme dizajnom

Na slovenský trh vstupovala značka s dvojicou smartfónov, Oppo Reno 5Z a Oppo Reno 5. Práve druhý menovaný sme v redakcii testovali počas dvoch týždňov. Smartfón stojí približne 450 eur a túto sumu vzhľadom na výbavu nepovažujeme za nízku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 72% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.