Spoločnosť Hyperloop Transportation Technologies (HTT), ktorá plánuje do roku 2020 prepojiť Bratislavu a Viedeň supervlakom schopným zvládnuť túto trasu za osem minút, predstavila technológiu svojho projektu.
„Pôjde o pasívnu magnetickú levitáciu, pôvodne vyvinutú Richardom Postom a jeho tímom v laboratóriách Lawrence Livermore National Labs (LLNL) ako súčasť systému Inductrack,“ uviedol pre HN Dirk Ahlborn, generálny riaditeľ Hyperloop Transportation Technologies.
Firmy HTT a LLNL spolupracujú už od minulého roka s cieľom vyvinúť a vyrobiť testovacie systémy pomocou pasívnej magnetickej levitácie s tým, že HTT získala výhradnú licenciu systému od LLNL na aplikáciu Hyperloopu do praxe.
"Mal som tú česť stretnúť sa s dr. Postom v roku 2014 pred jeho smrťou," povedal šéf HTT Dirk Ahlborn. "Dopravný systém Hyperloop videl ako perfektný pre túto technológiu a bol nadšený z toho, že sa stane súčasťou projektu."
Vývoj pasívnej magnetickej levitácie, ktorý vyvrcholil úspešnou konštrukciou skúšobnej dráhy, je lacnejšou a bezpečnejšou alternatívou k aktívnej magnetickej levitácii v systémoch ako je napríklad MagLev.
"Využitie systému pasívnej levitácie eliminuje potrebu elektrární pozdĺž trate Hyperloop, čo robí tento systém veľmi vhodným na aktívnu prevádzku a zároveň si udržiava nízke náklady na výstavbu," uviedol Bibop Gresta z HTT. "Z bezpečnostného hľadiska má systém obrovské výhody, k levitácii dochádza čisto prostredníctvom pohybu, teda ak sa objaví akýkoľvek typ výpadku napájania, kapsuly Hyperloopu budú aj naďalej levitovať a až po dosiahnutí minimálnej rýchlosti sa dotknú zeme."
O dopravnom systéme Hyperloop
Hyperloop je založený na trubicovom dopravnom systéme pre inter- a intra-mestskú dopravu. Odstránenie vzduchu v trubici umožňuje kapsuliam dosiahnuť vysokú rýchlosť. Systém bezpečne udržuje pohodlie cestujúcich pri akcelerácii kapsule až do rýchlosti 1 200 km/h.
Hyperloop využíva kombináciu alternatívnych energetických a konzervačných techník, ako je napríklad fotovoltaika, vietor, kinetka, regeneratívne brzdenie a geotermálnu energiu pre zabezpečenie udržateľnosti a nízkych nákladov.
Táto sada zdrojov energie v kombinácii s rýchlym, nízko nákladovým postavením umožňuje Hyperloopu rýchlo sa vyvíjať a vytvárať udržateľný zisk, na rozdiel od väčšiny ostatných dopravných spôsobov.