Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.04.2014, 00:05

Zlepšíme život účtovníkom. A vám tiež

Nájdite si biznis s HN. Martin Papp predstavuje elektronickú službu ecestak.sk.


Projekt Martina Pappa označila porota za hodnotný. Snímka: HN/Peter Mayer
 

Projekt/Služobné cesty po novom
Možno ste to už zažili. Firma vás chce vyslať na zahraničnú služobnú cestu – napríklad do USA. A vy by ste si v rámci nej radi vyhradili dva – tri dni na súkromnú dovolenku. Účtovníčka vás však už vopred schladí: „To nepôjde, bola by to príliš zložitá papierovačka.“
Cloudová elektronická služba eCestak.sk, ktorú pred porotu projektu Nájdite si biznis s HN prichádza predstaviť jej tvorca Martin Papp, však myslí aj na takéto situácie. A vraj ako jediná ich dokáže aj dokonale technicky zvládnuť. „Všetky ostatné služby, čo som videl, s tým mali problém,“ tvrdí startupista.
Účelom internetovej služby eCestak.sk je teda pomôcť zamestnancom a zamestnávateľom pri tvorbe cestovných príkazov a vyúčtovávaní pracovných ciest. „Nejde o veľkú časť podnikovej administratívy, no patrí k tým komplikovanejším. Sústredil som sa preto najmä na jednoduchosť, aby každý, kto sa tam prihlási, vedel vyplniť aj zložitú pracovnú cestu bez školenia. Samozrejmosťou sú prepočty mien, ktoré sú vykonávané automaticky v súlade s legislatívou. A cloudovosť zas zabezpečí, že všetci používatelia môžu službu používať bez investície do vlastnej infraštruktúry,“ objasňuje Papp.
Služba je už spustená, v čase prezentácie projektu v nej bolo zaregistrovaných 40 podnikov a 350 jednotlivcov, dokopy vypísali asi 900 ciest.
„Je to funkčné, ľudia potvrdzujú, že aj potrebné a ja premýšľam, ako ďalej,“ odôvodňuje Martin Papp, povolaním softvérový inžinier, svoju motiváciu postaviť sa pred porotu.

Otázky a odpovede/Slovensko je malé. Choďte do sveta
„Aký je za tým biznis model?“ zaujíma sa ako prvý Michal Štencl zo Sygicu. Martin Papp odpovedá, že zatiaľ je služba zadarmo, uvažuje však o spoplatnení vo forme aspoň polročného predplatného.
 „A vy viete pracovať v nejakom účtovnom systéme – napríklad v Pohode? Lebo jeho súčasťou je predsa aj modul na cestovné príkazy. Vy v podstate vyťahujete len jednu časť z funkčných systémov, ktoré už ľudia používajú,“ komentuje Michal Matys s Translaty.
Martin Papp reaguje, že si je tohto faktu vedomý a ani neočakáva, že ho eCestak bude živiť. „Vytvoril som ho v rámci svojho voľného času, zaujímalo ma to ako technický problém. Takže jednou z možností určite zostáva nechať to ľuďom na voľné používanie, nech z toho majú radosť.“
Ivan Štefunko z Neulogy v tejto súvislosti dodáva, že eCestak má v rámci internetových hodnotení najlepšie skóre a technicky má zjavne náskok pred spomínanými modulmi na cestovné príkazy v rámci komplexných účtovných systémov. A prichádza s podnetným nápadom, ktorý by umožnil premenu Pappovho nápadu na biznis. „Nerozmýšľali ste nad tým, že by ste dali eCestak pod nejaký väčší integrátor služieb? Napadá mi napríklad Websupport, ktorý má 70-tisíc klientov z malých a stredných podnikov.“
Štencl uvažuje ešte globálnejšie: „V rámci Slovenska je vás startup príliš malý trhový segment, ale ak by sme sa rozprávali o celom svete, mohlo by to byť zaujímavé.“
Natoľko ambiciózne plány však vidí Papp trochu skepticky. „To by vyžadovalo naštudovať si legislatívu každého štátu,“ reaguje. Štencl v tom prípade navrhuje outsource, v rámci ktorého by si ľudia z iných štátov prispôsobili legislatívu v rámci systému sami.  „Porozmýšľam,“ uzatvára startupista.

Hodnotenie/Lepší život účtovníkom
Porotcovia sa zhodujú, že eCestak.sk rozhodne hodnotu má. Ako samostatný celok však podľa nich nemá šancu prežiť. „Je príliš malý na to, aby ste mu mohli spraviť účinnú reklamu a zarábať na ňom. Súhlasím s názorom, že najlepšou cestou je stať sa súčasťou väčšieho celku. Navyše, takto bude mať zo služby úžitok aj viac ľudí,“ myslí si Rastislav Kulich z Google.
A podľa Michala Pastiera zo Zaraguzy je potrebné zmeniť ešte čosi: štýl komunikácie. „Bežného klienta nenadchne, keď mu poviete, aby si presunul cesťáky do cloudu. Nie je to pre neho jasná hodnota. Treba prísť so zrozumiteľnejším jazykom. Skúste to napríklad takto: Účtovníci, zoberte tento systém do firmy, bude sa vám lepšie žiť.“ Lebo to je vlastne hlavný účel eCesťáku: zjednodušiť účtovníkom život. A prostredníctvom toho celým firmám.  


Verdikt poroty:

Rastislav Kulich, country manažér Google Slovensko
Jedinou cestou je stať sa súčasťou väčšieho celku. Takto z toho bude mať úžitok aj väčšia skupina ľudí.

Michal Matys, spolumajiteľ spoločností Translata, EuroCoc
Skúste to zavesiť na čo najviac podnikateľských webov. Je možné, že to chytí život a niekto vás osloví s tým, že to pre neho má nejakú hodnotu.

Michal Pastier, spolumajiteľ digitálnej agentúry Zaraguza Digital
Zmeňte komunikáciu, aby ľudia posolstvu eCestak.sk lepšie porozumeli. A skúste s tým ísť do sveta, keď vás to baví a ste v tom dobrý.

Ivan Štefunko, predseda predstavenstva spoločnosti Neulogy
Oslovte Websupport, prípadne portály (ako hnonline.sk, napríklad), ktoré poskytujú služby podnikateľom. A zlepšite dizajn stránky.

Michal Štencl, výkonný riaditeľ spoločnosti Sygic
Slovensko je na takúto službu príliš malý trh, skúste ju rozšíriť do sveta.

 

O eCestak.sk
Opis projektu: Ide o cloudovú elektronickú službu, ktorej cieľom je pomôcť zamestnancom a zamestnávateľom pri tvorbe cestovných príkazov a vyúčtovávaní pracovných ciest. Je prevádzkovaná bezplatne a aktuálne ju využíva vyše 30 podnikov a viac než 350 jednotlivcov.
Využívanie služby si nevyžaduje investíciu do vlastnej IT infraštruktúry, je vždy dostupná priamo cez internet na ecestak.sk.
Čo hľadajú: Spätnú väzbu, kvalifikovaný názor na službu a potenciál jej ďalšieho rozvoja.
Web: https://ecestak.sk/


O Martinovi Pappovi
Návrhár informačných systémov v slovenskej IT firme. V odbore informačných technológií pracuje 10 rokov, svoju prácu považuje za hoby. Certifikovaný odborník so zameraním na vývoj softvéru technológiami spoločnosti Microsoft.


Chcel som zistiť, či nie som mimo reality
Minirozhovor. Martin Papp pre HN:
Ako hodnotíte spätnú väzbu poroty?
Bola podnetná a prínosná. Je veľmi cenné a prospešné získať nezaujatý názor od odborníkov.

V čom bola pre vás prínosná?
Najmä v tom, že som mal možnosť skontrolovať si správnosť predpokladov ohľadne možností ďalšieho rozvoja služby. Vďaka porote som zistil, že som nezabudol na žiadnu z dostupných možností, no zároveň som zistil, že som niektoré možnosti precenil. Bola to pre mňa kontrola, či moje očakávania korešpondujú s realitou.

Už aj máte premyslené, či niektorú z nich uvediete do praxe?
Momentálne sa sústreďujem na zlepšovanie funkcií a získavanie nových používateľov služby, následne sa podľa dosiahnutých výsledkov rozhodnem, ako postupovať ďalej. Zmenu dizajnu, ktorú mi radila porota, som už

Ticketportal.sk