StoryEditor

Biely Apple a modrý Facebook. Toto je tajomstvo svetových značiek (infografika)

17.06.2014, 14:05
Autor:
mramra
Pre biznis nie je dôležitý len podnikateľský plán, ale najmä logo a značka spoločnosti. Zle zvolená farba zákazníka odradí, ale aj spomalí podnikanie.

Štartujete svoj biznis a stojíte pred otázkou, ako by malo vyzerať vaše logo? Pýtate sa, čo je pri tvorbe loga najdôležitejšie? Koncept značky stojí najmä na farbe a type písma, teda fonty. Pozrite sa, aké farby či písmo používa 100 najznámejších spoločností na svete a nájdite tú správnu kombináciu pre váš biznis.

Štúdie ukazujú že farba produktu má 60 až 80 percentný vplyv na zákazníka a jeho rozhodnutie. Značka a farebnosť loga rozhodujú už v prvom momente, pretože farba je práve tá, ktorú si klienti či zákazníci všímajú ako prvé. Zlý výber farby môže pre váš biznis znamenať spomalenie alebo beh na dlhé trate. 

Farba však nie je rozhodujúca len pri tvorbe loga, ale tiež pri vytváraní webstránky alebo produktu. Pozrite sa, ako farby vplývajú na zákazníkov.

Červená

  • vášnivá
  • agresívna
  • energická
  • provokatívna
  • pútajúca pozornosť

Hodí sa pre gastronómiu, technológie, autá či agrokultúru. Táto farba sa vôbec nehodí pre energetické spoločnosti, finančný sektor, letectvo či odevný priemysel.


Fialová

  • sofistikovaná až mystická
  • honosná
  • nostalgická
  • tajomná
  • duchovná

Hodí sa pre finančný sektor, technológie či zdravotníctvo. Nie je vhodná pre energetické spoločnosti či agrokultúru.


Modrá

  • najobľúbenejšia farba pre logá či značky
  • dôveryhodná
  • spoľahlivá
  • bezpečná
  • zodpovedná

Hodí sa pre energetický a finančný sektor, letectvo, technológie, agrokultúru i zdravotníctvo. Obľúbená nie je v odevnom priemysle, v gastronómií a v automobilnom sektore.


Zelená

  • evokuje sviežosť, pokoj a zdravie
  • tmavšia zelená znamená skôr blahobyt
  • svetlejšie tóny značia pokoj
  • prestížna

Táto farba je obľúbená v energetickom, finančnom a gastronomickom sektore, v domácnostiach a hodí sa aj pre technológie. Nie je vhodná v letectve, v odevnom a automobilovom priemysle.


Žltá

  • evokuje nádej a optimizmus
  • stimuluje kreativitu a energiu
  • ľahko zaujme zákazníka
  • pozitívna a teplá farba
  • motivačná

Je vhodná pre energetický a gastronomický sektor a tiež pre domácnosti. Nehodí sa do finančného či odevného priemyslu, vynechať by ste ju mali aj v letectve, v automobilovom priemysle a v technológiách.


Oranžová

  • vitálna
  • zábavná
  • hravá
  • bohatá a bujná

Oranžová je obľúbená v zdravotníctve a v technológiách, nehodí sa pre energetický, finančný, odevný a automobilový sektor.


Hnedá

  • zemská 
  • prírodná
  • jednoduchá
  • trvácna, odolná

Hodí sa pre odevný a automobilový priemysel, obísť by ste ju mali v prípade finančného sektora, letectva či technológii.


Čierna

  • prestížna
  • hodnotná
  • nadčasová
  • sofistikovaná

Čierna je najvhodnejšia pre odevný a automobilový priemysel a tiež pre technológie. Nie je obľúbená v energetickom, finančnom a gastro sektore, nehodí sa ani pre zdravotníctvo a letectvo.


Biela

  • čistá
  • poctivá
  • ušľachtilá
  • jemná, nežná

Biela je najobľúbenejšia v odevnom sektore a v zdravotníctve, nehodí sa pre finančný sektor a gastronómiu.

 

 

Okrem farby by ste pri tvorbe mali mať na mysli aj typ písma, ktorý pre logo použijete. Tu je prehľad niektorých typov fontov a ich význam.

SERIF

Znaky s akcentom na konci písmen.

  • Spoľahlivý
  • Dôveryhodný
  • Nápadný
  • Konvenčný

SANS SERIF

Znaky bez akcentu na konci písmen.

  • Sviežy
  • Rozšírený
  • Moderný
  • Nestranný
  • Uznávaný

SLAB SERIF

Písmená s pevným, pravouhlým akcentom.

  • Hrubý
  • Robusný, silný
  • Moderný, súčastný

 

 

SCRIPT

Písmo, ktoré imituje „skutočný“ rukopis.

  • Ženský
  • Pôvabný, zdvorilý
  • Zaujímavý
  • Umelecký

 

MODERN

Znaky, ktoré sú viac geometrické a ostré.

  • Výrazný
  • Vkusný
  • Trendy
  • Inteligentný

 

Zdroj: Entrepreneur.com, Thelogofactory.com, Inc.com, Logodesignworks.com a Blog.marketo.com

01 - Modified: 2006-06-28 07:48:00 - Feat.: 0 - Title: Nemocnice v Humennom a Svidníku získala J&T
01 - Modified: 2024-04-23 14:01:19 - Feat.: - Title: Na Slovensku podniká takmer trikrát viac mužov, ako žien 02 - Modified: 2024-04-22 17:32:51 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Multimiliónový biznis hlinikárov z Ľupče je zachránený. Dlhy majú splatiť najmä vďaka investíciám 03 - Modified: 2024-04-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Kraľuje sociálnym sieťam a láka na extrémne zľavy. Za globálnym úspechom značky Shein sa však skrýva omnoho viac 04 - Modified: 2024-04-15 13:42:00 - Feat.: - Title: Alagič sa kajá: Firma jej zrušila biznisovú spoluprácu kvôli Pellegrinimu. Najprv penila, teraz toto! 05 - Modified: 2024-04-10 13:14:11 - Feat.: - Title: Zaváhajú aj automobiloví experti: Spoznáte menej známe automobilky iba podľa loga?
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 06:55