Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
16.09.2014, 15:09

Samsung sa pustil do Applu. Nový iPhone má byť len imitácia

Technologický gigant Apple novým telefónom iPhone 6 Plus vstúpil do teritória, kde teraz kraľuje Samsung. Aj preto sa jeho rival snaží strhnúť pozornosť na svoju stranu. Z jednoduchého dôvodu si nechce vziať svoje zásluhy a zverejnil reklamu, kde označuje nový veľký iPhone len za imitáciu Galaxy Note.

V roku 2011 Samsung predstavil prvý model z rady Galaxy Note. Ten prakticky započal popularitu segmentu takzvaných phabletov, teda krížencov smartfónov a tabletov. Aj keď sa o niečo podobné snažili rôzni výrobcovia ešte pred Samsungom, nemožno juhokórejskej spoločnosti uprieť dotiahnutie takého konceptu do použiteľnej podoby doplnené o dotykové pero.

Teraz sa stalo pre mnohých niečo nečakané a úhlavný rival Samsungu Apple predstavil svoj ​​vlastný phablet. Po rade modelov s štvorpalcovým displejom vybavil Apple nový model rovno 5,5 palcovým displejom. Je tak priamou konkurenciou pre nový Samsung Galaxy Note 4. Ten má 5,7palcový displej.

Samsung cíti, že nový iPhone mu môže pretiahnuť viacero zákazníkov, a preto vydal reklamu, kde označuje novinku od Applu za imitáciu svojej rady Galaxy Note. Samsung je svojimi mediálnymi kampaňami útočiacimi na Apple preslávený. Tento rok už používateľom iPhonov odkázal, aby sa „prestali túliť k stene“. Odvolával sa tak na výdrž batérie a úsporný režim nového modelu Galaxy S5.


IPhone 6 a iPhone 6 Plus (vpravo).

V novej reklame Samsung vyzdvihuje priekopníctvo rady Galaxy Note a zmieňuje pôvodné pochybnosti, ktoré sprevádzali prvý model Galaxy Note. Tie sú tvorené citáciami starých článkov zobrazených na displeji nového modelu Galaxy Note 4.

Samsung ide v reklame ďalej a hlas hovoriaci o imitovaní konkurenciou sprevádza zobrazený titulok zo serveru BGR, ktorý hlása: „Pravda bolí, fanúšikovia Applu: môžete ďakovať Samsungu za veľký displej u nového iPhonu."

Samsung Galaxy Note 4.

V reklame nie sú použité iba citácie zo spravodajských serverov, ale aj hlasy z ľudu. Napríklad istý grafický designer hovoriaci si Faazon, ktorý na Twitteri napísal: "Zdá sa to len mne, alebo nový iPhone 6 Plus vyzerá ako Samsung Galaxy Note 2 (z roku 2012) - bez dotykového pera." Spomínaný tweet veľa ohlasu nevyvolal, v čase písania článku a teda po vypustení reklamy mal len deväť retweet a deväťkrát bol označený za obľúbený.

Ďalej je citovaný redaktor magazínu o televíznych programoch Damian Holbrook. Ten na Twitter napísal: "Je roztomilé, ako si Apple myslí, že jeho phablet je inovátorská myšlienka, keď Samsung v tejto kategórii vyniká už dlho." Ani tento tweet cez značný počet odberateľov nezaznamenal veľký ohlas.

Celú reklamu uzatvára slogan: "Budúca veľká vec je tu" a odkaz na október. To by sa mal nový phablet od Samsungu začať predávať. Lenže iPhone 6 Plus bol v predpredaji už vypredaný a predávať sa začne 19. septembra.

Apple na narážky od Samsungu nijako nereaguje. Asi mu to za to nestojí a nie je sa čomu diviť. Minuloročného modelu Note 3 sa podľa analytikov od začiatku do konca minulého roka predalo jedenásť miliónov kusov. Apple predal len za prvý víkend, kedy sa začali predávať minuloročné modely 5s a 5c, deväť miliónov iPhonov. Pri tohtoročných novinkách, teda aj menšieho základného iPhonu 6, možno očakávať obdobný alebo ešte väčší predaj.

Je pravdou, že nový iPhone 6 Plus žiadnou veľkou inováciou nie je. Bez Samsungov Galaxy Note by možno vôbec nevznikol, rovnako ako množstvo phabletov iných značiek. Avšak za priame kopírovanie sa nový iPhone označiť nedá. Samotný Samsung žiadny veľký inovátor tiež nie je, keď mu americký súd nariadil zaplatiť práve Applu odškodné takmer sto miliónov eur za skopírovanie jeho patentov.

Termín začatia predaja Samsungu Galaxy Note 4 nie je na našom trhu zatiaľ známy. Samsung si ho cení na 769 eur. Kedy sa u nás začne predávať iPhone 6 Plus, tiež nie je známe. Rovnako ako jeho cena. V susednom Nemecku základné prevedenie bude stáť 799 eur.

zdroj: idnes.cz