Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
10.06.2015, 00:00

Päť dôvodov, prečo Apple Music skončí na smetisku dejín

Apple sa púšťa do boja s hudobnými streamovacími službami. Podarí sa mu poraziť výborne rozbehnutý Spotify alebo kvalitný Tidal? Myslíme si, že nie.

Spoločnosť Apple každoročne organizuje konferenciu "Worldwide Developer Conference". Tentokrát ju americký gigant odštartoval tlačovou besedou, na ktorej predstavil viacero noviniek. Medzi nimi aj hudobnú streamovaciu službu Apple Music. (Ak neviete čo to sú hudobné streamovacie služby, tak v tomto článku sme vysvetľovali, ako podobné programy fungujú a čo užívateľom ponúkajú.)

O príchode Apple na trh so streamovanou hudbou sa hovorí už dlho. Minimálne odvtedy, odkedy kúpili spoločnosť Beats Music. Stalo sa tak minulý rok. Zároveň sa očakáva, že nástupom streamovacej služby pod vlastným meno, Beats Music zanikne.

K novej službe sa bude dať pripojiť už od posledného dňa v mesiaci. Apple zatiaľ bližšie nešpecifikoval, v ktorých krajinách bude dostupná.

Madonna uvádza službu Tidal. Snímka: Screenshot

Prečo podľa nás Apple Music neuspeje:

1. Interpreti a nahrávacie štúdia podporia skôr Tidal, ako konkurenciu

- Spotify prináša umelcom málo peňazí, aspoň tak hovoria oni (prečítajte si aj článok o vojne medzi Tidal a Spotify). Apple im nebude prinášať omnoho viac. Preto každý umelec radšej podporí Tidal, ktorý mu prinesie väčšie zárobky. Ak teda zmizne interpret zo Spotify, pravdepodobne zmizne aj z Apple Music. Služba tak nebude kvalitnejšia.

2. Apple Music nie je lacnejšia

- Podľa portálu The Verge, chcel Apple predávať mesačné predplatné za päť až osem dolárov. Avšak marža pre nahrávacie štúdia by bola taká nízka, že by to služba neutiahla. Preto stanovila cenu na 9,99 dolára (8,85 eura) mesačne, čo je rovnaká suma ako u konkurencie.

Avšak napríklad konkurenčný Tidal funguje na Slovensku a v mnohých krajinách za zvýhodnené ceny. U nás zaplatíte len 5,99 eura. Obdobne je to u Tidal. Niektoré streamovacie služby sú ešte lacnejšie.

3. Chýbajúci argument

- Zdá sa, že Apple stavil najmä na svoje meno. Neoznámil totiž ani jediný dôvod alebo výhodu, ktorá by ľudí pretiahla z konkurenčných služieb. Prehadzovať desiatky playlistov, v ktorých sú aj stovky pesničiek, bude pre mnohých markantnou prekážkou.

4. Chýbajúce mobilné aplikácie

- Je pravda, že priaznivcov telefónov s iOS je veľa, ale úplne ignorovať viac než polovicu trhu s Androidom alebo Windowsom sa zdá byť nerozumný krok. Aplikácia pre Android by mala byť dostupná až v decembri, o programe pre Windows sa zatiaľ ani nehovorilo.

5. Preplnený trh

- Už dnes tu existujú viaceré streamovacie služby, ktoré majú milióny platiacich užívateľov. Spomeňme najpopulárnejšie Spotify, Tidal s hudbou vo vysokej kvalite, Google Music, Deezer a tak ďalej.