StoryEditor

Slováci, ktorí chcú nahradiť Ikeu vo vašej obývačke

05.06.2014, 10:16
Zuzana Krnáčová a Soňa Otiepková predstavujú dizajnový detský nábytok Villo.in.

Predstavenie projektu
Funkčný nábytok pre deti
„Najväčšou pridanou hodnotou je pre nás to, že nábytok je zároveň hračka,“ hovorí Zuzana Krnáčová, keď predstavuje projekt Villo.in. Firma vznikla pred necelým rokom a už má na konte dva ikonické výrobky. Veľrybu Vilmu a vtáčika Gaba. Vilma je kusom nábytku, ktorý spája poličku, skrýšu aj sedadlo. „Keď sme nechali na našom nábytku sedieť deti, hneď si vymysleli ďalšie spôsoby, ako ho používať,“ hovorí Krnáčová. Vtáčik Gabo je zase sedačka do izby aj na dvor. Dizajnérka Soňa Otiepková prízvukuje, že Villo.in dbá na prvotriednu kvalitu, slovenské materiály aj výrobu. „Keďže si nábytok sami navrhujeme aj prototypujeme, ale nevieme ho sami vo väčšom množstve vyrobiť, spolupracujeme so slovenskými výrobcami,“ hovorí dizajnérka. V portfóliu má nielen vtáčika a veľrybu, ale aj skladací koberec či funkčné hračky Monsteráci od dizajnérky Zuzany Šišovskej, ktoré vďaka svojej výplni zo šupiek prosa fungujú ako termofor. „Zakladáme si na dizajne, ale aj funkčnosti. A keďže je nábytok určený deťom, tak aj na bezpečnosti. Spolupracujeme s pediatričkou, ktorá nám radí, ako nábytok dizajnovať tak, aby podporoval správne držanie tela u detí,“ dopĺňa. Nábytok značky Villo.in sa predáva prostredníctvom bytových dizajnérov a v špeciálnych predajniach. Od investorov by chceli počuť najmä rady, ako lepšie vybudovať značku a ako sa presadiť v zahraničí.

Soňa Otiepková a Zuzana Krnáčová predstavujú villo.in. Snímka HN/Pavol Funtál

Otázky a odpovede
Spojte značku s produktom
„Ako si mám zapamätať vašu značku? Počas prezentácie som aj zabudol, ako sa voláte, pamätám si iba tie veľryby,“ zaujíma sa porotca Michal Hrabovec. „Neskúšali ste vaše výrobky spojiť napríklad so záchranou veľrýb?“ pýta sa. Zuzana Krnáčová preto vysvetľuje, ako názov vznikol. „Villo.in dostal názov podľa svojho maskota, jazvečíka Vila, ktorý je ,in‘ – Vilo je in,“ hovorí spolumajiteľka a dodáva, že z dôvodu rozširovania portfólia produktov nechceli odvodzovať názov iba od jedného výrobku. Michal Meško z Martinusu zase chcel vedieť, kde sa dá tento nábytok zohnať. „Neskúšali ste vaše výrobky ponúkať napríklad na etsy.com alebo na sashe.sk?“ pýta sa Meško, pričom odkazuje na obchody, ktoré združujú umelcov a malých výrobcov. Zuzana Krnáčová však priznáva, že tento predajný kanál ešte neskúšali. „Nepovažujeme sa za handmade výrobcu, takže na tieto stránky sme naše veci nedali,“ hovorí. Michala Pastiera zo Zaraguzy Digital zase zaujíma, ako si dámy predstavujú expanziu do zahraničia a prečo je im na Slovensku pritesno. „Dôvodom je najmä cena. Veľryba stojí 489 eur, vtáčik od 129 eur. V zahraničí je predsa len vyššia životná úroveň a viac ľudí ochotných utrácať za kvalitné veci pre deti,“ hovorí Krnáčová. Začať by chceli Rakúskom a Nemeckom a pokračovať do Škandinávie. „Ak chcete zachovať unikátnosť značky, prečo nejdete do personalizácie? Ak robíte každý kus na objednávku, malo by sa dať napísať na to napríklad meno dieťaťa,“ pripomína Michal Hrabovec. Podľa dizajnérky možno prispôsobiť farbu, no problém môže nastať pri zmene tvaru. „Aj preto sa na takýto kus čaká až štyri týždne,“ vysvetľuje Otiepková. Posledný porotca Dalibor Jakuš sa zase zaujíma o produkty. „Tvrdíte, že ponúkate nábytok, ale ja zatiaľ vidím iba doplnky,“ podotýka. „Samozrejme, rozmýšľame nad inými vecami, máme aj detské postieľky a podobne, no dizajn a prototyp výrobku sú časovo veľmi nákladné, chceli sme začať niečím jednoduchším,“ odvetí Krnáčová.

Produkty Villo.in: Veľryba Vilma a Vtáčik Gabo

 

Hodnotenie
Zvážte spojenie s konkurenciou
Skvelý nápad dostal investor Michal Matys pri prezentácii procesu výroby. Villo.in si totiž nábytok nevyrába sám, vyberá si z viacerých dodávateľov. „Vy máte perfektnú inšpiráciu priamo pod nosom. Poznáte Tuli vaky? Oni sa zamerali na jeden jediný produkt, neboli ani najlacnejší, a predsa dokázali eliminovať svojho konkurenta tak, že teraz si ani nepamätám, ako sa volal,“ hovorí Matys s tým, že majiteľ tejto firmy by mohol byť cenným zdrojom know-how. „Možno zistíte, že spolu dokážete oveľa viac. Viem, že aj Tuli mal trošku problém s prenikaním na zahraničné trhy,“ dodáva Michal Matys. Michal Meško zase prízvukuje, aby si presnejšie definovali cieľovú skupinu. Matky sú totiž príliš všeobecný pojem. „Buď to cieľte na lepšie zarábajúcich, alebo na čerstvé staré mamy, ktoré sú ochotné do vnúčat investovať,“ pridáva tipy Meško. Investori sa však jednohlasne zhodli, že dámy by si mali urobiť prieskum trhu na etsy.com alebo iných stránkach s handmade obchodmi, aby sa vedeli sústrediť na tie produkty, ktoré sa predávajú najlepšie. „Na vašom mieste by som sa nesústredil iba na veľryby, možno sa ten váš vtáčik ukáže ako obrovský hit,“ varuje Dalibor Jakuš. Michal Pastier zase pochválil nápad ponúkať tovar prostredníctvom bytových dizajnérov. 


Verdikt poroty:

Michal Matys
spolumajiteľ spoločnosti Translata a EuroCoc

Konečne startup, ktorý nie je z oblasti IT. Hlavne začnite generovať reálne tržby a začnite podnikať naplno, entuziazmus vám takto dlho nevydrží.

Michal Pastier
spolumajiteľ digitálnej agentúry Zaraguza Digital

Definujte si lepšie cieľovú skupinu, teraz je definovaná príliš všeobecne. Buď to diverzifikujte cez príjem, alebo lokalitu.

Michal Meško
výkonný riaditeľ kníhkupectva Martinus

Odporúčal by som otestovať si trh prostredníctvom internetových obchodov ako etsy.com alebo sashe.sk a na základe dopytu sa sústrediť iba na určité produkty. A určite sa dohodneme aj na umiestnení toho nábytku k nám do kníhkupectva.

Michal Hrabovec
spolumajiteľ firmy Anasoft

Vybrali ste si ťažký segment a nápad ísť do zahraničia je dobrý. Ľudia sú ochotní míňať za kvalitné veci pre deti veľa peňazí. Na vašom mieste by som teda skúsil personalizáciu. Tiež vám môžem ponúknuť spoluprácu s mamičkovskými portálmi.

Dalibor Jakuš
zakladateľ Profesia.sk

Hlavná otázka pre vás je, ako sa k vašej značke zákazník dostane, pretože cielene ju hľadať nebude. Tiež by som vám odporúčal sústrediť sa na jeden produkt, pretlačiť ho na trh a začať generovať tržby.


O projekte villo.in

Značka Villo.in vyrába funkčný a zábavný nábytok pre deti. Ich filozofiou je vytvárať nábytok, ktorý je zároveň hračkou. Kladú dôraz na dizajn, funkčnosť, ale najmä bezpečnosť. Ich nábytok vyrábajú slovenskí výrobcovia zo slovenských materiálov. V roku 2013 získali ocenenie Podnikateľský nápad roka. Firma funguje približne rok a v budúcnosti chce rozšíriť ponuku výrobkov a preniknúť na zahraničné trhy v Rakúsku, Nemecku a Škandinávii.

01 - Modified: 2006-06-14 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Dodávky A380 sa omeškajú
01 - Modified: 2015-02-10 15:48:06 - Feat.: - Title: Slováci vyriešili problém s čakaním u lekára. Teraz bodujú v zahraničí 02 - Modified: 2015-01-29 14:48:39 - Feat.: - Title: Zabúdate? Je na to aplikácia. Od Slovákov 03 - Modified: 2014-11-14 05:32:01 - Feat.: - Title: Odkaz poroty: Ak neviete, koľko zarobíte, nie je to biznis 04 - Modified: 2014-11-12 22:05:01 - Feat.: - Title: Nerobte charitu, v biznise pritvrďte 05 - Modified: 2014-09-10 16:57:32 - Feat.: - Title: Mamička na materskej zabodovala raňajkami do postele
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 11:46