Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
24.04.2021, 00:01

Apple už je s iPhonmi svetová dvojka, čínske značky výrazne rastú

Vedúcim rebríčku je však stále Samsung, z hry vypadol Huawei.

Apple už je s iPhonmi svetová dvojka, čínske značky výrazne rastú
Zdroj: Xiaomi

Prvý kvartál bol pre výrobcov smartfónov veľmi úspešný. Predaje medziročne vzrástli o tridsaťpäť percent. Darilo sa všetkým veľkým značkám, vedie Samsung a Apple sa stal s náskokom svetovou dvojkou, informuje portál iDnes.cz.

Za prvý štvrťrok tohto roka sa podľa agentúry Strategy Analytics celosvetovo predalo spolu 340 miliónov smartfónov. Vlani za rovnaké obdobie to bolo len 275 miliónov. Medziročný nárast o tridsaťpäť percent je impozantný, podľa agentúry takto výrazne trh nerástol od roku 2015.

Lenže tak slávne, ako to na prvý pohľad vyzerá, to nie je. Veľkú úlohu tu totiž hrá faktor COVID-19. Avšak aj napriek tomu sú výsledky pozitívne. Minuloročný prvý štvrťrok bol prvým, ktorý COVID-19 zasiahol. Preto predaje za minulý prvý kvartál medziročne spadli o sedemnásť percent z 330 miliónov v roku 2019 na uvedených 275 miliónov.

Preto sa určitá korekcia očakávala, avšak spomínaný nárast na 340 miliónov zjavne prekonal očakávania. Aj z toho dôvodu, že pandémia koronavírusu zďaleka neskončila. Ale trh sa už spamätal v druhej polovici minulého roka a teraz, zdá sa, sa vrátil do normálu, dokonca s pozitívnym rastom proti roku 2019.

Pri pohľade na výsledky jednotlivých výrobcov je zrejmé, že sa darilo všetkým veľkým hráčom, čiže prvej päťke, ktorú Strategy Analytics tradične zverejňuje. Teda presnejšie, darilo sa aktuálnym piatim najväčším producentom smartfónov. Najmenší medziročný nárast má prvý Samsung, ktorý si pripísal tridsaťdva percent navyše oproti minulému roku.

Najväčší nárast majú Vivo a Xiaomi, medziročne si títo dvaja čínski výrobcovia polepšili o výrazných 85 a 80 percent. Oppo potom medziročne pridalo šesťdesiatosem percent a Apple štyridsaťštyri percent. Konkrétne čísla sú uvedené v tabuľke vrátane stavu v prvom štvrťroku 2019, aby bolo možné eliminovať koronavírusom skreslené dáta za minulý rok.

Zdroj: Strategy Analytics

​Z tabuľky je tiež zrejmé, že jedna veľká značka z rebríčka vypadla. Ešte vlani bol dvojkou Huawei. To už síce bol pod americkým embargom, ale skvele sa mu darilo na čínskom trhu. Lenže embargo ho dohnalo aj tam, má obmedzený prístup k súčiastkam a tak nemá čo predávať.

V tabuľke ho teda vo svetovej prvej päťke nahradilo Vivo a na pozíciu svetovej dvojky Apple. Práve výsledky Applu sú impozantné. Firma má najlacnejší prístroj za približne 460 eur a podľa iných štatistík je zrejmé, že najpredávanejšie sú z portfólia Applu nie tie lacné modely, ale tie drahé.

Rovnaká štatistika potom ukazuje, že najpredávanejšie modely Samsungu a Xiaomi sú lacné prístroje, v druhom prípade dokonca tie najlacnejšie.