Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyV minulých častiach nášho seriálu História firiem sme sa pozreli na históriu značiek HTC, Samsung, Motorola, Nokia, Sony, Apple, Atari a OnePlus.
Nezadržateľný pokrok v technológiách pochoval už nejednu spoločnosť, ktorá nestihla naskočiť na vlnu inovácií. Ak sa do toho primiešala navyše i tvrdohlavosť či slepá viera v lojálnosť zákazníkov, zánik bol o to rýchlejší.
V skratke sme tak hneď v úvode vyrozprávali príbeh jednej z legendárnych spoločností BlackBerry. Tá sa však v posledných dňoch postarala o nový rozruch, keďže po dlhom čase ohlásila, že pracuje na ďalšom smartfóne.
Tým sa chce pokúsiť o návrat medzi smartfónovú elitu. Aký bol teda priebeh doterajšej cesty BlackBerry z hľadiska mobilných telefónov?
Komunikácia odkiaľkoľvek
V roku 1984 založili dvaja kanadskí technickí študenti Mike Lazaridis a Douglas Fregin spoločnosť s názvom Research in Motion, teda v skratke RIM. Firma sa zaoberala technológiami bezdrôtového prenosu dát, komunikačnými sieťami a už po štyroch rokoch sa radila medzi úspešných vývojárov v tomto segmente.
V roku 1989 ich oslovila kanadská telekomunikačná spoločnosť, aby s nimi vytvorili systém na posielanie správ. Tento nápad sa im celkovo zapáčil a v roku 1996 sa pustili do vývoja svojich vlastných zariadení.
Išlo o takzvané pagere, ktoré sa stali v deväťdesiatych rokoch hitom. Tieto zariadenia na posielanie a prijímanie správ boli mimoriadne obľúbené a venovala sa im napríklad aj Motorola či Palm, ktoré patrili v rámci
amerického trhu k ich hlavnej konkurencii.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.