Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.02.2021, 00:01

Kedysi im patrila významná časť trhu. Čo sa stalo s BlackBerry?

  • Kanadská spoločnosť mala v minulosti našliapnuté výborne. Stratila však dych a späť už nie je ľahké naskočiť.
  • Prečítajte si ďalšiu časť nášho seriálu História spoločností.
Kedysi im patrila významná časť trhu. Čo sa stalo s BlackBerry?

V minulých častiach nášho seriálu História firiem sme sa pozreli na históriu značiek HTC, Samsung, Motorola, Nokia, Sony, AppleAtari a OnePlus.

Nezadržateľný pokrok v technológiách pochoval už nejednu spoločnosť, ktorá nestihla naskočiť na vlnu inovácií. Ak sa do toho primiešala navyše i tvrdohlavosť či slepá viera v lojálnosť zákazníkov, zánik bol o to rýchlejší.

V skratke sme tak hneď v úvode vyrozprávali príbeh jednej z legendárnych spoločností BlackBerry. Tá sa však v posledných dňoch postarala o nový rozruch, keďže po dlhom čase ohlásila, že pracuje na ďalšom smartfóne.

Tým sa chce pokúsiť o návrat medzi smartfónovú elitu. Aký bol teda priebeh doterajšej cesty BlackBerry z hľadiska mobilných telefónov?

Komunikácia odkiaľkoľvek

V roku 1984 založili dvaja kanadskí technickí študenti Mike Lazaridis a Douglas Fregin spoločnosť s názvom Research in Motion, teda v skratke RIM. Firma sa zaoberala technológiami bezdrôtového prenosu dát, komunikačnými sieťami a už po štyroch rokoch sa radila medzi úspešných vývojárov v tomto segmente.

V roku 1989 ich oslovila kanadská telekomunikačná spoločnosť, aby s nimi vytvorili systém na posielanie správ. Tento nápad sa im celkovo zapáčil a v roku 1996 sa pustili do vývoja svojich vlastných zariadení.

Išlo o takzvané pagere, ktoré sa stali v deväťdesiatych rokoch hitom. Tieto zariadenia na posielanie a prijímanie správ boli mimoriadne obľúbené a venovala sa im napríklad aj Motorola či Palm, ktoré patrili v rámci
amerického trhu k ich hlavnej konkurencii.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk