Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.09.2020, 17:25

Deľba na lúzrov a vyvolených? Ekvivalentom ponožiek v sandáloch majú byť tieto mobily, tvrdia odborníci

Niektoré vám pridajú body, iné práve naopak.

Deľba na lúzrov a vyvolených? Ekvivalentom ponožiek v sandáloch majú byť tieto mobily, tvrdia odborníci
Zdroj: Pixabay (ilustračná)

Z novej štúdie vyplýva, že ľudia pri zoznamovaní dbajú aj na to, akú značku telefónu práve používate. Niektoré typy vám môžu pridať plusové body, iné z vás naopak urobia pre druhých menej atraktívnych.

Štúdiu publikovala spoločnosť CompareMyMobile. V rámci nej sa pýtali obyvateľov Londýna, čo si myslia o smartfónoch svojich náprotivkov, keď si vyberajú, s kým by sa chceli stretnúť, napríklad prostredníctvom online zoznamovacej aplikácie.

Mladí ľudia údajne berú do úvahy značku smartfónu častejšie než napríklad na to, aké auto ten druhý šoféruje. V 76 percentách prípadov napríklad vlastníctvo iPhonu predstavuje pozitívnu motiváciu na zoznámenie.

V 61 percentách prípadov záujem druhých vyvolajú hodinky Apple Watch, v 41 percentách prípadov slúchadlá Apple EarPods. Pozitívne vplyvy nemajú len produkty Applu, o 19 percent sú atraktívnejší vlastníci Samsungu.

Funguje to aj obrátene. Smartfóny od Googlu (rada Pixel) spôsobia, že až v 10 percentách budú o vás uvažovať v horšom svetle, u značky Sony je to v 14 percentách a u Huawei s OnePlus dokonca v 23 a 30 percentách.

Podľa prieskumu sú najväčším smartfónovým ekvivalentom ponožiek v sandáloch mobily BlackBerry, ktoré môžu zhoršiť mienku druhých v 74 percentách prípadov.

Značka BlackBerry so sebou zrejme nesie stigmu trochu zastaraných smartfónov, keďže nové sa už nevyrábajú. Licenciu na značku nedávno odkúpila americká firma a mieni ju na čele s 5G modelom vzkriesiť. Budúci rok tak podobná štatistika môže vyzerať celkom inak.

Na značkách smartfónov, ktoré vlastnia ich náprotivky, záleží najmä ženám. Zatiaľ čo u mužov na to dbá v najväčšej miere kategória osemnásťročných (18 percent), u žien je to najviac v prípade vekovej kategórie 31 až 35 rokov, kedy si na to potrpí až 70 percent opýtaných.

Ticketportal.sk