Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.07.2020, 00:00

Už si nás stiahlo 100-tisíc ľudí a trúfame si na milión, hovorí o novej aplikácii Jaro Slávik

  • Aplikácia na vyhľadávanie talentov BOOYANG má už 100-tisíc stiahnutí.
  • V rozhovore Jaro Slávik prezradil, aké sú ich ďalšie ambície.
  • Prečo sa chcú rozšíriť smerom na východ?
  • Ako ich biznis postihla korona? 
Už si nás stiahlo 100-tisíc ľudí a trúfame si na milión, hovorí o novej aplikácii Jaro Slávik
Zdroj: TV JOJ

 Približne pred rokom ste začali rozprávať o tom, že chystáte unikátnu aplikáciu. Ako ste ďaleko?

Projekt sme spustili 2. februára a dnes vieme, že aplikáciu si stiahlo 100-tisíc ľudí. Takýto úspech sme nečakali a čísla nám potvrdzujú, že tu existuje trh a náš projekt má veľký potenciál. BOOYANG si už dnes žije svoj vlastný život.

 Čo je to BOOYANG?

Je to aplikácia na vyhľadávanie talentov, ktorá funguje na platformách Android a iPhone.

Správa sa to ako sociálna sieť, na ktorej si môžete vytvárať okruh priateľov, chatovať si s nimi, zdieľať obľúbené videá na ďalších sociálnych sieťach, napríklad na Facebooku.

Chceme, aby naša sociálna sieť mala hlbší presah a posolstvo v porovnaní napríklad s TikTok-om.

TikTok je oddychová aplikácia, kde užívatelia najmä zabíjajú voľný čas. Vy chcete zrejme niečo viac.

TikTok sa zatiaľ správa ako vizuálne karaoke. My chceme byť skôr internet kreativity. 

To znamená, že ponúkame priestor  pre ľudí, ktorí sa chcú presadiť, majú talent, niečo tvoria  a chcú sa posunúť do ďalšieho štádia a v dnešnej dobe im chýba príležitosť a miesto, kde by sa mohli ukázať.

Koncerty sa takmer neorganizujú, ľudia majú strach zúčastňovať sa na nich, staré médiá nedávajú priestor novým talentom a nedokážu kompletne obsiahnuť talent.

Vidno veľkú zmenu v našich životoch. Meníme sa z informačnej na tvorivú spoločnosť. 

Navyše, tradičné média nevedia obsiahnuť všetky talenty, napríklad remeselné, gastronomické alebo fashion.

V Bratislave máme Fashion Weeka ten ani zďaleka nemôže byť platformou pre všetkých dizajnérov a módnych tvorcov, alebo ľudí, ktorí pracujú s krásou.

Fashion weeky sú určené iba profesionálom.

No a to je ešte horšie. Myslím si, že mladý začínajúci dizajnér by mal mať priestor, kde by mohol začať.

Podľa mňa musí existovať  outlet, kde sa objaví nová Vondráčková, Mikloško alebo Lagerfeld či Jamie Oliver.

U nás čím ďalej tým viac platí pravidlo, že sa nám páči iba to, čo poznáme. Preto sme vymysleli BOOYANG a otvárame dvere novým talentom.

Aplikácia v telefóne je na to perfektný nástroj, pretože s mobilom trávime veľa času, nahradil nám videokamery, knižnice, noviny, vstupenky do kina.

 Vo februári februára ste sa teda rozbehli. Zvládli ste všetko aj technicky?

Mali sme záťažové testy a vedeli sme, že systém po spustení nepadne. Nepadol a začal postupne rásť záujem publík a to aktívnych, teda všetkých tvorcov a rovnako aj pasívnych divákov objavujúcich novinky.

Do dnešného dňa evidujeme zhruba 20-tisíc stiahnutí mesačne.  Všetko sme mali dobre nakódované, teraz sa pre nás začala tvrdá práca, pozeráme videá, odporúčame ich, pracujeme s ľuďmi.

Nezastavila vás ani korona, ktorá totálne paralyzovala živé vystúpenia aj televíznu výrobu?

V prvom rade nás to totálne odrezalo od ďalších možností získavať peniaze. Žiaden z investorov už nebol ochotný počúvať o niečom, čo práve vzniká. Museli sme urobiť vo firme reorganizáciu, odišla od nás asi polovica tímu.

 Vyzerá, že ste to prežili.

Áno, spätne sa na to pozerám s úsmevom, ale marec a apríl neboli veselé mesiace. Mali sme však šťastie, počas korony sa objavila mačka Jackie, ktorá má na všetko talent a chce súťažiť – rapuje, športuje aj rozpráva vtipy.

Deti si ju neuveriteľne obľúbili. Mačka Jackie je náš Ashton Kutcher. On potiahol Twitter, ona BOOYANG.

Bola pre vás korona aj príležitosťou? Všetci zostali doma a nudili sa, mali teda priestor objaviť vás aj vaše talenty.

To je pravda, ale problém je, že počas korony sa nedali nakrúcať dobré videá. V domácnosti sa to nedalo, znižovala sa nám kvalita videí aj ich počty.

Zoberte si Instagram, aj ten bol plný kvásku a bola to nuda. Naša cieľová skupina, teda deti a mladí bola síce doma, no bola zamestnaná online vyučovaním.

Ukazuje sa, že v korone aj mimo korony stúpame veľmi podobnou rýchlosťou.

Ako dnes funguje BOOYANG. Koho vaša aplikácia prilákala?

Máme deväť kategórií – hudba, komédia, šport, deti, zvieratá, móda, gastronómia, remeslá a Variety, niečo ako všeobecný talent.

Detské kategórie sme naschvál oddelil od ostatných, pretože k videám, ktoré vytvorili ľudia mladší ako 16-rokov, neumožňujeme komentovanie  ani zdieľanie, bránime sa sexuálnym predátorom, ktorí by mohli zneužiť naše videá.

Určite ste si všimli veľkú kampaň, ktorá sa vedie okolo TikToku. Dávame preto pozor, aby v našom ekosystéme boli deti bezpečné.

V kategórii komédia máme rôzne stand upy a vtipné videá. V budúcosti sa určite Chceme sa rozšíriť aj o e-sport.

Čo divákov baví?

Je to rôzne. Máme za sebou prvú hudobnú súťaž, preto sme ponúkali veľmi veľa hudby. Zafungoval  nám napríklad internetový fenomén, ktorý vystupuje pod pseudonymom „Nasratá žena“.

Nikto nevie, kto to naozaj je. V BOOYANGU si každý nájde, čo chce. Máme za sebou iba päť mesiacov, čo je krátky čas, aby sme mali zadefinované publiká.

Vieme, že naši užívatelia, ktorí si stiahli aplikáciu, sa ku nej vracajú aspoň raz do týždňa a pozrú si v priemere počas jednej session 17 videí.

Spomínali ste, že ste robili hudobnú súťaž. Ako to prebiehalo?

Vyhlásili sme súťaž a víťazka Tina Mrázková získala 4 tisíc eur. Diváci jej dali 110 tisíc hlasov. Jej armáda podporovateľov sa sama nazvala „Tina army“.

Myslím si, že každý spevák túži po tom, aby mal za sebou fanúšikovskú základňu, ktorá ho bude podporovať. Išlo asi o 6-tisíc ľudí, ktorí za ňu neustále hlasovali.

Kde ste úspešní?

60 percent nášho podielu tvorí Česká republika a 40 percent Slovensko.

Chcete expandovať aj ďalej?

Určite áno.  Aj keď pôvodne sme si mysleli, že keď si nás stiahne 100-tisíc ľudí, tak sme úspešní, dnes však vieme, že aplikácia bude úspešná až pri milióne stiahnutí.

No súčasne vieme, že milión sa dá dosiahnuť, že je to úplne reálne. Dávame si pozor na kultúrne rozdiely a to je správna cesta.

Aj preto sa ďalší rast zameria na krajiny bývalého Sovietskeho zväzu, pretože týmto kultúram rozumieme.

Okrem toho sme rozbehli spoluprácu s Československo má talent, kde televízii pomáhame s kastingami.

Chceme pomôcť talentom v ich kariérach, dostať ich z obývačky do televízie, rádia a na koncerty, aby boli slávni, aby mali publikum.

Viete BOOYANG premeniť už aj na peniaze?

Máme obrat v rádoch tisícov eur.  Autori videí si môžu kúpiť prvú pozíciu a diváci môžu za peniaze hlasovať. Náš inovatívny business model je postavený 5 pilieroch zdrojov príjmu.

Aké peniaze vám generuje reklama?

Žiadne, nemáme reklamu. Odohnala by nám divákov, nechceme ju. Sme start up, aplikácia rastie a nepotrebujeme tam dostať klasickú reklamu.

Aktuálne máme rozbehnuté partnerstvo, brandovú reklamu. Ale toto budeme priebežne prehodnocovať.

Zatiaľ teda žijete z peňazí investorov?

Áno, ideme cez investorské peniaze. Išli sme do toho s miliónom eur.  Náš rast je financovaný cez investorov, no verím, že nájdeme dostatok energie a ľudí, aby sme dosiahli milión stiahnutí.

Potom budeme schopní pracovať s ďalšími finančnými modelmi, ako je napríklad banerová alebo video reklama.

Teraz už vieme, že na začiatku sme boli podfinancovaní, no zvládli sme to. Ak by som dnes išiel do podobného projektu, tak by som vedel, že potrebujem omnoho viac peňazí.

 Aké máte plány do konca roku? S akými číslami počítate?

Naplánovali sme si 250 tisíc stiahnutí. Podľa mňa je to reálne, pretože na jeseň plánujeme expanziu na východ.

A na budúci rok pôjdeme do Nemecka, Rakúska a Švajčiarska. Veríme si, máme v tíme skúsených ľudí, napríklad Diona Singera, ktorý je manažérom Cher alebo Michaela Bublého. Základom je však aplikácia, ktorá má kontent a technicky funguje.

Existujú takéto aplikácie vo svete?

Áno, ale úplný klon BOOYANGU sme zatiaľ nenašli.

V tom je BOOYANG iný ako TikTok?

Vo formáte, originalite, kreativite. My priamo vytvárame kreativitu, nepriživujeme sa na kreativite iných. Veľmi dbáme na ochranu a bezpečnosť dát.

Ak sa stanete najväčšou hviezdou TikToku, tak to neznamená, že si automaticky plníte svoj  sen a vypredáte veľké arény.

Pravdepodobne zostanete populárny iba v ekosystéme TikToku. My chceme byť inkubátorom talentov, urýchlime im cestu z Prešova do pražskej 02 arény. Sme akadémiou. Chceme sa stať internetom kreativity.

 Plánujete ich do budúcna aj manažovať, produkovať im albumy či organizovať koncerty?

Určite nie, to už nechám na nich. Nemám ambíciu vytvoriť si žiadnu agentúru, babysitting umelcov už mám za sebou.

Zároveň však pripravujeme inovácie, ktoré smerujeme k ďalším doménam kreatívneho priemyslu - hernému a podcastovému trhu.

 Chce byť vaša aplikácia súčasťou kreatívneho priemyslu, ktorý ak funguje dobre, tak dokáže generovať peniaze?

To je presne jeden z motívov, prečo som to celé vymyslel. Kreatívnym priemyslom sa dlhodobo zaoberám a viem, že je zúfalo podfinancovaný. Verejnosť ani netuší, že niečo také existuje.  Verím, že sa mi to darí.

  

Ticketportal.sk