Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.06.2020, 09:10

Náramky aj hodinky sa predávajú výborne. Jedna kategória ich však prekonáva

  • Kto kraľuje predaju smart hodiniek?
  • Pozrite si prehľad predaja obliekateľnej elektroniky za prvý kvartál roku 2020. 
Náramky aj hodinky sa predávajú výborne. Jedna kategória ich však prekonáva
Zdroj: Alžbeta Harry Gavendová

Smart hodinky a inteligentné fitness náramky patria k obľúbeným doplnkom či už športových alebo technologických nadšencov. Ľudia wearables, teda obliekateľnú elektroniku, ako sa zvyknú tieto zariadenia nazývať, totiž využívajú nie len na monitorovanie športov, ale aj na prijímanie notifikácií zo smartfónu či v niektorých prípadoch aj na telefonovanie.

Treba si však uvedomiť, že do kategórie obliekateľnej elektroniky patria okrem náramkov a hodiniek aj bezdrôtové slúchadlá. A práve tie sa tiež postarali o mimoriadny nárast tohto segmentu trhu.

Podľa agenúry International Data Corporation (IDC) to bolo spôsobené aj pandémiou kororonavírusu. Ľudia pracujúci v rámci home office potrebovali často slúchadlá, či už na videohovory, alebo na počúvanie hudby či jednoducho odpútania sa od reálií domácnosti.

Slúchadlá tak pokryli z kategórie wearables až 54,9-percentný podiel a celkovo vyrástli medziročne o 68,3 percenta.

Tridsaťpercentný medziročný nárast wearables

Podľa novej analýzy IDC sa celkový predaj wearables vyšplhal v celosvetovom meradle na 72,6 milióna predaných kusov za uplynulý rok. To prestavuje až 29,7-percentný nárast v medziročnom porovnaní s prvým kvartálom minulého roka. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 48% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk