Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
08.05.2019, 00:01

Jaro Slávik zohnal miliónový kapitál a vyvíja unikátnu aplikáciu na vyhľadávanie talentov

  • Čoskoro začne túto aplikáciu testovať na Slovensku a v Česku. Podrobnosti prezradil v rozhovore.
  • V čom bude aplikácia iná ako YouTube, Instagram či Tik Tok? 
  • Ako bude motivovať interpretov, aby práve na tejto platforme zverejňovali svoje videá? 
  • Čo nájdu v aplikácii bežní užívatelia internetu? 
  • Prečo chce uspieť práve na trhoch juhovýchodnej Ázie? 

Jaro Slávik zohnal miliónový kapitál a vyvíja unikátnu aplikáciu na vyhľadávanie talentov
Zdroj: J. Slávik

Prezraďte, ako bude vaša nová aplikácia fungovať? 

 Chystáme celosvetovo unikátnu aplikáciu, pokojne to môžeme nazvať platformou,  kde každý človek, ktorý bude mať talent, ambície sa presadiť a  mobilný telefón, môže osloviť svoje publikum, ukázať čo vie, zaujať čo najviac ľudí a ešte aj vyhrať zaujímavú finančnú odmenu.

Chceme prezentovať šikovnosť ľudí, unikátne talenty. Nazvite to pokojne romantizmom, ale v podstate chceme umožniť talentovaným ľuďom plniť si sny a vlastnou šikovnosťou si zmeniť život k lepšiemu.  

 Na to už predsa máme YouTube, Instagram či aktuálne sa šíriaci TikTok. 

Naša aplikácia bude úplne iná. Na rozdiel od spomínaných platforiem budeme napríklad vyhlasovať rôzne súťaže, do ktorých sa budú môcť umelci zapojiť. Diváci budú následne hlasovať, ktoré video sa im najviac páči. 

Náš prístup je unikátny, chceme byť interaktívni, chceme zapájať čo najväčšiu komunitu podporovateľov talentov.  Strávil som 16 rokov  v oblasti hľadania talentov pre hudobný priemysel a desaťročie v prostredí talentových súťaží a stále hľadám spôsoby, ako spojiť talent s publikom. 

A čo z toho bude mať interpret? Iba sa zviditeľní? 

 Budeme hľadať talenty, nemusia to byť v prvom priblížení noví rockoví králi, alebo popové princezné. Rovnako chceme zorganizovať súťaž a nájsť najlepšieho žongléra s futbalovou loptou pri príležitosti MS vo futbale v roku 2020.

Tých príležitostí je nekonečno a bude iba na našej komunite, kam sa celá platforma vyberie. Navyše, víťaz získa zaujímavú finančnú odmenu. Na začiatok uvažujem o odmene 10 tisíc eur. 

Trošku mi prekáža, že na YouTube zarábajú ľudia, ktorí neponúkajú žiadne hodnoty, iba zabíjanie času. A TikTok neprináša vôbec žiadnu pridanú hodnotu. 

Oba tieto formáty majú svoje miesto vo virtuálnom svete, ale my chceme, aby naša aplikácia nebola len na zabíjanie času. Chceme, aby sa dostala do pozície life changer, aby skutočne menila životy šikovných a talentovaných ľudí. Je to moja vízia, dať príležitosť každému, aby ukázal svoj talent, dokázal presvedčiť publikum a zožal úspech a slávu.

Ak je niekto šikovný výrobca šperkov či skvelý surfer, môže dostať prémiovú odmenu. A vždy bude súťažiť iba s ľuďmi z jeho kategórie.  Najskôr budeme my vyhlasovať súťaže a potom to budú robiť samotní užívatelia. 

V budúcnosti sa chceme orientovať na trhy juhovýchodnej Ázie, kde je veľká masa ľudí a odmena 10 tisíc eur naozaj môže zmeniť život. V Los Angeles dokážu bohaté decká minúť takúto sumu za víkend. 

Prečo práve tento kút sveta? 

Je tam veľké množstvo talentovaných ľudí a veľká bieda. V našom regióne sú diváci cynickejší a už sme zdevalvovali talentové súťaže. Prestali sme totiž hľadať talentovaných a dávali sme priestor Pátrovičom. 

Koho vlastne hľadáte? 

Máme niekoľko kategórií – šport, komédia, cirkus a akrobacia, gastronómia, lifestyle, fitness, krása,  zvieratá, deti, hudba a remeslo. Bude tam aj veľa hracích prvkov, ktoré budú motivovať návštevníkov, aby sa vrátili do aplikácie.

Čiže nebudeme hľadať iba najnovší supertalent, ale aj ľudí, ktorí dokážu predikovať trendy, kto sa tou hviezdou stane. Máme pripravené hitparády, ktoré pomáhajú zorientovať sa, ako sa držia v predpovedaní trendov. Tí najlepší budú môcť sami nominovať súťaže, hry, spolutvoriť pravidlá hry. 

Prečo by som si mala ja ako obyčajný divák a užívateľ internetu stiahnuť vašu aplikáciu?

Lebo to bude super zábavné, zaujímavé a vždy ťa to bude ťahať si ju zapnúť, zistiť ako sa dari tvojim favoritom a čo nové pribudlo vo svete úžasných talentov. Každý z nás je v niečom výnimočný, každý z nás má šancu na úspech a my ste tí, ktorí otvoríme dvere.

Takže našim návodom na úspech bude... "pozri si, ako sa to robí, zisti, kto je úspešný, zlepši sa, ukáž, čo vieš, nahraj to na našu platformu a diváci ti ukážu, ako si na tom..."

Divák tu nájde všetko, čo ponúka internet v oblasti time killer, teda zabíjania času, nájde tu všetky prvky sociálnej siete.  Bude to v koncentrovanej podobe. Divák získa prehľad o nových ľuďoch, nových spôsoboch zábavy. Nájdete tu množstvo šikovných a talentovaných ľudí, videá budú kratšie ako na YouTube, ale nie zase také krátke a neprofesionálne ako na platforme TikTok. 

 Akú pozíciu v tom hráte vy? 

Som šéfom tímu, ktorý to celé vymyslel a rozpracoval. Podarilo sa mi dať dokopy niečo, čo sa v športe nazýva „dream team“, skupinu neskutočne zaujímavých kreatívnych ľudí a špičkových programátorov, ktorí za 5 mesiacov vyvinuli celú platformu a dnes ju máme v Beta testovaní aj v mojom mobile.

Som neskutočne hrdý na to, čo sa nám podarilo spraviť a verím, že budeme úspešní tak ako aj talenty ktoré nájdeme.

 Prezradíte aj mená?

Jasne, v "dream teame" su úžasní ľudia, ktorých dlhodobo poznám, ale aj talenty, ktoré do projektu priniesli moji partneri. Výkonnou riaditeľkou je Lenka Slaná, ktorá sa takisto zúčastnila na talentových súťažiach a pracovala pre hudobné vydavateľstvo.

Kategóriu comedy má na starosti Ivo Ladižinský. Jedlo riadi známy bratislavský kaviarenský týpek Ludwig Bagin, fitness Alžbeta Peťková a Mirka Slobodníková má na starosti fashion. Je to vlastne niečo podobné ako skautská agentúra na vyhľadávanie talentov. 

Vychádza to všetko z vašej minulosti? 

Áno, ja som presne začal ako vyhľadávač talentov. V 90. rokoch som objavil kapelu, ktorá v Japonsku predala milión platní. Stále je to mojim core biznisom, zostávam skautom a vyhľadávačom talentom. Je jedno, či ide o talent hudobný alebo marketingový. Toto je iba nová platforma, je to spojenie všetkých mojich ciest do jednej. 

Pracujete s viac ako miliónom eur. Odkiaľ ich máte? 

V dnešnej dobe peniaze nie sú problém, keď má človek víziu, schopnosti a dokáže presvedčiť ľudí, že to, čo robí, alebo chce robiť, dáva zmysel. My chceme meniť životy ľudí, máme víziu posúvať ich dopredu.

Chceme dať príležitosť tým, ktorí majú talent od Boha alebo dokážu na sebe tvrdo pracovať, aby sa niekam dostali. Ja štandardne už 30 rokov pracujem 16 hodín denne, moji programátori bývajú pravidelne v práci aj po polnoci, dostávam emaily o 4:30 ráno od môjho teamu, že prišli s novým nápadom alebo sa im podarilo vyriešiť problém.

Toto je atmosféra, ktorú sme vytvorili a team, ktorý robí zázraky. Vďaka svojim medzinárodným vzťahom a kontaktom som presvedčil aj viacerých špičkových poradcov zo zahraničia. Jedným z nich je Dion Singer , manažér Cher a Michela Bublého. Druhý je Pete Downton, zakladateľ 7digital, ktorý riešil autorské práva pre TikTok. Je radosť pracovať v medzinárodnom prostredí.

 Skôr by sme očakávali, že takáto platforma vznikne v osvedčenom prostredí okolo Google alebo  Facebook.  Ako je možné, že sa všetko vyvíja na Slovensku?

Napriek tomu, že som pôsobil dlhé roky v zahraničí, nedovolím si porovnávať prostredie na Slovensku alebo Silicon Valley. Môže sa stať, že naša firma čoskoro otvorí pobočku aj tam, ale oveľa pravdepodobnejšie to vidíme v krajinách ako Čina, India, Malajzia alebo Indonézia.

Na Slovensku sme začali preto, lebo sme tu doma, narodil som sa tu a máme tu veľa talentov a špičkových programátorov, ktorých sa mi podarilo získať pre tento projekt.

Ako ste už ďaleko? 

Dnes už môžete vidieť Beta verziu na mojom telefóne, technologicky to máme vyvinuté, cez leto budeme pilotovať v uzatvorenom kruhu talentov a divákov a v septembri začíname naplno na českom a slovenskom trhu.

 Čo vôbec očakávate od tohto projektu? 

Očakávam, že všetka pozitívna energia, ktorú sme investovali s mojim tímom a partnermi do tohto projektu, sa bude šíriť ďalej a bude pozitívne meniť životy ľudí okolo nás.

Verím, že vznikne digitálna ulica, kde budeme stretávať supertalentovaných ľudí. Niečo podobné, ako keď sa prechádzate po Londýne. Zároveň talenty odmeníme peniazmi. Som prekvapený, že takéto odmeny ešte nikto nikdy nerozdával.