Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.03.2019, 18:00

Facebook žaluje Číňanov za predaj falošných účtov či "lajkov"

  • Facebook dúfa, že podaním žaloby vyšle jasný signál, "že tento typ podvodných aktivít nie je tolerovaný a že budeme konať rázne pre ochranu integrity našej platformy".
  • Facebook požaduje, aby súd údajným čínskym aktivitám zabránil, tiež si nárokuje odškodné.
Facebook žaluje Číňanov za predaj falošných účtov či "lajkov"
Zdroj: Reuters

Facebook spoločne so svojou dcérskou spoločnosťou Instagram zažalovali na americkom federálnom súde štyri firmy a tri osoby z Číny za to, že propagovali predaj falošných účtov, sledujúcich, či "lajkov". Sociálna sieť to oznámila v príspevku na svojom oficiálnom blogu.

Jasný signál

Falošné účty či sfalšované údaje o počte sledujúcich a označenie "páči sa mi" sú na Facebooku aj na iných online platformách veľmi rozšíreným fenoménom a takzvaný neautentický obsah tvorí veľkú väčšinu materiálu, ktorý administrátori odstraňujú kvôli porušeniu užívateľských zásad.

Facebook dúfa, že podaním žaloby vyšle jasný signál, "že tento typ podvodných aktivít nie je tolerovaný a že budeme konať rázne pre ochranu integrity našej platformy".

Čínske subjekty údajne falošné účty a "lajky" propagovali cez Facebook a Instagram, ale aj prostredníctvom služieb Amazonu, Googlu alebo firmy Apple.

Facebook si nárokuje odškodné

Podľa agentúry Bloomberg podvodný obsah vytvárali a hromadne predávali posledné dva roky. Facebook požaduje, aby súd ich údajným aktivitám zabránil, tiež si nárokuje odškodné.

"Neautentická aktivita na našej platforme nemá žiadne miesto. Preto venujeme významné prostriedky na odhaľovanie a zastavovanie tohto správania, napríklad tým, že, každý deň odstraňujeme milióny falošných účtov," napísal zástupca hlavného právnika Facebooku Paul Grewal.

"Falošné a neautentické účty môžu byť použité pre spam a phishing (snaha podvodom získať prihlasovacie údaje do rôznych služieb), dezinformačné kampane, marketingové podvody, reklamné podvody a ďalšie podvodné projekty, ktoré sú vo väčšom rozsahu zárobkové," citoval Bloomberg zo sťažnosti Facebooku a Instagramu.