Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.01.2019, 08:00

Začína sa éra informačného osvietenstva

  • Rozhodnutia, ktoré spoločnosti prijmú v roku 2019 určia, aké miesto zaujmú vo vyvíjajúcom sa digitálnom svete.
  • Digitálne podnikanie ponúka firmám slušné informačné zázemie a možnosti budovania ďalšieho biznisu.
Začína sa éra informačného osvietenstva
Zdroj: DXC Technology

Biznis podporený číslami, využívanie umelej inteligencie a strojového učenia na rozšírenie ponuky služieb zákazníkom. Ochrana ich osobných údajov povýšená na obchodný zámer a strategické rozhodnutia na základe analýzy získaných dát. Týmito trendami by sa mali riadiť tí, ktorí chcú v nasledujúcich mesiacoch zažiť úspech a ekonomický rast.

Rozhodnutia, ktoré spoločnosti prijmú v roku 2019 určia, aké miesto zaujmú vo vyvíjajúcom sa digitálnom svete. „Podniky musia zvoliť čo najlepšiu stratégiu, aby fungovali ešte efektívnejšie a vytvárali nové služby pre zákazníkov,“ konštatuje Dan Hushon, senior vice president a chief technology office v DXC Technology. ,,Dosiahnutý zisk treba jednoznačne investovať do digitálnej transformácie a inovatívnych technologických riešení.“

Podľa Hushona, týchto 6 digitálnych trendov podnikom zabezpečí, aby ich digitálna transformácia bola v roku 2019 úspešná:

1) Platformy IoT ďalšej generácie

Biznis je stále viac podporený číslami. Podnikatelia sa zhodujú, že umelá inteligencia je cestou. Pokročilé techniky strojového učenia im umožňujú sa lepšie rozhodovať s menším počtom údajov.

V roku 2019 však podniky začnú s implementáciou platforiem novej generácie. Tie dokážu analyzovať údaje z rôznych odvetví priemyslu pomocou internetu vecí, ako aj využívať inteligentnú inteligenciu (AI) a strojové učenie (ML).

Podstatou je hľadanie súvislostí medzi údajmi. Tie by ľudia neboli schopní vytvoriť, pretože ľudský mozog nedokáže spracovať tak veľa faktorov.

Tento pokrok je zárukou objavov i prekvapení. Niektoré zistenia možno budú v rozpore s našimi doterajšími poznatkami. Viesť by to malo k lepším obchodným výsledkom.

2) Príprava na ,,novú dobu“

Firmy čaká celý rad inovácií a nových obchodných modelov, za kratší koniec však potiahnu tí, ktorým sa nepodarí zjednotiť biznis na digitálnej platforme.

Je preto dôležité zvoliť ucelenú stratégiu, ktorou ukážete, že váš podnik je agilný a má ambície priam raketovo napredovať. To zároveň pritiahne IT talenty, ktorých cena na trhu práce stále stúpa a je ich nedostatok. S ich nasadením digitálnu transformáciu dotiahnete do úspešného konca a budete pripravení na "novú dobu".

3) Ovládnutie cloudového rozhrania po novom

Vzhľadom na to, že technológie sú zakomponované takmer všade, k obrovskému nárastu dát ešte len postupne prichádza. Podniky budú musieť spravovať aplikácie a údaje inak. 

K najnovším digitálnym trendom patria decentralizované aplikácie, ktoré menia model cloudu ako ho poznáme. Dáta bude totiž produkovať veľký počet účastníkov. Nové systémy umožňujú ich rozsiahlejšiu analýzu.

Malé a špecifické aplikácie už tak môžu fungovať v dostupných prostrediach v našej blízkosti, ako je napr. prístroj vo vrecku, zapracovaný do rukáva, namontovaný na stôl, alebo vonku na stĺpe pred domom.

Bezdrôtová technológia 5G zároveň zmení vzory zhromažďovania údajov prevratnými spôsobmi.

4) Zisk vstupenky do éry informačného osvietenstva

Digitálne podnikanie ponúka firmám slušné informačné zázemie a možnosti budovania ďalšieho biznisu. Čoraz väčší objem dát však musia podniky spracovávať čoraz rýchlejšie. Dôvodom je i to, že ich hodnota sa časom poriadne znižuje.

V roku 2019 sa tak operatívne využívanie informácií stane kľúčovým pre spoločnosti. Vďaka nim sa budú podniky vedieť lepšie rozhodovať.

Spoločnosti, ktoré vstúpia do veku informačného osvietenstva si uvedomia, že umelá inteligencia a strojové učenie môžu zlepšiť ponuku ich služieb a vygenerovať nové zdroje príjmov, ale iba pomocou správnych algoritmov, koordinácie modelov, údajov a dostatočnej infraštruktúry.

5) Ochrana osobných údajov zákazníkov

Zákon o ochrane osobných údajov spoločnosti prinúti, aby dodržiavali v plnej miere všeobecné nariadenia Európskej únie o ochrane údajov (GDPR). Tento digitálny trend by mali využiť na poskytovanie lepších služieb zákazníkom a získať si ich dôveru a lojalitu. 

​Treba sa tiež zamyslieť nad novými spôsobmi prilákania zákazníkov a premyslieť zmeny vo svojich dátových zdrojoch, najmä v marketingu, v systémoch generovania dopytu a systémoch riadenia vzťahov so zákazníkmi.

Firmy by tiež mali viac skúmať možnosti integrácie údajov, ich kvalitu, riadenie a bezpečnosť.

6) Vznik špecializovaných dátových centier

Bežné podnikové dátové centrá sa zrejme začnú vytrácať a v tomto roku môžeme očakávať postupný prechod týchto centier do verejných cloudov silných prevádzkovateľov.

Spracovávanie informácií podnikov sa tak stane súčasťou dodávky služieb a dáta od zákazníkov budú široko distribuované. Vďaka tomu podniky dokážu fungovať efektívnejšie a získajú tiež cennejšie dáta. Tento trend prispeje k optimalizácii existencie veľkych „mainframovych“ centier, ktoré ale časom zrejme taktiež zaniknú a budú nahradené špecializovanými verejnými cloudmi.

Zdroj: Tlačová správa DXC Technology