StoryEditor

Sú celosvetovo úspešní, avšak na Slovensku neznámi

25.12.2018, 01:15
Slováci, ktorých pozná celý svet. Generálny riaditeľ top softvérovej firmy RESCO Radomír Vozár nám prezradil, prečo na Slovensku nie sú až takí známi.

Už približne dve desaťročia vyvíjate CRM systémy. Čo si pod tým môžeme predstaviť?

Customer Relationship Management, teda CRM systémy, sú nástroje pre firemný sektor. Je to softvér, ktorý využívajú firmy a pomocou neho riadia vzťahy so zákazníkmi.

Naša hlavná cieľová skupina sú obchodné firmy a servisné firmy, teda firmy, ktoré predávajú tovar, alebo firmy, ktoré vykonávajú servisné úkony, väčšinou priamo u zákazníka.

Takýto CRM systém umožňuje kompletné riadenie týchto procesov, teda je jedným z najdôležitejších firemných informačných systémov, ktoré spoločnosť používa.

Pozrite si aj naše video o projekte Lepšia obec od spoločnosti RESCO:

​Naša špecializácia v tomto sektore je mobilita, to znamená, že sa snažíme vyvíjať naše aplikácie tak, aby sa dali používať aj priamo z mobilných zariadení, mobilných telefónov, tabletov a notebookov. V tom sme, dá sa povedať, svetová špička a podarilo sa nám presadiť pomerne úspešne v celosvetovom meradle.

Kde sa s vašimi riešeniami môžeme stretnúť v praxi?

V našom portfóliu máme viac ako 2 200 firemných zákazníkov z celého sveta. Veľakrát ide aj o firmy s medzinárodnou alebo aj celosvetovou pôsobnosťou.

Napríklad, určite poznáte Heineken. Keď riešili implementáciu CRM, narazili na problém v regióne Afrika a Blízky východ, ktorý sa vyznačuje veľmi slabou dátovou infraštruktúrou. Obchodní zástupcovia Heinekenu musia pravidelne navštevovať bary a reštaurácie vo svojom regióne, zabezpečujú dodávky piva, robia monitoring a pod.

V Afrike je to komplikované kvôli zlej dátovej infraštruktúre. Keď navštevujú podniky, je potrebné, aby mali prístup k firemnému CRM. To znamená, že informačný systém musí fungovať bez ohľadu na kvalitu dátového pripojenia. A preto musel Heineken nájsť dodávateľa CRM technológie s veľkými skúsenosťami s mobilitou.

​A nakoniec si vybrali Resco. Testy sa robili v Rwande, kde je dátová infraštruktúra zlá. Napriek tomu sme však dosiahli veľmi dobré výsledky. Obchodný zástupca dokázal aj niekoľko dní chodiť po krajine, navštevovať lokály, robiť prácu a vždy, keď sa vrátil do centrály, vedeli bezproblémovo zosynchronizovať dáta, ktoré putovali späť do centrály do Holandska.

Takže vaša špecializácia sú mobilné riešenia?

Našou špecializáciou sú prípady, keď používatelia potrebujú prístup z mobilných zariadení. Väčšinou ide o obchodných zástupcov alebo servisných technikov.

Vďaka tejto špecializácii sme schopní presadiť sa celosvetovo aj u renomovaných zákazníkov, ako napr. Bridgestone, Bayer Crop Science, Husqvarna, ABB Turbo Systems a mnoho ďalších. My sa mobilným technológiám venujeme už od vzniku Resca.

​A za takmer 20 rokov sme získali veľké know-how a získali dobré meno aj medzi integračnými firmami po celom svete, ktoré integrujú naše riešenia koncovým zákazníkom.

V súčasnosti máme vyše 500 takýchto integračných partnerov po celom svete. Vedia, že vždy, keď majú zákazníka, ktorý potrebuje riešiť firemnú mobilitu, na Resco sa môžu stopercentne spoľahnúť.

Aj vďaka takto vybudovanej partnerskej sieti sme boli v tomto roku schopní zrealizovať vyše 350 nových implementácií mobilného CRM.

Vyzerá to tak, že pôsobíte celosvetovo...

Dá sa to rozdeliť na dva pohľady. Po prvé, krajiny, kde máme zákazníkov, s ktorými sme urobili kontrakt. S Heinekenom je náš partner holandská firma.

Lenže aplikácia a jej riešenia sa používajú v celej Afrike a Strednom východe. Takže zákazníkov máme asi v stovke krajín sveta, napríklad v celej Európe, v Rusku, v USA, Kanade, Južnej Amerike, Austrálii, na Novom Zélande, v Japonsku a pod.

Veľa z týchto zákazníkov má však medzinárodnú pôsobnosť, takže ich zamestnanci pôsobia v širšom regióne. Keď sa pozrieme, kde všade vo svete sa naše riešenie používa, je to skoro vo všetkých krajinách sveta okrem Severnej Kórey a pár krajín v Afrike a na Blízkom východe. Treba zdôrazniť, že nejde o konzumentskú aplikáciu.

Je na firemné použitie, ktorému vždy predchádzajú dlhé rokovania a mesiace, prípadne aj roky technickej implementácie. Naše aplikácie pristupujú k mimoriadne dôležitým a citlivým údajom veľkých korporácií. Preto, aby sa dostalo takéto riešenie do reálneho života, treba prekonať množstvo úskalí.

Na Slovensku však nie ste až takí známi...

Na prvý pohľad na Slovensku nemáme veľa zákazníkov, ktorí priamo s nami uzavreli kontrakt. Na druhej strane, náš softvér sa u nás využíva vďaka firmám, ktoré tu majú svoje zastúpenie.

RESCO

​Sú to celosvetovo pôsobiace firmy, ktoré tu majú svojich zástupcov. Je možné, že tí ani nevedia, že majú slovenský softvér. Všetko však súvisí aj s tým, že sme malá krajina vo svetovom meradle. Neprežili by sme v takomto segmente, ak by sme sa sústredili len na Slovensko.

Naše webové stránky sú v angličtine, po slovensky sme ich spravili, až keď sme pred časom spúšťali projekt Lepšia obec. Uvedomujeme si, že môžeme spraviť v tejto oblasti viac a trochu tak prispieť k informatizácii Slovenska. A tak sme pripravili projekt, ktorý umožňuje využitie CRM technológií v prostredí samospráv.

V tomto prípade pôsobí samospráva ako firma poskytujúca služby svojim zákazníkom, občanom. Nejde však len o nejakú jednoúčelovú mobilnú aplikáciu. Lepšia obec je komplexné CRM riešenie špecializované na správu servisných prípadov prispôsobené na účely samospráv.

​Na Slovensku ponúkame toto riešenie úplne zdarma. Je to pre nás nová aktivita, ktorú sme rozbehli tento rok. Ale v segmente samospráv už mame nejaké skúsenosti. Naše mobilné CRM riešenie už vyše dvoch rokov používa napr. aj New York City.

Podarilo sa vám podpísať exkluzívny kontrakt s Microsoftom. Čo presne to znamená?

Partnerský kontrakt s Microsoftom má skoro každá IT firma na svete. Väčšinou však ide o kontrakt, ktorý umožňuje danej firme poskytovať produkty Microsoftu. V našom prípade je to opačne. My sme týmto kontraktom umožnili Microsoftu poskytovať našu technológiu zákazníkom Microsoftu.

Kontrakt je priamo s centrálou Microsoftu, a je globálny. Teda umožňuje Microsoftu predaj našej technológie po celom svete. Týmto kontraktom sa teda Resco dostáva do ponuky vo všetkých krajinách, kde pôsobí Microsoft. Ďalšia zaujímavosť je, že Microsoft pridal našu technológiu do svojho štandardného produktu.

Jedna z najvýznamnejších divízií Microsoftu, Microsoft Dynamics, ktorá poskytuje produkty pre firemný sektor, ponúka v rámci svojho portfólia aj technológiu Resca. Z tohto pohľadu je naša spolupráca výnimočná a sme jedna z mála svetových firiem, ktorej sa to podarilo.

K vašim výnimočným projektom patrí aj spolupráca s UNHCR. Ako prebieha?

Ide o projekt pre Úrad vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR) so sídlom v Ženeve. UNHCR má pod sebou plnú agendu starostlivosti o utečencov po celom svete. Tento konkrétny projekt je realizovaný v krajinách s veľmi komplikovanou situáciou, v regiónoch ako Južná Afrika, Južná Amerika, Blízky východ.

Väčšinou situácia vyzerá tak, že UNHCR má v týchto krajinách základne, v ktorých utečencom poskytuje pomoc. To však môže spraviť až vtedy, keď im udelí „štatút utečenca“. Ten môžu utečenci získať až po registrácii do informačného systému. Registrácia bola v minulosti komplikovaná, papierová.

UNHCR

​Momentálne je systém jednoduchší. Každý utečenec poskytne pracovníkovi UNHCR základné údaje vrátane biometrie, odtlačok prsta a fotografia tváre. Tieto informácie sa zaznamenávajú do databázy UNHCR. Problémom je, že sa to deje v regiónoch, kde nie je ani elektrina, takže o dátovej infraštruktúre sa nedá ani uvažovať.

Systém preto musí pracovať aj napriek komplikovanej architektúre a veľkému množstvu údajov, aj v tomto prostredí. UNHCR sa nakoniec rozhodla použiť na tento účel technológiu od Resca.

Ako potom prebehne potrebná synchronizácia dát o utečencoch s centrálou?

Registrácia sa deje na notebookoch a tabletoch s prídavnými zariadeniami na zosnímanie biometrie. Dáta sa uložia najskôr len lokálne a následne raz za čas ide jeden z pracovníkov na letisko alebo nejaké dohodnuté miesto, kde je dostupné pripojenie na internet, aby mohol vykonať synchronizujú údajov do Ženevy do centrálneho úložiska dát UNHCR.

Vďaka tomuto systému je proces registrácie omnoho rýchlejší a utečencom je možné poskytnúť pomoc skôr. V súčasnosti to je nasadené asi v 15 krajinách, no počet krajín s nasadením pribúda. Zástupcovia UNHCR dokonca prijali pozvanie na našu celosvetovú partnerskú konferenciu do Prahy, kde celý projekt priblížili účastníkom.

Prestížne ocenenie od Gartner

Veľké IT firmy si logicky nárokujú na to, že sú vo svojom odbore najlepšie, majú najviac skúseností a podobne. Zákazníci tomu môžu, ale aj nemusia veriť.

Preto sú tu nezávislé autority, ako napríklad spoločnosť Gartner, ktorá robí analýzy IT sektora, skúma, ako sa budú technológie vyvíjať, aké sú aktuálne trendy, robia prognózy. Do niektorých jej reportov sa dostanú len najväčšie firmy na svete. Gartner ich analyzuje každú zvlášť a povie, v čom sú výhody i nedostatky danej firmy.

Najvýznamnejší report od Gartneru sa volá Magic Quadrant a je vo svete IT mimoriadne prestížnou záležitosťou. Magic Quadrant sa robí len pre niekoľko segmentov IT a jedným z nich je tzv. Gartner Magic Quadrant for Mobile App Development Platforms.

Teda platformy, nad ktorými sa dajú vyvíjať mobilné aplikácie. Tento rok bolo Resco pridané do tohto reportu. Celkovo sa v reporte nachádza iba 19 firiem z celého sveta a Resco sa ocitlo v spoločností IT gigantov ako IBM, SAP, Oracle, Microsoft a Salesforce. Pre slovenskú firmu je to mimoriadne významné uznanie.

Kto je Radomír Vozár

Radomír Vozár je jedným so zakladateľov spoločnosti Resco. K technológiám sa dostal počas svojho štúdia na Matematicko-fyzikálnej fakulte UK v Bratislave. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ spoločnosti.

RESCO

RESCO

Slovenská spoločnosť RESCO vznikla v roku 1999. Zakladali ju Radomír Vozár s Eduardom Kirchnerom a Marcelom Šaffom. RESCO je svetový líder v oblasti riešení pre CRM systémy so špecializáciou na mobilitu, ktorý pôsobí vo vyše sto krajinách sveta.

Portfólio spoločnosti tvorí viac ako 2 200 korporátnych klientov a ich produkty používa vyše 150-tisíc licencovaných používateľov. V prestížnom rebríčku Deloitte boli zaradení medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe.

01 - Modified: 2018-09-09 06:31:26 - Feat.: 0 - Title: Nový smartfón od Sony a najvýkonnejší čip od Huawei. Čo všetko ukázala svetová výstava? 02 - Modified: 2018-11-27 14:44:53 - Feat.: 0 - Title: Huawei našiel odpoveď na mačkopsa Samsungu. Otázka je, ako to bude fungovať v praxi 03 - Modified: 2018-12-11 15:23:33 - Feat.: 0 - Title: Dierka v displeji je realitou. Samsung ju predstavil v novom smartfóne 04 - Modified: 2018-12-09 21:47:24 - Feat.: 0 - Title: Vo východnej Európe prebieha nová séria neobvyklých bankových kyberlúpeží 05 - Modified: 2018-12-14 09:47:02 - Feat.: 0 - Title: Slovensko má problém s kybernetickou bezpečnosťou. Zaostáva za priemerom EÚ
01 - Modified: 2024-04-01 13:42:00 - Feat.: - Title: Rakúska RHI Magnesita kupuje amerického výrobcu oxidu hlinitého Resco 02 - Modified: 2023-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Nebojte sa, že nie ste dosť veľkí pre SAP 03 - Modified: 2023-06-16 11:58:15 - Feat.: - Title: Novinka zo Slovenska skrýva nenávistné komentáre. Používa ju už aj česká prezidentská kancelária 04 - Modified: 2023-06-13 22:01:00 - Feat.: - Title: Egypt chystá nové hlavné mesto, na projekte za miliardy búdú spolupracovať aj Slováci 05 - Modified: 2023-06-13 12:37:07 - Feat.: - Title: „Neviditeľný“ problém: Automobilky márne bojujú s pomalým a drahým vývojom softvéru
menuLevel = 2, menuRoute = style/tech, menuAlias = tech, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
20. apríl 2024 07:19