Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.01.2022, 00:00

Tajomstvo sociálnych sietí? Každý môže zažiť päť minút slávy a zarobiť tisíce. Kľúčom sú tieto dve veci

  • Sociálnym sieťam kraľuje TikTok. YouTube, Facebook a Instagram dobiehajú.
  • Trendy a dopyt sa sústreďuje na dva hlavné atribúty, ktoré sú aj najväčším ťahúňom užívateľov.
  • Čo je kľúčom k úspechu a koľko si viete zarobiť na sociálnych sieťach?
  • Prečítajte si rozhovor s Kristínou Labajovou, odborníčkou na sociálne siete.
Tajomstvo sociálnych sietí? Každý môže zažiť päť minút slávy a zarobiť tisíce. Kľúčom sú tieto dve veci
Zdroj: Shutterstock

Podľa štatistík je na sociálnych sieťach denne až 87 percent Slovákov. Len dve percentá nemajú na sociálnych sieťach žiaden profil. To nás posunulo do virtuálneho priestoru viac ako kedykoľvek predtým. Odrazilo sa to aj na našom správaní, reakciách aj návykoch. Napriek tomu nie je na tom nič zvláštne, aj keď si mnohí asi namietajú formulkou "za mojich čias...", doba je iná.

Život, priatelia, práca aj súkromie sa mnohým z nás presunulo do virtuálneho priestoru. Preto sme sa rozhodli pozrieť sa bližšie na to, ktoré platformy sú aktuálne najúspešnejšie a čo všetko stojí za úspechom sociálnych sietí u Slovákov.

Prinášame vám rozhovor s Kristínou Labajovou, odborníčkou na sociálne siete z agentúry Socialists. V článku sa dozviete, čo je aktuálnym trendom a najväčším lákadlom užívateľov sociálnych sietí, ktorá cesta zaručene vedie k úspechu aj koľko sa ako sa dá na sociálnych sieťach zarobiť.

Ktoré sociálne siete aktuálne na Slovensku zaznamenávajú najväčší úspech?

Slovensko kopíruje zahraničný trend, a tým je určite Tiktok. Od začiatku pandémie zaznamenal obrovský boom, dostal sa aj k starším cieľovým skupinám. Stáva sa plnohodnotnou a relevantnou sociálnou sieťou. Za rok 2020 to bola dokonca najsťahovanejšia aplikácia, ktorá prekonala aj Facebook či ZOOM.

Ako sú na tom ostatné sociálne siete?

Samozrejme sa darí aj Facebooku, Instagramu či Youtubu, tie každým rokom rastú. Na popularitu Tiktoku sa snažia reagovať, a preto množstvo ich nových vylepšení vychádza z tiktokoého prostredia. Prispôsobujú svoje formáty a užívateľské rozhranie tak, aby sa „tiktokové video“ (čo je minútové video na výšku, formát 9:16) "uživilo" aj u nich. Krásne to môžeme vidieť na instagramových reels, kde drvivú väčšinu tvoria pôvodne tiktokové videá. A YouTube zas nedávno predstavil Youtube shorts, ktoré fungujú na podobnom princípe.

Čím je spôsobený tento masívny úspech TikToku?

Jeho úspech stojí na dvoch základných pilieroch, a tými sú autenticita a algoritmus. Pekné fotky dokonalých momentov už nestačia. Ľudia prahnú po

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.