Bežný zamestnanec tvrdí, že na vzdelávanie mu zostáva len jedno percento pracovného času. Z rovnakého prieskumu Bersin by Deloitte však vyplýva, že počas pracovnej doby odomkne svoj smartfón až deväťkrát za hodinu. Aj to ako využiť zvyky moderného zamestnanca v prospech jeho rozvoja, ukázalo podujatie e-learnmedia CAFÉ Business Stage.
Jednou z hlavných tém bratislavského stretnutia odborníkov bolo takzvané mikrovzdelávanie - spôsob, akým posúvať rozvoj zamestnancov bez ich nadmerného zaťažovania.
„Mikrovzdelávanie alebo microlearning využíva návyky ľudí, ktoré si so sebou nesú z konzumácie iných elektronických médií,“ vysvetľuje Juraj Gabrhel, CEO spoločnosti e-learnmedia. „Sociálnym médiám, či online správam tiež venujú krátke úseky svojej pozornosti viackrát denne,“ hovorí.
Dnešní zamestnanci sú v centre neustáleho súboja o pozornosť - výsledkom je, že sú zahltení informáciami, netrpezliví a nesústredení. Prieskum ukazuje, že väčšina z nich nebude sledovať videá, ktoré sú dlhšie ako 4 minúty. Iné štúdie posúvajú hranicu pozornosti ešte nižšie.
Mikrovzdelávanie so všetkými takýmito výzvami počíta. Študentovi ponúka pravidelné učenie v malých dávkach, ktorých obsah sa dynamicky mení podľa jeho pokroku. Nezaberie tak veľa času, no vďaka pravidelnosti vedie k skutočne hĺbkovému osvojeniu vedomostí.
Učiť sa týmto spôsobom dá kdekoľvek - na pracovnom počítači pomedzi vybavenie dvoch e-mailov či na mobile pri čakaní na vychladnutie obeda.
Mikrovzdelávanie ponúka krátke aktivity, špeciálne navrhnuté tak, aby odhalili medzery študenta a pomohli ich zaplniť. Študujúceho vťahujú do problematiky pomocou obmieňaných praktických činností, takže učenie nie je žiadnym memorovaním, ale stále inou a zaujímavou cestou k novým vedomostiam.
Microlearningom sa dá učiť všetko - od jazykov až po kurz počítačovej bezpečnosti. Na konferencii odznelo i viacero praktických tipov, ako tento spôsob vzdelávania čo najúčinnejšie zaviesť vo firme.
„Teší nás, že sa nám opäť do Bratislavy podarilo dostať to najlepšie z oblasti digitálneho vzdelávania,“ zhodnotil konferenciu Juraj Gabrhel, CEO spoločnosti e-learnmedia. „Predstavili sme riešenia, ktoré patria do svetovej špičky, od tých osvedčených až po horúce novinky.
Najväčšiu radosť však máme z toho, že sa nám opäť podarilo posilniť komunitu a spojiť navzájom našich partnerov a zákazníkov s cieľom posunúť digitálne vzdelávanie na Slovensku na ešte vyššiu úroveň,“ dodal organizátor.
Okrem mikrovzdelávania zažíva rozmach i využitie virtuálnej reality. Študent sa s pomocou okuliarov na virtuálne videnie ocitne priamo na výučbovom pracovisku - napríklad v montážnej hale - kde si môže nacvičiť napríklad skladanie leteckého motora či údržbu stroja od A po Z.
K dispozícii má teoretické zázemie, kde si môže neustále overovať svoj postup, no napokon musí všetky kroky vykonať v správnom poradí, tak, ako by ich robil aj naživo. Virtuálna realita je tak ideálnou platformou pre školenia zamestnancov v prostredí, kde by to inak bolo nákladné, neefektívne alebo nemožné.
CAFÉ je akronymom z Client Advisory Forum Event. Business Stage od e-learnmedia aj tento rok poskytla priestor nielen pre stálych, ale i pre nových biznis partnerov spoločnosti e-learnmedia, aby predviedli, čo hýbe svetom digitálneho vzdelávania.
Podujatie s bezplatným vstupom bolo určené predovšetkým riaditeľom vzdelávania, riaditeľom obchodu a marketingu, manažérom vzdelávania a ľudských zdrojov, špecialistom pre vzdelávanie a rozvoj, exekutívcom, tímlídrom, ale i všetkým, ktorým je blízka problematika digitálneho vzdelávania, riadenia výkonnosti a rozvoja talentu v organizácii.