Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.09.2018, 09:00

World of Warcraft vyostril boj medzi Hordou a Alianciou. Prospelo mu to

  • V poradí už siedma expanzia online hry na hrdinov World of Warcraft láka na vojnu medzi znepriatelenými frakciami, ale aj skutočne nádherné nové zóny.
  • Po hernej stránke sa žiadne prekvapenie nekoná, Battle for Azeroth vychádza z toho, čo už poznáme z minulej expanzie Legion.
World of Warcraft vyostril boj medzi Hordou a Alianciou. Prospelo mu to
Zdroj: Ondřej Zach

Udalosti sa pred vydaním datadisku Battle for Azeroth dali rýchlo do pohybu. Horda zaútočila na Teldrassil, domovinu elfov, ktorú na príkaz Sylvanas, šéfky Hordy, kompletne vypálila. Nikto nebol ušetrený.

Aliancia sa v reakcii pokúša dobyť mesto Lordaeron, pod ktorého troskami sa rozprestiera známe Undercity. Sylvanas nakoniec obetuje svojich vlastných bojovníkov a Lordaeron nechá padnúť, uvádza iDnes.cz.

Nie sú víťazi, ani porazení

Keď sa Aliancia dozvie, že Horda spojila svoje sily s kmeňom Zandalari, uvedomuje si, že v konflikte začína ťahať za kratší koniec. S možným riešením prichádza čarodejnica Jaina Proudmoore, ktorá s emisármi Aliancie vyráža do svojej domoviny, na ostrov Kul Tiras.

Sama vie, že vrelé privítanie ju tam nečaká. Jainu vnímajú ako zradkyňu, ktorá nechala padnúť vládcu Kul Tirasu, svojho otca. Pravdou však je, že návrat Aliancie je to najlepšie, čo Kul Tiras mohlo stretnúť.

Námorná veľmoc sa pomaly rozpadá, nerieši problémy obyvateľov, ani hrozby, ktoré zasahujú do najvyšších poschodí. Z pohľadu Aliancie je tak potrebné nastoliť poriadok a miestnych znova zjednotiť.

Budeme zachraňovať slávnu flotilu Kul Tiras, budeme čeliť čarodejniciam a odhalíme zradcu. Až potom bude Aliancia schopná postaviť sa Horde. Pre Blizzard je to už niekoľký "návrat ku koreňom", ale tentoraz je to viac než len marketingová fráza.

Keď som pred skoro štvrť storočím hral prvýkrát stratégiu Warcraft: Orcs & Humans, bol to súboj medzi Alianciou a Hordou. Je to podstata Warcraftu. Vypálenie Teldrassil vzbudilo medzi hráčmi rozhorčené reakcie, ktorí reagovali hastagom #NotMyWarchive a tí naivnejší sa pýtali, prečo nemôže žiť Aliancie a Horda v mieri.

Ukážku z Battle for Azeroth si pozrite vo videu:

Nie každý súhlasí s počínaním Sylvanas, na druhej strane však výborné video Old Soldier ukázalo inú, hrdú tvár Hordy. Blizzard vníma Battle for Azeroth ako príležitosť spýtať sa, čo to znamená byť členom Aliancie a Hordy a aké hodnoty vyznávajú. Na rozuzlenie si klasicky počkáme mesiace, ale priznám sa, že som celkom zvedavý, kam sa príbeh posunie.

Z herného hľadiska klasika

Ak nebudem počítať prekopané povolania, ktoré vyšli ešte pred vydaním datadisku, po hernej stránke sa v porovnaní s Legion veľa nezmenilo. Po úvodnom scenári a prehliadke nového centra, čo je za Alianciu prístavné mesto Boralus, mám na výber z troch zón.

Stormsong Valley sú zelené pláne, s mlynmi a farmármi. Drustvar je temnejší, čakajú nás tu čarodejnice a kliatby. V Tiragarde Sound potom riešime problémy s pirátmi. Priebežne potom podnikáme výpravy do troch zón na Zandalare, kde zisťujeme, čo robí Horda a snažíme sa ich postup sabotovať.

Pokiaľ ide o mňa, úlohy čítam a v každej zóne sa snažím splniť všetko, čo ponúka. Začal som v Stormsong Valley na úrovni 110 a opustil ju na 115. Pokračoval som v Drustvare, kde som došiel na maximálnych 120.

Do Tiragardu som musel ísť nielen preto, že ma zaujímal rozohraný príbeh, ale tiež kvôli faktu, že postup je naviazaný na reputáciu. Napríklad tvz. World Questy, čo sú úlohy pre hráča na maximálnej úrovni, sa odomknú až po troch misiách vo vojnovej kampani a tromi naviazanými reputáciami na stupeň "friendly".

Po splnení príbehových úloh vo všetkých troch zónach sa sprístupní línia vedúca k záchrane Jainy, ktorá vedie k otvoreniu dungeonu Siege of Boralus. V hre sa škáluje v podstate všetko, takže je jedno, v ktorej zóne začnete, úroveň sa prispôsobí tej vašej.

Pripadalo mi, že hra zamrzla na úrovni 116, kedy prestávajú fungovať efekty z legendárnych predmetov z Legion. Blizzard prechod trochu nezvládol, na druhej strane na fórach hry možno nájsť momenty, kedy sa vyplatilo uložiť si silnejšiu výbavu a mať slabšiu (už bolo opravené hotfixom).

Pravdou však je, že okolo item levelu 320 som opäť začal mať pocit, že moja postava je silnejšia ako čerstvo dolevelovaná 120. Vojnový stav dobre podporuje režim War Mode. Pokiaľ ho zapnete, môžu vás napadnúť hráči z nepriateľskej frakcie, avšak zvýši sa aj zisk skúseností a z odmien o desať percent.

Dynamika hry

Zároveň je možné používať PvP talenty. A to už za zváženie stojí. Samozrejme záleží, na akom serveri hráte, môj zážitok je kladný. Áno, občas ma dala dole presila, inokedy sme však pri plnení world questov zabili my ich.

Hráči sa formujú do skupín a celkovo vzrástlo vzrušenie z hry. Viem si však predstaviť aj hororové príbehy z bývalých PvP serverov. Každopádne, kto sa nechce stresovať, War Mode môže vypnúť.

Čo musím pochváliť, je vzhľad a celkové vyznenie nových zón. Blizzard ma vždy príjemne prekvapí, že s každým novým datadiskom ide zase o kus ďalej. Úlohy nijako zvlášť originálne nie sú.

Bavilo ma sledovať hlavnú príbehovú líniu a vždy ma skôr nahnevalo, keď som narazil na nejaký vedľajšiu, ktorá mala len vyplniť prázdny priestor. Tentokrát je až príliš zreteľný opakujúci sa vzor, ​​kedy musíte zabiť X potvor, zobrať alebo zničiť Y vecí a nakoniec zabiť jednu silnejšiu potvoru.

Filmové prestrihy sú fajn, ale žiadny mi neprišiel taký emotívny ako napríklad smrť Yser v Legion. Nové inštancie neurazia, ani neprekvapia, je v nich až príliš veľa "trash", ale možno, že pri optimálnom prechode sa to bude dať obísť.

Najviac sa mi páči strašidelné sídlo Waycrest Manor, ktoré má tú správnu atmosféru. Novinkou sú scenáre nazvané Island Expeditions, v ktorých sa trojica hráčov snaží získať viac minerálu azerit ako súperi.

Hrať možno na tri známe obtiažnosti plus PvP. Azerit je tu možné získať prakticky zo všetkého, od zabíjania potvor, cez otváranie truhliček po plnenie eventov. Je len na hráčoch, akú taktiku zvolia.

Expedícia ma baví, ale odmena v podobe azeritu nie je veľmi vysoká a nič navyše sa mi zatiaľ nepošťastilo. Chcem sa im každopádne ešte viac venovať. Čo sa týka azeritu: obdobou zbrane z Legionu je náhrdelník Hearth of Azeroth, ktorého sila sa postupne zväčšuje.

Zhrnutie

Zároveň sprístupňuje vylepšenia na prilbe, náramenníky a zbroj. Vylepšenia sú podmienené úrovňou náhrdelníka a ich sada je pri predmetoch náhodná. Na začiatku bolo fajn získať bonusy, lenže s výmenou za silnejší predmet (s vyšším item levelom) sa mi často stalo, že vylepšenia boli buď ešte zamknuté (kvôli nízkej úrovni náhrdelníka), alebo zle rozlosované.

Moje nadšenie v tomto smere tak trochu opadlo. Aj tentoraz posielame svojich nasledovníkov na misie, odmenou sú peniaze, azerit či reputácia. Cez misie možno tiež otvoriť novú základňu na nepriateľskom ostrove.

Veľkou novinkou mali byť spojenecké rasy. Nepríjemným prekvapením je, že aj po vydaní Battle for Azeroth sú niektoré skryté za obsahom z Legion. A z môjho pohľadu tie najzaujímavejšie, Zandalari Trolls a Kul Tiran Humas, v hre ešte nie sú, sprístupnia sa zrejme až s väčším obsahovým patchom, ktorý posunie príbeh ďalej.

A to je zatiaľ všetko. Battle for Azeroth nie je zlá expanzia. Páči sa mi príbehové ukotvenie, nové zóny, po hernej stránke kráča v šľapajách Legion. Levelovanie som si tiež opäť užil.

Ak vás však z nejakého dôvodu Legion nebavil, o Battle for Azeroth ani neuvažujte.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.