Spoločný podnik firmy Marriot, ktorá je najväčším hotelovým reťazcom na svete a čínskym internetovým gigantom Alibaba Group tento mesiac testuje možnosť registrácie prostredníctvom identifikácie tváre. Uviedla to agentúra Reuters.
Testovať sa bude v dvoch čínskych hoteloch Marriot. Cieľom firiem je následne zaviesť túto možnosť postupne po celom svete.
Čína je priekopníkom v používaní technológie rozpoznávania tváre prakticky pre všetky oblasti života, vrátane objednávania vo fastfoodoch. Ich kroky zároveň posilňujú systém dohľadu, čo vyvoláva obavy medzi aktivistami v oblasti ľudských práv, ktorí sa obávajú ohrozenia súkromia.
Spoločný podnik uvádza, že nová technológia pomôže hosťom vyhnúť sa dlhému čakaniu v radoch a skráti čas pre registráciu v ubytovacích zariadeniach na menej ako minútu. V súčasnosti trvá tento proces na recepcii zhruba tri minúty.