20.06.2018, 12:17

"Nový" Tomb Raider: Okrem temnejšieho príbehu, nič viac ako kozmetické zmeny nečakajte

Nové dobrodružstvo najslávnejšej počítačovej hrdinky poteší predovšetkým konzervatívnejších fanúšikov.

"Nový" Tomb Raider: Okrem temnejšieho príbehu, nič viac ako kozmetické zmeny nečakajte
Zdroj: Sqaure Enix

Za pol hodiny sa nám v novej pripravovanej hre nepodarilo nájsť ani jednu výraznejšiu novinku. Čo však neznamená, že by to nebola zábava.

Vo väčšine dojmov z E3 sa snažím pripravovanú hru pre iDnes.cz čo najpresnejšie popísať, aby ste si mohli urobiť predstavu, ako sa asi hrá. Tentoraz je to však zbytočné. Ak poznáte minulý diel Rise of the Tomb Raider , viete úplne presne, aký je aj Shadow of the Tomb Raider.

Počas hrania som si musel overiť, že stojím pri správnom stojane a mám pred sebou naozaj novinku, pretože rozdielov je tu úplné minimum. Čo teda nie je nevyhnutne úplne zlé a osobne som vďačný za každý nový titul podobného razenia, napriek tomu sa nedokážem ubrániť ľahkému sklamaniu.

Pozrite si ukážku novej hry vo videu:

Potom, čo som si vyskúšal niekoľko nových exkluzivít pre PS4, mi to už príde trochu málo a rád by som videl aspoň nejaký posun vpred. Počas zhruba polhodinovej pasáže som si mohol vyskúšať všetko, čo robí Tomb Raider Tomb Raiderom.

Teda predovšetkým preliezanie starobylých kobiek plných pokladov, pascí a hádaniek a tiež súboje s nepriateľmi. Oboje funguje na výbornú. Grafika je skvelá a aj keď sú opustené staroveké ruiny jedno z najväčších klišé, stále to funguje.

"Archeologická" časť je skôr pomalá a aj v "skákacích" pasážach mávate väčšinou veľa času na rozmyslenie. Pri strete s nepriateľmi je vhodné najskôr vyskúšať plazivý postup a po zbraniach siahnuť, až keď sa niečo pokazí.

A ono sa niečo pokazí skoro vždy, verte mi. Nepriateľov je toľko, že by čakanie na ten správny moment k prekĺznutiu za ich chrbtom zabralo dlhé minúty a na to nemám trpezlivosť.

Čo našťastie neprekáža, pretože prestrelky sú vynikajúce, aj keď celkom náročné. Tou hlavnou zmenou v Shadow of the Tomb Raider prešla predovšetkým samotná Lara. Už to nie je neskúsené dievča, vydesené zo svojej prvej mŕtvoly ako predtým, ale pomaly si začína uvedomovať, akou mimoriadnou silou disponuje a že jej činy majú často kolosálne následky.

Čo sa prejaví tým, že krádežou vzácneho mayského artefaktu v podstate spustí apokalypsu. Práve prerod naivného dievčaťa (hoci už od svojho rebootu zvládla dvakrát zachrániť svet) na dospelú ženu bude na samotnej hre pravdepodobne to najzaujímavejšie.

Autori príbehovými animáciami rozhodne nešetria, na rozdiel od konkurenčnej série Uncharted sa navyše Tomb Raider berie vážne. Dokonca som v jednej chvíli bol svedkom smrti dieťaťa, čo som v počítačovej hre už dlho nevidel.

Teda nie že by som po niečom podobnom vyložene bažil, ale jasne to ukazuje, že nový diel bude mať ďaleko temnejšiu atmosféru ako kedykoľvek predtým. Napriek silnému príbehu sa rozhodne nemusíte báť, že by hra bola len obmedzeným koridorom.

Naopak, rovnako ako v minulom dieli tú narazíme na otvorené "uzly", z ktorých minimálne ten prvý je ďaleko rozsiahlejší než akýkoľvek iný z predchádzajúcich dielov.

Táto čiastočná sloboda hre pristane a kto bude chcieť, môže zase utopiť desiatky hodín hľadaním stratených artefaktov a prekladaním starobylých zvitkov, ktoré nie sú pre postup v príbehu nutné.

Ak sa vám páči smer, ktorým sa zatiaľ séria po reštarte vydala, bude sa vám páčiť aj jej pripravované pokračovanie. Okrem presunu do Latinskej Ameriky a trochu temnejšieho príbehu však od neho nič viac než rýdzo kozmetické zmeny nečakajte. Shadow of the Tomb Raider vyjde už 14. septembra na PC, X1 a PS4.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.