Všeobecná zdravotná poisťovňa predstavila svoju vynovenú mobilnú aplikáciu. Aplikácie je bezplatná a dostupná pre všetkých klientov VšZP na platforme Andrid aj iOS. Poisťovňa chce vďaka tejto elektronickej službe uľahčiť svojim poistencom prístup k informáciám.
Aktuálnymi novinkami v aplikácii je vyzdvihnutie si receptov v lekárni pomocou mobilného telefónu. V aplikácii budú mať totiž klienti k dispozícii všetky svoje aktuálne elektronické recepty. Ešte pred vydaním lieku si klient môže pozrieť v aplikácii zoznam lacnejších alternatív k predpísanému lieku.
Novinkou je tiež reklamácia zdravotnej starostlivosti. V prípade, že klient nie je spokojný so zdravotnou starostlivosťou, ktorá sa mu napr. pri návšteve lekára dostala, môže podať reklamáciu v aplikácii.
Významným momentom je aj spustenie elektronickej komunikácie medzi lekárom a pacientom. Je to pilotný projekt VšZP, ktorý spustila spolu so Združením všeobecných lekárov pre dospelých Slovenskej republiky (ZVLD SR).
Do projektu chce od júla 2018 zapojiť okolo 150 všeobecných lekárov zo ZVLD SR, ktorí budú poskytovať svojim pacientom elektronickú konzultáciu. Tento úkon budú mať zaplatený od VšZP.
„Všeobecní lekári sú preťažení denným priemerom 40-80 pacientov, čo predstavuje riziko zníženia kvality a bezpečnosti poskytovanej zdravotnej starostlivosti a subjektívnej spokojnosti pacientov. Množstvo informácií, ktoré sú v súčasnosti poskytované v ambulancii, je možné získať efektívnejšou formou, pomocou telemedicínskych služieb. Práve tento nový spôsob pomocou mobilnej aplikácie to umožňuje naplniť,“ hovorí 1.podpredseda Správnej rady ZVLD SR MUDr. Ján Hencel MSc.
Elektronická konzultácia pacienta a jeho všeobecného lekára bude od 1.júla 2018 prebiehať prostredníctvom samostatnej mobilnej alebo webovej aplikácie. Pomocou online chatu bude môcť pacient popísať symptómy, zdieľať dokumenty či obrázky.
Po pár mesiacoch, približne v januári 2019, sa VšZP chystá vyhodnotiť túto činnosť. Bude sledovať, koľko pacientov využilo možnosť online komunikácie s lekárom a či sa zníži počet návštev v ambulancii.
Samozrejmosťou v aplikácii je preukaz poistenca, informácie o vyšetreniach či predpísaných liekoch, najbližšie lekárne či pohotovosti, SOS karta a do aplikácie si môžete pridať aj svoje dieťa, vrátane informácií o jeho zdraví.