Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
12.01.2018, 13:09

"Raketka" od Facebooku sa rozšíri aj do iných krajín. Oznámil to sám Zuckerberg

Malo by sa tak stať počas tohto roka.

Zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg sa s reklamou chce zamerať aj na Instagram či WhatsApp.
Zdroj: Reuters

Zdá sa, že test, ktorý absolvovali vybrané krajiny pred koncom roka - a medzi nim aj Slovensko, neskončí. Naopak niečo podobné ako Prieskumník zamieri aj do iných krajín. Avizuje to sám Mark Zuckerberg. Najväčšia sociálna sieť na svete by sa mala podľa neho vrátiť späť k svojim základom. Zmeny, ktoré sa objavia vo filtrovaní príspevkov, budú "významné", napísal dnes Zuckerberg na svojom Facebooku. Mali by sa prejaviť už počas niekoľkých mesiacov. 

"Jednou z oblastí, na ktorú sa chceme sústrediť v roku 2018 je to, aby sme zabezpečili, že čas, ktorý všetci strávime na Facebooku, bol dobre strávený čas", píše v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.

Podľa neho v poslednej dobe začal na Facebooku dominovať obsah, ktorý na ňom publikovali podniky, médiá a rôzne ďalšie skupiny, pričom príspevky rodiny a kamarátov ustúpili do pozadia. "Niektoré správy pomáhajú rozprúdiť rozhovor o dôležitých témach, ale sledovanie videí, čítanie správ a získavanie aktualít zo stránok sa až príliš často stáva len pasívnym zážitkom," napísal Zuckerberg. Najdôležitejším poslaním Facebooku je podľa neho  "pomoc pri spájaní" ľudí.

"Mením cieľ pre naše produktové tímy: miesto toho, aby sa sústredili na to, aby našli relevantný obsah, budem im pomáhať, aby mali viac zmysluplných sociálnych interakcií," vysvetlil podstatu zmien Zuckerberg.

Facebook sa jeho zakladateľ rozhodne údajne zmeniť na základe štúdií, podľa ktorých sú kontakty s ľuďmi, na ktorých spoločnosti záleží, na sociálnych sieťach dobré pre našu duševnú pohodu. "Pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí - i keď sú zábavné a informatívne - nemusia byť tak dobré," dodal Zuckerberg s tým, že jeho sociálna sieť cíti zodpovednosť za blaho svojich užívateľov.

Zakladateľ Facebooku si podľa svojich slov uvedomuje, že ľudia po avizovaných zmenách strávia na sieti menej času."Očakávam tiež, že čas strávený na Facebooku bude mať väčšiu hodnotu," dodal. "Správna vec" sa nakoniec v dlhodobom horizonte prejaví nielen na Facebookovej komunite, ale aj na samotnej spoločnosti.

Výskytu reklamy medzi príspevkami na Facebooku sa zmeny netýkajú, odpovedal na otázku agentúry Reuters viceprezident spoločnosti John Hegeman.

Novinku, ktorú dnes avizuje Zuckerberg celému svetu, poznáme už na Slovensku. Ide pravdepodobne o špeciálny feed - Explore Feed, ktorý sociálna sieť spustila vo vybraných ako testovací pokus - medzi krajinami sa nachádza aj Slovensko. Do špeciálneho feedu, ktorý vizuálne stvárňuje raketka, Facebook umiestnil všetky príspevky zadávateľov, médií, a iných väčších skupín. Na hlavnom feede zostali iba príspevky známych a platená reklama. 

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.