Vyhodnotenie tretieho kvartálu tohto roka posunulo síce čínskeho výrobcu Xiaomi z druhého na tretie miesto predajov, no značke sa stále slušne darí. Z pozície svetovej dvojky ho vyradil Apple, ktorému sa podarilo so svojimi novými iPhonmi 13 skvele zabodovať a zároveň si udržiavať aj solídne predaje iPhonu 12.
Svetovou jednotkou zostal Samsung, no americké a čínske giganty mu stále dýchajú na krk. Xiaomi sa najmä v minulom kvartáli začalo výrazne dariť na zámorských trhoch. Jeho predaje sa poriadne zvýšili v Latinskej Amerike, v Afrike a aj v západnej Európe. A ako firma rastie, vyvíja sa.
„V porovnaní so spoločnosťami Samsung a Apple je jeho priemerná predajná cena približne o 40 percent, respektíve o 75 percent lacnejšia. Hlavnou prioritou spoločnosti Xiaomi v tomto roku je teda rast predaja jej špičkových zariadení, ako napríklad Mi 11 Ultra,“ vysvetľuje situáciu výskumník zo štatistického portálu Canalys Ben Stanton.
V redakcii HN sa nám ocitol práve jeden z menej tradičných, teda tých drahších kúskov od Xiaomi, presnejšie model Xiaomi 11T Pro. Pomôže tento mobil za 660 eur firme šikovnejšie vstúpiť do segmentu drahších zariadení?
Sklo a odtlačky
Dizajn zariadenia nás síce neohúril, no celkovo sa nám pozdával. Navyše, je naozaj ťažké zaujať dizajnom v segmente smartfónov, kde sú niektoré veci jednoducho dané. Na prednej strane je displej, na zadnej zopár šošoviek fotoaparátu a basta. Ak firma veľmi chce, pokúsi sa experimentovať s vyhotovením zadného krytu, no tu väčšina zariadení končí.
Pozrite si testovacie fotky z telefónu Xiaomi 11T Pro:
Xiaomi sa pokúsilo vytvoriť istý hybrid, takže na prvý pohľad máte dojem matnej brúsenej úpravy. Pri dotyku či odraze svetla vám je však jasné, že tento telefón je poriadne nablýskaný. Je to škoda pre odtlačky prstov,...
Zostáva vám 85% na dočítanie.