StoryEditor

Malcolm Lloyd: Máme najčistejšiu vodku na svete

25.02.2009, 23:00
Autor nápadu Double Cross Vodka Malcolm Lloyd, CEO Old Nassau Imports, pre prečo nie?!

Ako vznikla myšlienka priniesť na americký trh nový druh vodky?
Na americkom trhu sme s partnermi videli veľkú obchodnú príležitosť, keďže trh s vodkou je veľmi dynamický. Pustili sme sa preto do hľadania najlepšieho experta na receptúry luxusnej vodky a našli sme ho na Slovensku v osobe Jána Kraka a spoločnosti, ktorú zastupuje, Gas Familia.

Prečo ste sa rozhodli vyrábať vodku práve na Slovensku?
Nešli sme cielene na Slovensko, výrobcu sme hľadali spomedzi desiatok výrobcov v regióne strednej a východnej Európy. Najlepšiu vodku sme našli práve na Slovensku. Koncept značky sme začali vyvíjať až po tom, ako sme sa rozhodli pre Slovensko. To bolo v roku 2006. Môj partner Juraj Droba a riaditeľ Gas Famílie Marián Gurega ma potom presvedčili, že značka má obsahovať čo najviac prvkov, ktoré ju viažu ku krajine, a to jej môže v budúcnosti priniesť konkurenčnú výhodu.

Aké sú vaše dojmy zo Slovenska?
Ešte ako študent medicíny som strávil štyri mesiace v Prahe a navštívil som aj Bratislavu. Najviac sa mi zapáčili miestni ľudia a ich entuziazmus zmeniť veci k lepšiemu. To boli 90. roky. Slovensko mám nesmierne rád - krásna krajina, skvelí ľudia a fantastická vodka.

Pre aký segment spotrebiteľov je Double cross vodka určená?
Ide o prémiovú značku najvyššej kvality a je určená pre najnáročnejšieho zákazníka. Vieme, že sme drahí, ale cena zohľadňuje jednak náklady a jednak kvalitu, ktorú za peniaze poskytujeme. Za seba viem povedať, že vás nebude ráno bolieť hlava, aj keby ste vypili celú fľašu. V spolupráci s doktorom Jánom Krakom naša spoločnosť vyvinula unikátny filter s diamantovým prachom. Testovania nám ukázali, že máme najčistejšiu vodku na svete.

Ako sa vodka na americkom trhu ujala? Ktoré druhy vodky sú na americkom trhu jej najväčšou konkurenciou?
Mali sme vynikajúce Vianoce a januárový predaj je výrazne lepší, ako sme očakávali. Vodka si v USA nachádza svojich zákazníkov a rok 2009 bude v znamení expanzie v USA aj za hranice NYC a New Jersey. Otvoríme Floridu a Kaliforniu, ale New York bude naďalej naším najdôležitejším trhom. Konkurentmi Double Crossu v USA sú Grey Goose, Ketel1 a Belvedere. Na pultoch sme však drahší o päť a viac dolárov za fľašu.

Máte nejaké informácie o tom, ako na vodku reagujú Slováci žijúci v USA?
V Slovákoch žijúcich v USA sme našli trhový segment, o ktorom sme na začiatku ani netušili a s ktorým teraz začíname aktívne pracovať. Na našu vodku reagujú fantasticky a neskromne poviem, že im dáva pocit hrdosti na rodnú krajinu. Ako pikantériu spomeniem napríklad jedného zákazníka z Toronta, ktorý šoféroval desať hodín do New Yorku, len aby kúpil prepravku Double Cross a vzal ju svojim slovenským kamarátom do Toronta.

Plánujete ešte nejaké iné aktivity na Slovensku alebo vo východnej Európe?
Ak sa pýtate na predaj mimo USA, v súčasnosti pracujeme na globálnej stratégii. Robíme všetko pre to, aby sme už v tomto roku predstavili Double Cross na Slovensku a prípadne v ďalších krajinách.

Aký je váš obľúbený drink?
Double Cross Luxury Vodka s ľadom v martini pohári s citrónovou kôrou.

menuLevel = 2, menuRoute = style/storyboard, menuAlias = storyboard, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
28. apríl 2024 11:51