Instagram/Piccola Farmacia Letteraria Firenze
StoryEditor

Prišla s úplne odlišným konceptom a žne úspech. Za týmto kníhkupectvom sa zákazníci priam hrnú

22.01.2019, 08:23
Autor:
ČTkČTk
Rýchly úspech konceptu zaskočil aj samotnú majiteľku a zakladateľku.

Elena Moliniová sa rozhodla po rokoch skúseností v kníhkupeckom reťazci otvoriť vlastnú malú literárnu lekáreň. Obchod má iba 35 metrov štvorcových a nachádza sa vo Florencii. Elena roztriedila knihy podľa "chorôb duše" a priradila k nim (podobne ako sa to robí pri liekoch) "príbalové letáky".

Rýchly úspech konceptu ju zaskočil. Do lekárne duše prichádzajú ľudia z celého Talianska a turisti si do nej neváhajú zájsť až z centra Florencie. Pre veľký záujem majiteľka pripravuje aj e-shop.

"Uvedomila som si, že ľudia hľadajú knihy, ktoré by im odpovedali na otázky vyplývajúce zo situácie, ktorú prežívajú, alebo aby im poskytli útechu," popisuje Moliniová inšpiráciu, ktorá ju priviedla k založeniu nového konceptu kníhkupectva.

"Niekto prešiel búrlivým vzťahom, iný prežil neopätovanú lásku, ďalší má pochmúrne obdobie a pátra po niečom, čo by ho rozosmialo," uvádza príklady.

Podobne ako lieky, aj knihy majú svoje "príbalové letáky", respektíve ceduľky, ktoré spísala majiteľka na základe svojej čitateľskej skúsenosti. Budúci čitateľ si môže podľa návodu vybrať literárneho sprievodca úskaliami smútku, zamilovanosti, stresu, narcizmu či závislosti na cestovaní.

Zložitejšie "príbalové letáky" - napríklad tie, ktoré sa týkajú úzkosti alebo depresie - pomáhala majiteľke liečebného kníhkupectvo spísať jej sestra, ktorá pracuje ako psychologička.

Orientáciu v zhruba 4000 tituloch uľahčuje katalóg. Moliniová zoradila stavy duše do 70 kategórií - od stresu cez nespavosť až po nostalgiu.

Vzhľadom k nečakanému úspechu si majiteľka značku Piccola Farmacia letterario nechala patentovať a rovnako tak aj svoje "príbalové letáky" ku knihám.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Che facciamo? Lo appendiamo?! ? Grazie mille a @lanazione ? #piccolafarmacialetteraria

Príspevok, ktorý zdieľa Piccola Farmacia Letteraria (@piccolafarmacialetteraria),

Najčastejšími zákazníkmi bývajú mladé ženy, ktoré trápi láska alebo nedostatok sebaúcty. Iné chcú začať čítať alebo znova čítať a hľadajú sprievodcu, ktorý by ich viedol.

Muži najčastejšie žiadajú knihy súvisiace s cestovaním, duchovným rastom, alebo niečo dobrodružné.

01 - Modified: 2024-04-30 16:43:04 - Feat.: - Title: Daňové úľavy aj finančný bonus. Talianska vláda schválila balík na podporu ekonomiky 02 - Modified: 2024-04-30 12:39:16 - Feat.: - Title: Boy Kills World. Na Slovensko prichádza šialená jazda, ktorá ťa v kine dvihne zo stoličky 03 - Modified: 2024-04-30 13:36:46 - Feat.: - Title: SNS a Hlas sa dostali do sporu. Ešte ráno som bol v tom, že panuje dohoda, ale zdá sa, že nie, tvrdí Michelko 04 - Modified: 2024-04-30 11:56:27 - Feat.: - Title: SNG má za sebou úspešný rok, privítala vyše 200-tisíc návštevníkov. Mnohí boli zo zahraničia, vraví riaditeľka 05 - Modified: 2024-04-28 14:50:00 - Feat.: - Title: Výročie Mussoliniho popravy si v Taliansku pripomenuli desiatky ľudí
menuLevel = 2, menuRoute = style/kultura, menuAlias = kultura, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
02. máj 2024 21:18