Ako bonus ponúka Fusion pohodlné nastupovanie, variabilitu interiéru, presné riadenie a vďaka vyššej stavbe karosérie poskytuje dostatočný komfort pre rodinné využitie. Navyše, drvivá väčšina ponúkaných vozidiel disponuje klimatizáciou.
Veľká ponuka na trhu
Na trhu ojazdených áut je pestrý výber obľúbeného modelu, a to predovšetkým vďaka agresívnej marketingovej podpore Fordu v ostatných rokoch. Taký úspech, ako Ford Fusion zaznamenal v Česku aj na Slovensku, nemal obdobu nikde inde v Európe. Kto z nejakého dôvodu nechcel Fabiu, kúpil si vo väčšine prípadov práve Ford Fusion. Najlacnejšie ojazdené auto sa dnes dá získať už za 3 300 eur, zachovalé päťročné exempláre začínajú okolo 6 000 eur. Najčastejším a zároveň odporúčaným motorom je benzínový 1,4 16 V (59 kW). Oproti osemventilovým motorom Fiesty 1,3 sa jednoduchšie vytáča a krútiaci moment 124 Nm si poradí s väčšou karosériou Fusionu chválitebne. Výsledná kombinovaná spotreba 6,5 litra (najnovšie verzie 6,3 1/100km) nie je špičkou v triede, ale uspokojí.
HISTÓRIA FORD FUSION
2002: Predstavenie na jeseň - Ford Fusion s pohonnými jednotkami 1,4, 1,6 a 1,4 TDCi. Výbavy označené ako Ambiente, Trend, Plus vždy s ponukou ďalších príplatkových komfortných prvkov.
2004: Nový silnejší turbodiesel 1,6 litra. Nemá síce pohyblivé lopatky statora turbíny, ale vyniká výborným záťahom z nižších to stredných otáčok.
2005: Koncom roka facelift karosérie aj prístrojovej dosky (nový predný nárazník, mriežka chladiča, robustnejšie bočné lišty, nový dizajn predných a zadných svetiel, nová elegantná prístrojová doska s efektívnejšou kombináciou plastov).
2007: Ďalší motor z Fiesty s objemom 1,25 litra (55kw), ktorý okrem iného v kombinácii s menšou výbavou umožnil zníženie ceny nového auta. V ponuke je aj päťstupňová samočinná prevodovka EST (umožňuje manuálne aj automatické radenie), alebo štvorstupňový automat v benzínových motoroch 1,6 16V.