StoryEditor

Branislav Záhradník: Olympiáda nás bude stáť 50 miliónov korún

13.08.2004, 00:00

Prečo sa Slovenská televízia rozhodla vysunúť olympijské štúdiá do Atén? Nejde vzhľadom na reálnu hrozbu miliónových pokút o trochu nákladný projekt?
- Rozhodnutie o tom, že Slovenská televízia bude mať štúdio v Aténach neurobil tento manažment. Dá sa povedať, že sme ho zdedili. Udialo sa to v minulosti, kedy STV urobila isté kroky objednaním zariadení v Aténach a naplánovaním štúdia. Tento úmysel sme po nástupe súčasného manažmentu vyhodnotili a uzavreli ho s tým, že keby bolo toto rozhodnutie na nás, takýto nákladný projekt by sme nepodporili. Ale vzhľadom na náklady, ktoré sa už zaplatili, respektíve na náklady na stornovanie tohto rozhodnutia, sme sa nakoniec rozhodli tento projekt naplniť.

Aké budú vaše budú prevádzkové náklady na olympiádu. Najprv sa hovorilo o 20 miliónoch korún, no niektoré zdroje neskôr dokonca udávali štyrikrát vyšiu sumu...
- V týchto veciach sa trochu pospájali hrušky s jablkami. Na verejnosti prebehli rôzne informácie - najskôr sa medializoval náš odhad nákladov na dokúpenie techniky. A jeden z tých odhadov bol cez 80 miliónov korún. Napokon sme tieto veci prehodnotili a dnes odhadujeme, že náklady budú celkovo 50 miliónov vrátane obstarania licencie, vyslania štábu i vysielania v danom objeme.

Očakávate aj pri OH podobne vysokú sledovanosť ako pri hokejových či futbalových majstrovstvách?
- Určite nie, pretože nejde o tak divácky atraktívny projekt, akým je napríklad svetový šampionát v hokeji. Samozrejme, že úvodný a záverečný ceremoniál alebo disciplíny so slovenskými športovcami budú sledovanejšie, ale celkový priemer bude pravdepodobne horší. Hokej je jednoducho fenomén a olympiáda z tohto hľadiska nemá také vysoké ratingy.

Znamená to, že ste sa stretli aj s menším záujmom sponzorov?
- Áno, nepochybne. Majstrovstvá v hokeji sú pre nás z komerčného hľadiska ziskovým projektom a náklady na olympiádu sa nám z výnosov na rozdiel od hokeja nevrátia. Odhad príjmov nášho obchodného úseku je 8 až 10 miliónov korún.

Počas majstrovstiev sveta v hokeji predávala Slovenská televízia reklamný čas za vyššie sumy ako zvyčajne. Platí to aj pre reklamný čas počas olympiády?
- Cena za reklamu sa bezprostredne odvíja od odhadovanej sledovanosti. To znamená, že je rozdiel v cene pred programom v prime time alebo pred programom s nižšou sledovanosťou. Situáciu, keď bola doslova bitka o power breaky, však neočakávame. Počas hokejových majstrovstiev klienti reflektovali aj na vysoké čiastky, pretože vedeli, že sa ich investícia vráti.

Pri majstrovstvách sveta v hokeji došlo aj ku skratu v komunikácii medzi STV a inými televíziami v súvislosti so sublicenciami. Nedôjde k podobnej situácii aj teraz?
- Nie, neobávame, pretože ide o dve - z hľadiska licencie - neporovnateľné projekty. Majstrovstvá sveta v hokeji sú projekt, kde je komerčná ochrana predajcu aj kupcu vyššia. Je to napríklad prípad, keď sme nesúhlasili, aby boli štáby iných televíznych staníc akreditované na hokejovom dejisku. Mysleli sme si, že ak exluzívne platíme za licenciu, chceme mať aj exkluzívny prístup. Olympijské hry sú naopak projektom, kde aj rozhodnutím medzinárodného olympijského výboru platia úplne iné pravidlá, ktorých prioritou je šírenie olympijských ideálov. To znamená, že sme priamo viazaní poskytovať príspevky a obrazový materiál aj iným televíznym staniciam, ktoré na Slovensku vysielajú. Na druhej strane nepredpokladáme ani taký veľký záujem zo strany komerčných staníc.

01 - Modified: 2002-12-05 05:24:44 - Feat.: 0 - Title: Rokovania o krajanskom zákone pokračujú 02 - Modified: 2002-12-05 05:52:05 - Feat.: 0 - Title: Licenčné komisie nahradí elektronická podateľňa
menuLevel = 1, menuRoute = sport, menuAlias = sport, menuRouteLevel0 = sport, homepage = false
09. máj 2024 03:05