StoryEditor

Riaditeľ železníc zoficiálnil svoje odstúpenie

04.04.2008, 11:43
Generálny riaditeľ Železníc SR Dalibor Zelený dnes zoficiálnil svoj odchod z funkcie z osobných dôvodov. O uvoľnenie z postu požiadal ministra dopravy Ľubomíra Vážneho, ktorý jeho žiadosti vyhovel.

Zelený by mal odstúpiť 4. apríla."Naďalej by som sa chcel venovať spolupráci v oblasti medzinárodnej železničnej dopravy, ktorej sa dlhodobo venujem," povedal odchádzajúci riaditeľ na margo svojich budúcich plánov.

Dalibor Zelený taktiež povedal, že finančná situácia podniku je stabilizovaná a dosiahnutý zisk železníc za minulý rok bol takmer 19 miliárd korún, čo bolo o 335 miliónov korún viac oproti plánu.

Nástupca Zeleného nateraz nie je známy. Ako informovala hovorkyňa železníc Martina Pavlíková, nového generálneho riaditeľa navrhne správna rada železníc "v blízkej budúcnosti." Návrh správnej rady bude musieť akceptovať minister dopravy Ľubomír Vážny, ktorý nového riaditeľa vymenuje do funkcie. Dočasne by mal post riaditeľa zastávať jeden z jeho námestníkov.

Zelený zastával post generálneho riaditeľa Železníc SR od októbra 2006. Do funkcie ho vymenoval súčasný minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer - SD). Informácie o odchode Zeleného sa objavili v médiách už vo štvrtok večer. Podľa informácií agentúry ČTK by sa jeho nástupcom mal stať Štefan Hlinka, súčasný námestník generálneho riaditeľa pre ekonomiku.

Poslední riaditelia ŽSR:
Dalibor Zelený - 2006 až 2008
Roman Veselka - 2003 - 2006
Štefan Hlinka - jún 2003 až júl 2003

Železnice vlani zarobili takmer 19 miliárd
Železnice Slovenskej republiky vlani skončili so ziskom vyše 18,9 miliárd korún, čím prekonali plán o 335,4 miliónov. Odchádzajúci riaditeľ Zelený informoval, že sa ukončila realizácia opatrení zameraných na zníženie dlhov z minulosti, vrátane riešenia úverov so štátnou zárukou. V minulom roku bol do štátneho dlhu prevzatý zostatok úverov so štátnou zárukou v objeme takmer 20,409 miliárd korún. Vlaňajšie celkové výnosy ŽSR predstavovali 35,308 miliárd korún. V tomto roku by mal byť hospodársky výsledok podniku lepší približne o 200 miliónov korún.

"Konsolidačná funkcia ŽSR je úspešne ukončená a finančné postavenie firmy je stabilné. Sme plne pripravení na čerpanie prostriedkov z fondov Európskej únie," hovorí Zelený. Za úspech označil aj vypracovanie programu revitalizácie železničných staníc. Návrh konsolidačnej funkcie, schválený vedením podniku, bude v apríli predložený jeho správnej rade a následne cez ministra dopravy aj vláde SR. Železnice podľa Zeleného aj vďaka priaznivému minuloročnému hospodárskemu výsledku mohli poskytnúť nákladným dopravcom mimoriadnu zľavu vo výške 300 miliónov. 

Železnice tento rok plánujú modernizáciu tratí. Okolo mája by sa mala začať modernizácia trate Žilina - Krásno nad Kysucou, Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce, Zlatovce - Beluša a začiatok výstavby zriaďovacej stanice Žilina - Teplička.

Za najvýznamnejšiu ukončenú investičnú akciu za minulý rok považujú železnice elektrifikáciu trate Zvolen - Banská Bystrica, výstavbu podchodov a nástupísk v železničnej stanici Poprad - Tatry a modernizáciu častí trate Bratislava Rača - Nové Mesto nad Váhom.

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
03. jún 2024 15:27