Výučba na diaľku nahradila dochádzku 16. marca. Podľa analytikov šlo o najväčšiu reformu za 30 rokov.TASR
StoryEditor

Žiakov pri výučbe najviac brzdil internet. Inšpekcia si posvieti na online hodiny

14.12.2021, 23:00
Deti sa najčastejšie nezúčastňovali dištančného vzdelávania pre problémy s technikou a pripojením. Kontrola sa má v tretej vlne zamerať na rizikové skupiny.

Prvé známe údaje nezneli príliš lichotivo. Počas prvej vlny covidu sa 128-tisíc detí neučilo prostredníctvom internetu a až 52-tisíc žiakov sa do výučby dokonca nezapájalo vôbec.

V nasledujúcej vlne však už nebolo jasné, či sa opakuje podobný scenár, alebo má prístup k vzdelávaniu väčšie percento žiakov. Rezort školstva totiž v čase najväčších obmedzení údaje o žiakoch nezbieral.

Niekoľko zberov dát uskutočnila Štátna školská inšpekcia v letných mesiacoch. Prostredníctvom online dotazníkov oslovila stovky vybraných riaditeľov vzdelávacích inštitúcií.

V otázkach sa zamerala na zapojenie žiakov do dištančnej výučby a ich následnú adaptáciu. Výsledky ukázali, že zo skúmaného počtu 63-tisíc žiakov základných škôl sa na dištančnej výučbe nezúčastňovalo päť percent detí. Na oslovených str...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Čo spôsobí ďalšiu pandémiu? Poprední vedci sa zhodli na jednom víruse 02 - Modified: 2024-04-29 14:06:08 - Feat.: - Title: Prijímačky štartujú: Na elitné stredné školy sa nedostane až 85 percent žiakov, ktorí sa hlásia 03 - Modified: 2024-04-19 08:54:12 - Feat.: - Title: Obávaný vírus sa nebezpečne priblížil k človeku. Vedcov z WHO najnovší vývoj prekvapil 04 - Modified: 2024-04-15 22:00:00 - Feat.: - Title: Na školách chýbajú kľúčoví odborníci. Druckerov rezort chce problém uhasiť stovkami miliónov 05 - Modified: 2024-04-16 09:11:46 - Feat.: - Title: Mapa odhalila covidovú „oponu smrti“ naprieč Európou, Slovensko je na chvoste
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
03. máj 2024 01:31