04.07.2015, 00:00

Bicykel, na ktorom sa vyrovnáte Saganovi. Takmer

Testovali sme stroj, ktorý vďaka malému „dopingu“ predvádza na cestách zaujímavé výkony.

Tri automobilové značky, traja muži a tri stroje. A šesť kolies. Pred letnými dovolenkami sme pre vás pripravili netradičný trojtest. Naši editori vyskúšali prémiové bicykle, ktorým v žilách „koluje“ benzín. V prvej časti sme testovali BMW Cruise M-bike, v druhej Peugeot R01 100. Teraz je na rade Smart E-bike.

Toto je unikát, vďaka ktorému prejdete na bicykli pokojne z Bratislavy až do Nitry. A to nemusíte byť ani Peter Sagan. Má mierne futuristický vzhľad, trochu bzučí a dostal ovládanie, ktoré na obyčajnom bicykli nikdy nenájdete. A navyše vám stačí len minimálne šliapať do pedálov a valíte sa po ceste ako malá raketa. A to elektrická. Sedel som totiž na unikátnom bicykli od automobilky Smart. Paradoxne oproti autám, ktoré Smart produkuje, toto nie je žiaden minibicykel, ale poriadny kus techniky. 

Tu sa končí sranda
Na zadnom kolese je totiž pripevnený „doping“. A tým je elektromotor, ktorý dáva energiu na slušných 100 kilometrov. A tak si dáte vychádzkové tempo a už idete bez námahy maximálkou, ktorá sa končí pri 25 kilometroch za hodinu. Ak chcete ísť rýchlejšie – nič vám nebráni, no už len za vlastné sily. A tu sa končí sranda. Aj titulok o nechudnutí. 

Áno, pokiaľ sa veziete, je to bez problémov. Dokonale si vychutnávate krajinu a môžete pokukovať na okoloidúce cyklistky. Všetko si však dokážete vypnúť a pekne „makať“ zo svojho a vybicyklovať všetky tie kávičky a koláčiky, čo ste cez týždeň spotrebovali. 
Idea elektrobicykla je dokonalá na dlhé celodenné výlety, kde chcete spoznať kus krajiny a pritom si aj zašportovať. To všetko dvojkolesový Smart ponúka.

Dokonca prebral aj technológie z automobilov. Nie, nemyslím tým, že vás ochladí klimatizácia či poskytne relax masážne sedadlo, ale energiu, ktorú spotrebuje, si vie elektromobil rekuperovať. V ľudskom jazyku – dokáže si brzdením a jazdou z kopca nabíjať baterky. 

Má 26 kíl, naozaj!
Toto je navyše inteligentný bicykel, a tak si rozumie aj s telefónom. No ako býva zvykom, a najmä pri nemeckých značkách, za všetko si treba zaplatiť. Aj za držiak na mobil. A tak si pekne pred kúpou zoberiete katalóg a vyberiete príslušenstvo. 

Snímka: HN/Peter Mayer

Snímka: HN/Peter Mayer

Ozaj, ešte jedna nepríjemná správa. Elektrobicykel má hmotnosť 26 kíl, čo je asi tak dvakrát viac ako lepší horský bicykel. Nič to však nemení na fakte, že jazdiť na ňom je úplne niečo iné. Ja som si to zamiloval na prvý pokus. Veď idete bez toho, aby ste poriadne museli šliapať. A navyše vyzeráte nadčasovo. To jediné, čo vás môže zastaviť, je cena. Za „základnú výbavu“ zaplatíte tri a pol tisíca eur.