StoryEditor

Hotel Arcadia.

26.03.2014, 20:12
Päť hviezdičiek predstavuje to top, čo dokáže zariadenie hosťom poskytnúť. V našej novej rubriky prišiel rad na Arcadiu v Bratislave.

Očakáva sa prvotriedny servis, absolútny komfort a nadštandardné vybavenie, osobný prístup, v leteckom žargóne by sme mohli povedať first class.

Rezervácia 
Hotel sa už na svojej webovej stránke pýši piatimi hviezdičkami.  A aby sme boli objektívni, navštívili sme ho dvakrát s dvojmesačným odstupom.
Rezerváciu sme uskutočnili prostredníctvom globálneho rezervačného systému (GDS) a vďaka tomu sme získali cenu nižšiu o 20 eur oproti rezervácii cez stránku. Je trochu  nepochopiteľné, prečo sa hotel pripravuje o priame rezervácie a ako bonus ešte odvedie 12-percentnú  províziu globálnemu hráčovi... Hotel má veľmi kvalitne spracovanú webovú stránku v 7 jazykoch a dokonca ponúka aj mobilnú verziu s odkazom na sociálne siete či hodnotenia na TripAdvisor.

Check in
Pri príchode do 5-hviezdičkového hotela je štandardne prvým kontaktom s klientom niektorý z pracovníkov tzv. concierge oddelenia, teda človek, ktorý vám ochotne pomôže s batožinou, zabezpečí zaparkovanie vozidla a uvedie vás na recepciu. Tej pocty sa nám, žiaľ, nedostalo a prvá živá duša nás privítala až na recepcii (ide vlastne o jediného člena personálu, ktorého sme stretli, pritom v 5-hviezdičkových hoteloch býva obyčajne skoro jeden člen personálu na jedného hosťa). Check-in bol bez komplikácií, nasmerovali nás k izbe, no odporučenie na návštevu wellness, reštaurácie či baru nezaznelo.

Izba
Zariadenie izby v zásade spĺňa všetko, čo vyžaduje slovenská kategorizácia. No pre častého návštevníka 5-hviezdičkových hotelov je tak trochu šokom veľkosť izby. A fakt, že je bez denného svetla (pri prvej návšteve bola izba orientovaná do átria s tmavým vitrážovým oknom, pri druhej do asi 2 metre vzdialeného múru).
Určite poteší vybavenie pracovného stola – počet dobre prístupných zásuviek. Tu už na hosťa čaká cross promo na wellness a reštauráciu, akurát chýba aktualizácia. Veď posúďte sami – 10-percentná zľava na konzumáciu počas celého decembra 2013  sa v marci uplatňuje trochu ťažko...

K 5 hviezdičkám  patrí aj taký detail, akým je večerná odostieľka postele, tú nám v Arcadii ponúkli, čím si získali rešpekt. Kúpeľňa v dobrom 5-hviezdičkovom hoteli ponúka vaňu, sprchovací kút a oddelenú toaletu, tu sme sa uskromnili s vaňou a toaletou. Vaňa má síce sprchovaciu zástenu, no je príliš krátka, a tak sa môže stať, že namiesto relaxačnej sprchy vytopíte kúpeľňu. Na rozdiel od prvej návštevy nám teplá voda tiekla ihneď, nebolo potrebné 10-minútové „odpúšťanie“ vody.
Rizikom ubytovania v izbe smerovanej do vnútorného átria je väčšinou hluk. A toto riziko sa naplnilo už  v nedeľu ráno o 7.30 hod. – keď sme mali pocit, že vysávanie spoločných priestorov prebieha priamo pod naším oknom, nabudúce by sme asi zvolili aj izbu ďalej od výťahu. A bez hlučného minibaru.

Raňajky
Raňajky sú základom dňa každého biznis cestujúceho. V Arcadii si za ne priplatíte 20 eur. Výber teplých jedál bol dostatočný, jedlá z vajíčok sú na objednávku. Horšie na tom je výber údenín či pečiva. Chýbal nám zdravý kútik a aj čerstvé ovocné šťavy. Čierny bod si zaslúži horúca tekutina vo farbe surovej ropy prezentovanej ako raňajková káva. Pri takej malej kapacite hotela nemôže byť problémom servis čerstvého espressa.

Check out
Odchod z hotela prebehol nekomplikovane, recepčný nám zaželal príjemný deň a dostalo sa nám cti zazrieť aj pracovníka concierge. Pri check oute je dôležité zistiť hosťovu spokojnosť, požiadať ho o hodnotenie na niektorom portáli. To sa, žiaľ, neudialo. Hodnotenia majú síce na TripAdvisore veľmi dobré, no bolo by fajn, keby na ne manažment aj reagoval.

 

Odporúčania
Osobný prístup k hosťovi by v menšom butikovom hoteli mal byť samozrejmosťou. Zriedka nastane situácia, že recepcia bude plná ľudí a personál nebude mať čas na komunikáciu s hosťom. Je škoda, že Arcadia neodporúča svojim hosťom už pri príchode ich kvalitnú reštauráciu či wellness služby. Rovnako tak by sa mala zamyslieť nad efektívnejšou kontrolou rezervačných systémov a cenovej politiky, presmerovať tak čo najviac rezervácií na vlastnú stránku. Tým, že sa hotel nachádza v historickej budove, nemá možnosť spĺňať rozlohové podmienky, no predávať izby bez denného svetla za cenu 5-hviezdičkového štandardu je nefér.

 

 

01 - Modified: 2006-03-15 11:10:16 - Feat.: 0 - Title: Dovozy a ceny surovín nafúkli deficit
01 - Modified: 2021-06-09 12:47:13 - Feat.: - Title: Akademia prichádza s novými lákadlami: Veríme, že hostia na nás nezabudli, odkazujú 02 - Modified: 2020-12-02 13:33:36 - Feat.: - Title: Celosvetový úspech nadanej Slovenky: Jej čelenkou sa pýši aj Khloe Kardashianová 03 - Modified: 2019-11-27 11:50:52 - Feat.: - Title: Talianska celebrita v oblasti gastronómie o michelinských hviezdach: Prvú som očakával, ďalšie vydrel a posledné preplakal 04 - Modified: 2018-09-22 13:18:11 - Feat.: - Title: Najlepšia slovenská architektúra inšpiruje aj provokuje. V pondelok exkluzívne v prečo nie?! 05 - Modified: 2018-06-15 10:02:05 - Feat.: - Title: Nemám manažérske zručnosti, som jednoducho umelkyňa, hovorí dedička pivovaru Guinness
menuLevel = 2, menuRoute = style/preco-nie, menuAlias = preco-nie, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
26. apríl 2024 13:48