Storočná tradícia loga spoločnosti Škoda je popretkávaná historkami, domnienkami, ale i faktmi. Autori sa nechali inšpirovať pôvodnými obyvateľmi Ameriky, ako aj umeleckými smermi. Keďže sa však najmä v začiatkoch nehľadelo na identitu, často sa používalo i viacero verzií emblémov naraz.
 
1895 -- 1905
Dvojica nadšencov Václav Laurin a Václav Klement zakladajú spoločnosť Slavia. Hoci sa zaoberá výrobou bicyklov a prevažná časť komponentov je dovezená zo zahraničia, hrdo nesie vlasteneckú značku Slavia. Tento názov sa používal i pre motorky, s ktorých výrobou začínajú o tri roky neskôr.
 
1905 -- rok výroby prvého auta
Spoločnosť vyrobila svoje prvé auto Voiturettu. Z výrobnej linky zišli len dva kusy, no na ich chladiči sa objavil znak, ktorý bol zložený z priezvisk zakladateľov závodu. Dnes toto logo označuje najluxusnejšie modely Škoda.
 
1905 -- 1925
Na rad prichádza znak, na ktorom sa nachádza i preslávený vavrínový veniec, ktorý bol v staroveku určený víťazom a slávnym. Nápad využívať tento "ornament" sa pripisuje spoluzakladateľovi Klementovi, ktorý bol známy ako výborný obchodník a skvelý manažér. Logu opäť dominujú priezviská Laurin a Klement. Tentoraz však nie sú vypísané celé, ale len iniciály. Logo navrhla mladoboleslavská spoločnosť Blecha a bolo výrazne ovplyvnené secesiou -- posledným medzinárodným umeleckým smerom.
 
1926 -- 1933
Z áut miznú zakladatelia -- priezviská Laurin a Klement -- a nahradzuje ich názov spoločnosti Škoda, ktoré lemuje vavrínový veniec. Historicky sa tieto skutočnosti prelínajú s trochu tajomným príbehom zrodu okrídleného šípu -- ďalšieho symbolu spoločnosti. Za autora ideového návrhu je považovaný obchodný riaditeľ Tomáš Maglič, ktorý ho vraj v dvadsiatych rokoch 20. storočia vytvoril podľa vzoru indiánskeho sluhu. Dnešný okrídlený šíp tak vlastne vznikol zo štylizovanej hlavy Indiána ozdobenej čelenkou s kruhovou sponou a piatimi perami. Iná teória zasa tvrdí, že ide o krídlo symbolizujúce štylizovanú traverzu, teda základný prvok konštrukcie mostov, ktorých stavbe sa plzenská Škoda venovala.
 
1923 -- rok zaregistrovania ochrannej známky
Pri značke Škoda sa presne vie, kedy bola zaregistrovaná jej ochranná známka. Stalo sa tak 15. decembra 1923 o ôsmej hodine ráno v Plzni. Prihlásené boli dva varianty, v ktorých sa objavuje okrídlený šíp. Prvý symbolizoval okrídlený šíp s päťperovou štylizovanou peruťou v kruhu so slovom Škoda. Druhý variant mal okrídlený šíp s trojperovou peruťou v kruhu. Šípy v oboch prípadoch smerovali vpravo.
 
1926 -- 1990
Obdobie, keď sa používalo viacero emblémov, pričom práve rok 1926 je považovaný za rok, v ktorom sa do obehu dostal okrídlený šíp. O 11 rokov neskôr vzniká logo, ktoré je hodnotené ako jedno z najoriginálnejších, štýlovo najčistejších a najdokonalejších. K okrúhlemu znaku so šípom a s peruťami bol pridaný normový logotyp slova ŠKODA. A aj keď je jasné, že to nebolo dielom laika, autor tohto loga dosiaľ nie je známy. Špekuluje sa však, že nimi mohli byť špičkoví českí sochári Otto Gutfreund alebo Otakar Španiel.
 
1988 -- 1992
Modro-biele kruhové logo, ktoré je vyplnené doprava smerujúcim okrídleným šípom so štylizovanou peruťou, bolo určené pre autá typu Favorit. Tento znak sa však dodnes používa na niektorých originálnych dielcoch Škody, napríklad na bloku motora. So vstupom dnešného vlastníka Škodovky -- nemeckého koncernu Volkswagen -- bolo tiež potrebné vyriešiť pravidlá týkajúce sa používania znaku, vlastníkom ochrannej známky totiž bola Škoda Plzeň (dnes so spoločnosťou Škoda Auto nemá nič spoločné). Preto boli 16. apríla 1991 zakúpené práva za 330 miliónov českých korún.
 
1991 -- 2011
Po tom, čo Škoda Auto oficiálne vlastnila ochrannú známku na logu, prišla i s novou, obmenenou identitou. Firemnú značku doplnila zelená farba, ktorá symbolizuje väčšiu mieru svojbytnosti. Dôvod? Konkurenčné automobilky zelenú nepoužívajú. V roku 1995 sa dostáva do obehu nový model Škoda Felicia, ktorého logo bolo mierne upravené. Okrídlený šíp opäť dopĺňajú vavríny. Pre tento krok sa dizajnéri rozhodli zrejme i preto, že v tomto období spoločnosť oslavovala storočnú tradíciu.