Stretnutie so Zuzanou Matejčíkovou bolo istým spôsobom výnimočné. Nestáva sa totiž často, aby našimi respondentmi boli 23-roční ľudia. Lenže ak sa vám podarí preraziť v nákupných centrách s novou biznis myšlienkou, dostanete sa na prestížne finále súťaže do New Yorku a dosiahnete, aby sa päťdesiatnici začali hrať s autíčkami, je vážne jedno, koľko máte rokov. Podstatné je jedno: ten váš nápad bol zrejme ozaj dobrý.
Veľký biznis pre malých
„Toto je môj snúbenec a zároveň druhá polovica našej firmy,“ predstavuje mi mladá študentka Igora Tokárčika. Tomuto tandemu sa darí nielen v súkromí a škole (sú spolužiaci), ale aj v biznise. Minulý rok totiž založili svoju vlastnú firmu MaMaTo a pred pár dňami s ňou vyhrali Študentskú podnikateľskú cenu. Tá im automaticky vyniesla aj miesto v New Yorku na svetovom kole súťaže. A čo sa za tým všetkým vlastne skrýva? Pomerne prozaická vec, detské autodráhy.
Snúbenci, spolužiaci a biznis partneri. Zuzana Matejčíková a Igor Tokárčik.
Štátnice sú za nami. Hurá na úrady
Za najkritickejší moment pritom obaja členovia tejto podnikateľskej dvojice označujú založenie „eseročky“ a s tým súvisiace papierové a byrokratické vybavovačky. „Keďže študujeme ekonómiu, to, čo sme sa naučili, nám v začiatkoch pomohlo,“ spomína mladá podnikateľka. Apropo, škola. Zuzana s Igorom firmu zakladali práve v čase ich bakalárskych štátnic, takže zatiaľ čo ich rovesníci lúštili kilá skrípt, oni dvaja na vlastnej koži testovali, ako táto teória funguje v praxi. Tento rok pritom zažívajú svoje malé podnikateľské deja vu, pretože v septembri nastúpili do piateho ročníka a na jar ich čakajú ďalšie štátnice, tentoraz magisterské. A firma sa čoraz viac rozrastá. Lebo – presne podľa múdrych kníh z ekonómie – prostriedky, ktoré majú, investujú opäť do biznisu.
Viac biznis príbehov, exkluzívnych rozhovorov a reportáží nájdete v 60-stranovom magazíne prečo nie?!, ktorý je dnes vložený ako darček v HN. |