StoryEditor

Tržby a ceny lístkov by mali byť pri IC vlakoch nižšie ako vlani

Analýza neponúka ziskové riešenie, vraví Desana Mertinková z Železničnej revue.

I. Vyhodnotenie dostupných analýz
Ponúkla analýza Výskumného ústavu dopravného, na základe ktorej chce rezort dopravy obnoviť prevádzku stratových IC vlakov, vhodné riešenie?
Expertka: Analýza ani v jednej zo skúmaných 24 modelových situácií neponúkla ziskové riešenie. To by mohlo zmeniť vyššie cestovné, ale každé zvyšovanie cien na železnici vedie aj k úbytku cestujúcich. V minulosti sa o tom presvedčila Železničná spoločnosť Slovensko(ZSSK) a aktuálne aj RegioJet, ktorému sa po druhom zvýšení cien v tomto roku vyprázdnili vlaky.

I. Vyhodnotenie dostupných analýz
Ponúkla analýza Výskumného ústavu dopravného, na základe ktorej chce rezort dopravy obnoviť prevádzku stratových IC vlakov, vhodné riešenie?
Expertka: Analýza ani v jednej zo skúmaných 24 modelových situácií neponúkla ziskové riešenie. To by mohlo zmeniť vyššie cestovné, ale každé zvyšovanie cien na železnici vedie aj k úbytku cestujúcich. V minulosti sa o tom presvedčila Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) a aktuálne aj RegioJet, ktorému sa po druhom zvýšení cien v tomto roku vyprázdnili vlaky.by prestala zabezpečovať reštauračné služby v IC vlakoch dodávateľským spôsobom a začala ich vykonávať vo vlastnej réžii. Ďalšou možnosťou by vraj mohol byť nákup nových vozidiel na operatívny lízing, ktorý by zredukoval náklady na odpisy.

III. Skrátenie času cestovania
Vlani bol model fungovania IC vlakov nastavený na 25 spojov za týždeň, pričom ich počet sa menil v závislosti od silných a slabých dní. Vidíte v analýze aj nejaké prínosy?
Expertka: Práve minuloročný model prevádzky „ícečiek“ sa ukázal ako najefektívnejší v konkurenčnom prostredí dvoch dopravcov. Stále bol však stratový. Analýza preto vylepšuje celkovú bilanciu jednotlivých scenárov o tzv. socio-ekonomické prínosy. Sú založené na tom, koľko času cestujúci...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur 02 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 03 - Modified: 2024-04-30 07:46:35 - Feat.: - Title: V tomto roku pribudne málo diaľnic, aj tie sú ohrozené. Na severe sú termíny neisté, množia sa problémy 04 - Modified: 2024-04-29 14:00:00 - Feat.: - Title: Aplikácia, ktorú potrebuje každý študent. Vďaka nej zistíš, na ktoré vlaky sú už bezplatné lístky vypredané 05 - Modified: 2024-04-28 15:11:00 - Feat.: - Title: Vodiči musia na budúci týždeň rátať s obmedzením na D2 do Bratislavy
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
03. máj 2024 07:03