StoryEditor

Už nemusíte na úrad

02.05.2007, 00:00

V daňovej správe sú niektoré doklady v elektronickej podobe už rovnocenné s papierovými verziami. "Portál www.drsr.sk je jednotným vstupným bodom pre poskytované informácie, elektronickú komunikáciu a elektronické služby," informovala nás Adriana Plešková, hovorkyňa Daňového riaditeľstva SR. Portál poskytuje služby pre všetkých a autorizovaných používateľov.
Zrovnoprávnenie elektronického a papierového priznania
Legislatíva umožňuje daňovým úradom akceptovať podanie daňových priznaní elektronicky bez dodatočného papierového priznania. "Takto môžu komunikovať len autorizovaní používatelia so zaručeným elektronickým podpisom, ktorí ušetria čas, nemusia fyzicky chodiť na daňový úrad a zároveň majú okamžitú spätnú väzbu o úspešnosti elektronického podania dokumentu," vysvetľuje výhody Plešková. Autorizovaným používateľom môže byť daňový subjekt alebo jeho právny zástupca, ktorý musí vyplniť registračný formulár na portáli, predložiť tento formulár miestnemu správcovi dane. Musí však mať certifikát pre zaručený elektronický podpis od autorizačnej certifikačnej autority uznanej Národným bezpečnostným úradom. Autorizovaní používatelia môžu podať elektronicky tieto daňové dokumenty:
- Daňové priznanie k dani z pridanej hodnoty
- Súhrnný výkaz pre daň z pridanej hodnoty
- Daňové priznanie k dani z príjmov - právnické osoby
- Daňové priznanie k dani z príjmov - fyzické osoby typ A a typ B
- Tlačivá k dani z príjmov zo závislej činnosti
- Daňové priznanie k dani z motorových vozidiel
- Súvaha
- Výkaz ziskov a strát
- Výkaz o príjmoch a výdavkoch
- Výkaz o majetku a záväzkoch
Elektronicky možno podať tieto doklady aj bez elektronického podpisu - po uzavretí dohody s daňovou správou o spôsobe doručovania písomností elektronickými prostriedkami. Títo daňovníci však musia okrem elektronického podania cez webový portál www.drsr.sk doručiť do piatich dní aj podpísanú prvú stranu dokumentu a vyhlásenie o podaní písomností elektronickou formou. "Toto obmedzenie je kvôli súčasnému zneniu zákona o elektronickom podpise. Daňové riaditeľstvo na to už dlho upozorňuje a navrhuje zmenu zákona, aby bolo možné v uzavretom systéme komunikovať aj bez zaručeného elektronického podpisu uznaného Národným bezpečnostným úradom," vysvetľuje Plešková.
Okrem podania daňového priznania majú autorizovaní používatelia k dispozícií ďalšie služby ako zoznam daní, na ktoré je daňový subjekt evidovaný, dokumenty daňového subjektu podané na daňový úrad a dokumenty daňového úradu vystavené pre daňový subjekt (daňovým úradom).
Pre tlačivo na úrad nemusíte
Neautorizovaní používatelia môžu na internete vyplniť niektoré tlačivá, pričom systém kontroluje správnosť vyplnenia. Takto skontrolované tlačiva si môžu vytlačiť a podať - daňový úrad ich akceptuje. Momentálne je možné vyplniť tieto tlačivá:
- Daňové priznanie k dani z pridanej hodnoty
- Súhrnný výkaz pre daň z pridanej hodnoty
- Daňové priznanie k dani z príjmov - právnické osoby
- Daňové priznanie k dani z príjmov - fyzické osoby typ A a typ B
- Tlačivá k dani z príjmov zo závislej činnosti
- Daňové priznanie k dani z motorových vozidiel
- Účtovné výkazy v jednoduchom účtovníctve
- Účtovné výkazy v podvojnom účtovníctve
Na webovom portáli DR SR si môžu používatelia overiť aj IČ v SR, ako aj v EÚ. Je možné položiť otázku, na ktorú odpovedia odborníci.

01 - Modified: 2003-05-15 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Nečakaný zisk
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
05. máj 2024 19:34