Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
22.07.2021, 00:00

A budeme si tykať. Sme svedkami zániku vykania?

  • Špeciálna ponuka pre teba. Zapoj sa do súťaže. Nenechaj si ujsť.
  • Stalo sa bežné, že si niečo objednáme cez e-shop a potom mi odtiaľ chodia ponuky, v ktorých sa nám automaticky tyká.
  • Vykaniu zvoní umieračik, tykanie je na vzostupe.
  • Prečítajte si článok publikovaný v HN magazíne, ktorý vychádza každý piatok ako príloha k Hospodárskym novinám.
A budeme si tykať. Sme svedkami zániku vykania?
Zdroj: Pixabay (ilustračná)

Na účtenke zo supermarketu čítam: Schovaj si ma a hraj o tridsať áut, pätnásť skútrov a poukážky. Z cestovky mi prišla správa: Nezmeškaj last minute. Jedna sedemdesiatročná bývalá predavačka mi nedávno rozprávala, že si cez e-shop objednala oblečenie.

​Teraz jej každý týždeň chodí e-mail s ďalšími ponukami a ten sa začína: Anna, svet módy Ti leží pri nohách. „Prečo mi predajcovia tykajú?“ čuduje sa. „Vari by som si ako predavačka dovolila zákazníčke tykať? Alebo si myslia, že keď si niekto cez e-shop objedná mikinu a tričko, má automaticky šestnásť?“ Tykanie sa už stáva bežné v obchodných ponukách, v internetovej komunikácii alebo v reklamách.

Nezavďačíme sa

„Ako sa často pohybujem v online prostredí, všímam si, že veľa ľudí, ktorým sa zobrazujem iba na monitore, má tendenciu považovať ma za kolegu alebo kamoša, s ktorým zdieľa rovnaký osud osôb pripútaných na pracovnú stoličku,“ hovorí Daniel Šmíd, mentor a lektor etikety.

„Zblíženie vďaka rovnakosti. Nevidím však jediný dôvod, aby som rezignoval na bežné,

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.