Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.12.2019, 00:00

Ján Ďurovčík: Každý deň ďakujem Bohu, že chcú so mnou ľudia robiť

  • Keď sa niekde objaví, rozhodne ho vidieť aj počuť. Stálica slovenskej muzikálovej a tanečnej scény sa po rokoch opäť objaví na javisku aj v role účinkujúceho.
  • Čo k tomu choreografa Jána Ďurovčíka doviedlo? A čo bude robiť na Ukrajine?
  • Prezradil aj to, či si už splnil svoj režisérsky sen.
  • Prečítajte si rozhovor publikovaný v HN Magazíne. ktorý vychádza každý piatok ako príloha k Hospodárskym novinám.
Ján Ďurovčík: Každý deň ďakujem Bohu, že chcú so mnou ľudia robiť
Zdroj: Mafra/Petr Topič

Pred časom ste na Novej scéne uviedli už sedemstú reprízu muzikálu Ôsmy svetadiel. Koľko z nich ste absolvovali ako divák?

Žiadnu. Nebol som ani na jednej repríze, iba na premiére, a teraz na tej sedemstej, aj to iba v zákulisí. Ale to je u mňa bežné, dvadsaťpäť rokov som od momentu verejnej generálky nevidel žiadnu svoju inscenáciu. Ja ju vždy s hercami naskúšam, absolvujem generálku, a potom sa len sem-tam objavím v zákulisí.

Predsa len je to vysoké číslo. Ako sa cíti autor, keď mu, či už v hľadisku alebo v zákulisí, čelí?

Je nesmierne šťastný, lebo je to ohodnotenie jeho, a nielen jeho, práce. Vtedy cítim, že sa nám niečo podarilo. Už pri premiére v Prahe pred ôsmimi rokmi sme podľa toho, čo sa okolo predstavenia rozpútalo, akosi tušili, že by to mohlo byť niečo výnimočné. Takéto číslo však vtedy nikto nečakal.

Ale ide o to, ako to vnímajú diváci. Keď sa v predstavení odohrávajú ťažké scény, tak v hľadisku by ste počuli padnúť ihlu a je jedno, či hráme v kulturáku alebo napríklad v amfiteátri v Detve, kam prišlo štyri a pol tisíca ľudí. Ja som hlavne šťastný, že kvalitní slovenskí umelci dostávajú priestor v slovenskom titule.

Nedávno ste siahli po ďalšej obnovenej premiére, konkrétne muzikálu Rómeo a Júlia. Prečo ste sa doň pustili znovu?

Hlavným popudom bolo, že Slovenské divadlo tanca, ktoré ho má v repertoári, sa sprofesionalizovalo. Teda ono bolo profesionálne, ale financované z vlastných zdrojov. S pomocou ministerstva kultúry sa nám teraz podarilo vytvoriť platformu pre moderný súbor pri SĽUK-u, je to v podstate jedna jeho odnož.

A preto sme vrátili na javisko jednu z najúspešnejších inscenácií Slovenského divadla tanca, s ktorou prešlo skoro celý svet a prestalo ju hrávať kvôli tomu, lebo na ňu nemalo zdroje, pretože je technologicky veľmi náročná. Takže sme chceli prísť na začiatku s tým najlepším.

Vy sám sa počas hry ocitnete na javisku...

Áno, hrám tam sám seba.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk