Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.12.2019, 00:00

Ján Ďurovčík: Každý deň ďakujem Bohu, že chcú so mnou ľudia robiť

  • Keď sa niekde objaví, rozhodne ho vidieť aj počuť. Stálica slovenskej muzikálovej a tanečnej scény sa po rokoch opäť objaví na javisku aj v role účinkujúceho.
  • Čo k tomu choreografa Jána Ďurovčíka doviedlo? A čo bude robiť na Ukrajine?
  • Prezradil aj to, či si už splnil svoj režisérsky sen.
  • Prečítajte si rozhovor publikovaný v HN Magazíne. ktorý vychádza každý piatok ako príloha k Hospodárskym novinám.
Ján Ďurovčík: Každý deň ďakujem Bohu, že chcú so mnou ľudia robiť
Zdroj: Mafra/Petr Topič

Pred časom ste na Novej scéne uviedli už sedemstú reprízu muzikálu Ôsmy svetadiel. Koľko z nich ste absolvovali ako divák?

Žiadnu. Nebol som ani na jednej repríze, iba na premiére, a teraz na tej sedemstej, aj to iba v zákulisí. Ale to je u mňa bežné, dvadsaťpäť rokov som od momentu verejnej generálky nevidel žiadnu svoju inscenáciu. Ja ju vždy s hercami naskúšam, absolvujem generálku, a potom sa len sem-tam objavím v zákulisí.

Predsa len je to vysoké číslo. Ako sa cíti autor, keď mu, či už v hľadisku alebo v zákulisí, čelí?

Je nesmierne šťastný, lebo je to ohodnotenie jeho, a nielen jeho, práce. Vtedy cítim, že sa nám niečo podarilo. Už pri premiére v Prahe pred ôsmimi rokmi sme podľa toho, čo sa okolo predstavenia rozpútalo, akosi tušili, že by to mohlo byť niečo výnimočné. Takéto číslo však vtedy nikto nečakal.

Ale ide o to, ako to vnímajú diváci. Keď sa v predstavení odohrávajú ťažké scény, tak v hľadisku by ste počuli padnúť ihlu a je jedno, či hráme v kulturáku alebo napríklad v amfiteátri v Detve, kam prišlo štyri a pol tisíca ľudí. Ja som hlavne šťastný, že kvalitní slovenskí umelci dostávajú priestor v slovenskom titule.

Nedávno ste siahli po ďalšej obnovenej premiére, konkrétne muzikálu Rómeo a Júlia. Prečo ste sa doň pustili znovu?

Hlavným popudom bolo, že Slovenské divadlo tanca, ktoré ho má v repertoári, sa sprofesionalizovalo. Teda ono bolo profesionálne, ale financované z vlastných zdrojov. S pomocou ministerstva kultúry sa nám teraz podarilo vytvoriť platformu pre moderný súbor pri SĽUK-u, je to v podstate jedna jeho odnož.

A preto sme vrátili na javisko jednu z najúspešnejších inscenácií Slovenského divadla tanca, s ktorou prešlo skoro celý svet a prestalo ju hrávať kvôli tomu, lebo na ňu nemalo zdroje, pretože je technologicky veľmi náročná. Takže sme chceli prísť na začiatku s tým najlepším.

Vy sám sa počas hry ocitnete na javisku...

Áno, hrám tam sám seba.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Ticketportal.sk