Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.10.2019, 00:00

Mladí Slováci slávia úspech v zahraničí: Aké bolo, keď ich oslovil svetoznámy raper a aký je problém slovenského trhu?

  • Mladých podnikateľov zo Slovenska oslovil svetovo známy hudobník, aby pracovali pre neho.
  • Dvojica kreatívcov a marketérov prezradila najnovšie trendy v marketingu aj to, prečo ľahšie získavajú klientov zo zahraničia, ako zo Slovenska.
  • Prečo sa podnikatelia na Slovensku tak boja a držia sa konzervatívnych trendov?
  • Aké sú výhody aj úskalia podnikania na Slovensku a aké je zákulisie spolupráce s najzvučnejšími menami z oblasti hudby?
Mladí Slováci slávia úspech v zahraničí: Aké bolo, keď ich oslovil svetoznámy raper a aký je problém slovenského trhu?
Zdroj: Archív Marka Šebestu a Juraja Antoňáka
  • Začnime tým, ako ste sa vy dvaja dali dokopy.

Marko: Každý sme, samozrejme, mali svoj vlastný osobný aj profesionálny život, obaja sme podnikali. Už niekoľko rokov sa venujeme organizácii eventov od koncertov až po festivaly rôzneho charakteru, cateringovým a reklamným službám či manažmentu umelcov.

Ročne máme viac ako 250-tisíc spokojných zákazníkov. S Jurajom sme spolupracovali aj predtým, je naším dodávateľom grafických prác. Vieme sa dokonale zladiť a hlavne pochopiť potreby klienta. Sme teda rovnaká „krvná skupina“.

Zaujal ma potenciál Instagram marketingu, ktorý vnímam ako “next best thing”. Preto sme sa rozhodli spojiť sily a naplno sa venovať aj tomuto projektu.

Juraj: Sú grafici, ktorí robia svoju prácu preto, že musia, a sú takí, ktorí to milujú a robia to pre dobrý pocit. Ja som z druhej kategórie. Teší ma, keď dokážem dobre naplniť predstavu klienta, rád sa s nápadom vyhrám. Dávam do toho dušu.

  • Ako dlho sa venujete grafickému dizajnu?

Juraj: Asi pätnásť rokov. Najskôr som to robil skôr pre vlastné potešenie, profesionálne sa mu venujem osem rokov. Aj pred tým som síce robil grafické návrhy, ale to bolo popri inej práci.

  • Základ ste mali v škole, učili ste sa sám alebo cez nejaké kurzy?

Juraj: Mám vyštudovanú počítačovú grafiku, takže začiatky som získal v škole. Vtedy som však ešte nevedel, že sa budem grafickým dizajnom naozaj živiť.

  • Spoločne stojíte za platformou The Social Hills. Čo to vlastne je, aby sme tomu úplne rozumeli?

Marko: Sme tím mladých kreatívcov a marketérov, ktorí na Slovensko prinášajú svetové trendy. Väčšina z nich k nám prichádza postupne, nie hneď. V súčasnosti napríklad firmy dávajú určitú časť financií na marketing na Instagrame, keďže tam sú mladí ľudia a na tých chcú predovšetkým cieliť.

My im ponúkame riešenie, ktoré má šancu mladých skutočne osloviť. Informáciu k nim vďaka nášmu riešeniu dostanú v atraktívnej grafickej forme. Presne takej, aká mladých ľudí zaujme.

  • Napríklad aké informácie?

Marko: Firma má napríklad nejaký nový produkt a chce ho odprezentovať. Môže si vybrať: buď k tomu napíše nejaký text, alebo to spropaguje prostredníctvom obrázku, videa či inej grafickej formy. Ponúkame to, že k prijímateľovi sa dostane informácia v takej forme, ktorú si zapamätá v spleti tých ostatných.

Zdroj: Archív Marka Šebestu a Juraja Antoňáka

Juraj: Nestačí mať informáciu na Instagrame, je veľmi dôležité, ako je prijímateľovu podaná. Naše riešenie je zaujímavé, netradičné. Keď si to používateľ rozklikne post, je z neho zrazu niečo úplne iné. Napríklad aj pozvánka na akciu sa dá spraviť atraktívnejšie, ako to robí väčšina.

Marko. Pre ľudí je to takto omnoho pútavejšie ako suchá informácia. Takéto nové a vizuálne atraktívne "postovanie" je svetovým trend, výborne to funguje v Amerike. Na Slovensko to prichádza zatiaľ len veľmi pomaly.

  • Viete uviesť príklady takejto spolupráce?

Marko: Naším systémom práce sa hneď nadchol napríklad americký raper Ja Rule či jeden zámorský športový klub.

  • Ako sa vám vlastne podarilo získať hviezdu takéhoto formátu?

89% zľava na digitálne predplatné.

Aj vďaka novembru 1989 môžeme slobodne písať a preto vám dávame zľavu 89% na digitálne predplatné. #slobodaniejesamozrejmost

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.