StoryEditor

D&G. Veční chlapci v módnej pasci

25.06.2009, 16:20
Spoznali sa v roku 1980. Po dlhej love story sa však pred štyrmi rokmi ich partnerský vzťah definitívne rozpadol. Vo svete módy však už Dolceho od Gabbanu neoddelí nikto.
„Sú neuveriteľne pracovití a je na nich vidieť vášeň a zanietenosť pre módu. Majú obrovský zmysel pre humor a sú veľmi srdeční a milí,“ hovorí o dvojici Dolce a Gabbana jedna z našich najvychytenejších modeliek Zuzana Gregorová z agentúry Exit. „V poslednom čase pre nich pracujem veľmi veľa a je to pre mňa naozaj česť,“ nešetrí chválou Zuzana. Nie je však jediná Slovenka, ktorá sa objavuje v kampaniach a na mólach pod logom D&G, najslávnejšieho dizajnérskeho dua sveta.


Ako sa to všetko začalo
Starší, menší a plešatejší z tejto dvojice – Domenico Dolce – sa narodil na Sicílii a osud mu prihral do súkromnej i pracovnej partie vysokého tmavovlasého Stefana Gabbanu. Ten sa, mimochodom, ani nemohol narodiť lepšie ako priamo vo svetovom centre módy, v Miláne. Začiatok 80. rokov teda znamenal aj začiatok spolupráce tohto rýdzo talianskeho dua. Svoju premiéru absolvovali v októbri 1985 na módnej šou nových talentov Milano Collezioni. O necelý rok nato už predstavili prvú samostatne produkovanú kolekciu, pričom sa snažili o ukážku „skutočnej ženy“ – a to je jednou z ich hlavných čŕt dodnes.
„Táto značka je hlavne neuveriteľne sexi a ženská. Zvýrazňuje ženské prednosti. Majú oblečenie, ktoré z vás spraví neodolateľnú šelmu, ale takisto dokážu byť veľmi elegantní a pozdvihnúť žene sebavedomie. Mne osobne sa najviac páčia sukne, pretože tie padnú ako uliate a cítim sa v nich dokonale,“ potvrdzuje na vlastnej koži Zuzana Gregorová.

V Madonniných službách
Tak ako Domenico a Stefano očarili a stále očarúvajú modelky, tak si ich obľúbili aj hollywoodske hviezdy všetkých vekových kategórií – od  Kylie Minogue, až po Beckhamovcov, Isabellu Rossellini či Angelinu Jolie.

Ich prvou múzou však bola Sophia Loren, spätá s prvou prehliadkou Dolceho a Gabbanu. Ako pribúdali roky, pribúdali aj segmenty, do ktorých čoraz úspešnejšia a obľúbenejšia značka expandovala. Tak napríklad v roku 1992 svetlo sveta uzrel prvý ženský parfum Dolce&Gabbana a o dva roky neskôr nasledovala aj úspešná pánska prvotina. Desiate výročie tento dizajnérsky tandem oslávil veľkolepo a s istým kultúrnym prínosom, keďže práve pri tejto príležitosti sa na pultoch kníhkupectiev objavila kniha Ten Years of Dolce&Gabbana a o pár mesiacov neskôr aj CD D&G Music.

To však nebol Domenicov a Stefanov jediný počin spájajúci sa s hudbou. Na konci 90. rokov navrhli odev a doplnky pre turné Whitney Houston a o rok neskôr vytvorili imidž Madonninmu novému albumu Music. Vytvorili nielen legendárny Madonnin kovbojský look, ktorým reinkarnovali kockované košele, ale aj virtuálny ranč, v ktorom sa celá kovbojská paráda okolo Madonninho singlu natáčala.

Párty v štýle D&G? Miláno, Donna Summer a 2 000 pozvaných
Príklad z Madonny si zobrala aj Kylie Minogue a nechala Dolceho a Gabbanu podpísať sa pod odev a doplnky jej európskeho turné Fever. Mimochodom, to už bol na svete aj parfum z dielne D&G Light Blue, ktorý je celkom slušným rekordmanom v predajnosti dodnes. 

Okrem spomínaných hviezd Dolce s Gabbanom boli a dodnes sú veľkými fanúšikmi talianskeho futbalového tímu a tak nečudo, že pred tromi rokmi sa na bilbordoch v novej línii ich pánskej spodnej bielizne „promenádovali“ práve títo futbalisti.
Medzitým dizajnérske duo oslávilo okrúhlu dvadsiatku – už dávno nie, čo sa týka veku, ale spoločnej kariéry. Na honosnej párty v Cannes si prítomné celebrity okrem iného pozreli aj retrospektívny film o kariére Dolceho a Gabbanu. Miesto konania: Miláno. Počet hostí: 2 000 (!). Ako hlavný hosť večera sa predstavila Donna Summer.

Dnes Dolce s Gabbanom produkujú tri základné značky: Dolce&Gabbana, D&G a D&G Junior.
Ani v ich svete však nie je vždy všetko ružové a štandardne zlé vzťahy udržiavajú s „kolegom“ Armanim. Vzájomné antipatie vyvrcholili v januári tohto roku a predmetom sporu sa stali hodvábne nohavice. Na Milan Fashion Week totiž podobné predviedli obe značky, na čo Armani neváhal a obvinil Dolceho s Gabbanom z plagiátorstva. Ich reakcia na seba nenechala dlho čakať: „Samozrejme, že sa máme ešte mnoho čo učiť – ale určite nie od neho...“

Miriam Lisová-Marcineková, hlavná imidž konzultantka Marco Mirelli a... odevy Dolce&Gabbana

Dolce & Gabbana vytvárajú pánsku módu s vlastným výrazným rukopisom so zámerom vniesť do módy mladých ležérnu ale zároveň elegantnú extravaganciu. Túto extravaganciu dosahujú spájaním prvkov z rozličných štýlov, ako napríklad využitie prvkov zo smokingu v casual štýle. Pri svojej tvorbe používajú kombináciu netradičných materiáloch v nových podobách, excentrické niekedy až vulgárne doplnky, ako aj výrazné potlače na prezentáciu svojej značky. Doporučila by som túto značku pre mladých ľudí, ktorí chcú svojim odevom s výrazne vyštíhlenými líniami prezentovať kult svojho tela.


 
Peter Janík, klenotník a... šperky Dolce&Gabbana

Bižutéria s bombasticky viditeľným logom D&G, ktorá si týmto spôsobom robí z vášho tela vami financovanú mobilnú reklamnú plochu, je s nádychom tzv. RAW BEAUTY často  prechádzajúcej až do vulgárnej prekombinovanosti materiálov v duchu filozofie MUCH IS BETTER. Sezónna bižutéria tejto značky má sexappeal, ktorý jej nemožno uprieť. Je to fetiš, značka „dúhovo“ orientovaných skupín, ktorá vyjadruje ich posadnutosť exhibicionisticky prejavovať svoju oddanosť značke D&G pohrávajúcej sa s filozofiou „sexuálnych experimentov“. Symboly sado-maso občas objavíte aj na ich produktoch (putá, bičíky, čierna koža, surové nity...). Vyjadruje divokosť mladosti často  s prvoplánovým efektom „šokovať, zaujať, zviesť“. Pre úspešných jedincov býva táto bižutéria „úletom“ a predstupňom k luxusným značkovým šperkom, na ktorých vrchole stoja „tie najcennejšie dizajnérske ,collector's pieces' – originály vlastnoručne vytvorené renomovanými svetovými dizajnérmi“.



 
Alex, vizážista a ...kozmetika Dolce&Gabbana

Táto značka ako taká je najmä prekomerčnená a určená viac pre komerčného konzumenta ako pre umenie módy. Dolce&Gabbana sa však ľuďom páči a je zameraná najmä na atribút "sexi." Mňa osobne veľmi oslovil najmä ich nový make up prezentovaný Scarlett Johansson. Dolce&Gabbana oslovili absolútnu špičku vo svete vizážistov Pat McGrath, aby vytvorila imidž ich novej línie kozmetiky. Tento mejkap sa dá zatiaľ zohnať iba v USA. Práve minulý týždeň som sa však odtiaľ vrátil a z toho mejkapu som bol skutočne unesený.


menuLevel = 2, menuRoute = style/moje-znacky, menuAlias = moje-znacky, menuRouteLevel0 = style, homepage = false
25. apríl 2024 08:54