Pin... čo? Na Slovensku sme o novom internetovom hite zatiaľ veľa nepočuli. Napriek tomu Pinterest prepisuje históriu – ak by ste čakali, že najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou je Facebook, ste na omyle. Internetového Goliáša porazil nenápadný Dávid. Ako? Armádou žien s pripináčikmi.
Raketový štart
Pinterest sa na online scéne objavil zhruba pred dvoma rokmi. Skutočnú revolúciu však spôsobil až pred pár mesiacmi. Počet jeho používateľov začal prudko rásť, podľa portálu comScore ho v januári tohto roku navštívilo 11 miliónov ľudí. A celkom prekvapujúco – veľkú časť z nich tvorili ženy. Logicky začala táto sociálna sieť pútať nielen pozornosť „ajťákov“, ale aj marketérov, personalisov a... aj našu. Rozhodli sme sa teda zistiť, čo je na Pintereste také fascinujúce.
Po prvé, veľmi jednoduchá pointa i používanie. Táto sociálna sieť je totiž jednou veľkou nástenkou, kde používatelia pripínajú svoje odkazy – obrázky, fotky, tipy – čokoľvek, čo ich nadchlo, spolu s odkazom na ich zdroj. Môžete sledovať „piny“ ostatných používateľov, inšpirovať sa, prípadne si ich pripnúť („re-pin“) na svoju vlastnú nástenku. Nie nadarmo sa hovorí, že tie najgeniálnejšie nápady sú väčšinou tie najjednoduchšie.
„Najväčším rozdielom oproti Facebooku je najmä zameranie na vizuálny obsah, ako sú obrázky a videá,“ myslí si Martin Kuchár z portálu Živé.sk.