13.01.2013, 00:00

Chcete byť in? Tieto značky sa oplatí sledovať

Vieme, v ktorých módnych domoch to tento rok "bude žiť". Pozrite sa, prečo.

Minulý rok bol v módnom svete plný rôznych zvratov a noviniek. Na čelo Dioru sa postavil Raf Simons, ďalšia luxusná značka, Balenciaga, si za šéfa vybrala Alexandra Wanga. Hedi Slimane krok po kroku odhaľoval novú tvár značky Yves Saint Laurent. Čo však možno očakávať v najbližších mesiacoch a ktoré značky budú naozaj rezonovať? Server fashionista.com zverejnil zoznam značiek, ktoré sa tento rok rozhodne oplatí sledovať.

Balenciaga

Jednými z najhorúcejších lístkov na tohtoročný parížsky fashion week budú práve lístky na show značky, ktorej od minulého roku šéfuje Alexander Wang. Očakáva sa najmä návrat ku koreňom značky a snaha o vymazanie odkazu Nicolasa Ghesquiéra, ktorý pre značku Balenciaga navrhoval celých 15 rokov.

 

Intermix

U nás by ste síce túto sieť butikov hľadali márne, ale v zahraničí je Intermix známy predajom luxusných značiek vrátane Chloé či Rag&Bone. začiatkom tohto roka Intermix kúpila značka Gap, ktorá by jej mala vdýchnuť nový šmrnc a atraktivitu. Nechajme sa prekvapiť.

 

Gap

Okrem spomínanej akvizície sa módni nadšenci môžu tešiť aj na nové počiny kreatívnej riaditeľky Gap Rebekky Bay. Tá už má za sebou niekoľko úspešných projektov, vrátane vytvorenia minimalistickej značky COS, ktorá však zatiaľ žne veľké úspechy.

 

Maison Kitsune

Ak ste o tejto značke ešte nepočuli, zapamätajte si názov Maison Kitsune. Za kašmírový kardigán s emblémom líšky sú mnohí ochotní zaplatiť aj 600 eur. Táto desať rokov stará parížska značka sa po francúzskom a japonskom trhu aktuálne vydala na skusy do Ameriky. S najväčšou pravdepodobnosťou ju aj tam čaká veľký úspech.

 

Alexander Wang

Opäť. Popri navrhovaní pre Balenciagu má totiž tento 29-ročný dizajnér aj vlastnú rovnomennú značku. A jej prehliadka bude minimálne rovnako očakávaná ako prehliadka Balenciagy. Wang sa navyše rozhodol priblížiť svoju značku väčšiemu množstvu ľudí a plánuje otvoriť 14 butikov v Číne. To je rozumný podnikateľský krok, takže o značke Alexander Wang budeme ešte určite počuť.

 

Versus

Značka patriaca pod Versace, ktorá je zameraná na mladých, sa rozlúčila so svojím dlhoročným dizajnérom Christopherom Kaneom a namiesto toho bude každú sezónu spolupracovať s iným mladým návrhárom (prvým bude J.W. Anderson). Nesledovala tak príklad Dolceho a Gabbanu, ktorý svoju podobne zameranú líniu D&G integrovali pod hlavnú značku. versace sa rozhodol presne naopak, posilniť svoju Versus. Risk môže byť ziskom.

 

Christopher Kane

Našťastie má čerstvo odídený návrhár pomerne silné meno aj sám. Je pravdepodobné, že do jeho značky budú mať záujem investovať aj silní hráči zvonku, povráva sa, že záujem má aj koncern PPR. Cenovo prístupnejšie modely Christophera Kanea by boli pre módny trh určite zaujímavé.

 

Dior

Kolekcia couture (vysokého krajčírstva) bola skvelá. Ready-to-wear? Dobrá, ale nie ohromujúca. Raf Simons je pod obrovským tlakom, a ten by sa mal vystupňovať práve v sezóne 2013. Veľkou otázkou je tiež to, ako naloží s biznsiom s doplnkami. Práve ten totiž v sebe skrýva skutočné zárobky.

 

Agnona

Keď bol Stefano Pilati v kurze, tak to platilo naozaj so všetkým, čo k tomu patrí. Lenže móda býva aj nemilosrdná, a tak sú všetci zvedaví, čo tento návrhár prepustený od Yvesa Saint Laurenta dokáže s dámskou líniou značky Ermenegildo Zegna.

 

Club Monaco

Na Slovensku zatiaľ nezohnateľná značka, ktorá pochádza z Kanady. Mala veľmi úspešný štart, potom však ustúpila do ústrania najmä po tom, ako nastala éra „fast fashion“. Teraz je však Club Monaco, ktorý integruje prvky vysokej módy do modelov pre masy, späť. A s kolekciou, pre ktorú sa oplatí aj trochu pátrať v zahraničí či na internete.

 

Nicolas Ghesquiére

O ňom už na tomto mieste reč bola. Ex-návrhár Balenciagy síce ešte svoje ďalšie plány neodhalil, mnohí však dúfajú, že namiesto iného módneho domu predstaví radšej vlastnú značku oblečenia.

 

Zdroj: www.fashionista.com